tisdag 6 november 2012

LÄCKER KONST






Same same but different! Foto-tavlan rakt fram i bild har bytt plats och hamnat i fönstret - och vad fint den svarta ramen bryter av mot den vita soffan!! Jag gillar att de svarta detaljerna kommer igenflera ställen i rummet! Och tavlor behöver ju inte hänga på väggen eller stå på ett bord - det blir ju charmigt att ha dem i fönstret också:))





Vissa av er...




...gillade min "snygga" fisktavla (som jag visade i förra inlägget) medan en del andra, njaa...not so good, haha;))) Men nu vidare till  - RIKTIGT HÄFTIG konst...
















Jamen huuuur läckert är inte detta!!! Wow! Jag blir bara mer och mer nyfiken på konst - det är verkligen något att inspireras av! Budskapet som förmedlas - och som tolkas olika av oss alla beroende på vad vi har med oss i bagaget! Och sedan uttrycket, det vackra och sköna - lovely!!


Bilderna ovan är tagna av mig på fotobilder som finns på ett museum i Skara.


Tjingeling aka 

22 kommentarer:

  1. Jag gillar din översta bild så mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så tjusigt det vart =D

    SvaraRadera
  3. Ja konst är mycket mer än en tavla.. Jag ska visa lite konstnärliga saker på bloggen snart i samma anda som ditt inlägg. Att våga vara lite kreativ och utnyttja sina konsnärliga ådror, det gillas av mig.

    SvaraRadera
  4. Gillar förstås fina bilder och tavlor att vila ögonen på men har otroligt svårt att förstå mig på "konst" - den lilla genen fattas mig och då menar jag typ Picasso konst, konstig konst (i mina ögon) tavlor som bara är en massa kladd liknande det barnen kom hem med från dagis förr. Ja ja dina fina foton förstod jag mig iaf på ;)

    kram Ullis

    SvaraRadera
  5. I mitt penthouse på Manhattan ska jag satsa på enbart modern konst....hahahhh, men det hade varit roligt, tänk, att byta ut ibland och bara ha det så där avskalat och dyyyrt.....Kram

    SvaraRadera
  6. Konst kan ju vara så mycket olika saker. Det du visar är ju verkligen annorlunda konst.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Häftigt Super häftigt !!! Ha en härlig onsdag. Kram

    SvaraRadera
  8. Konst är coolt! Jättefina bilder! Fräcka! Den svarta ramen med bilden i fönstret blev kanon! Jag håller med dig... fint med de svarta detaljerna! Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  9. Wow så läckra bilder =) Läskigt!
    Vad fint det blev i fönstret med svart ram, att man inte änkt på det, att tavlor kan man ha i fönster med =) Tack! Kramen <3

    SvaraRadera
  10. Men wow så häftiga bilder! Är det du som tagit dem?! Så bra gjorda! Grattis till den fina vinsten hos Diana! Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Moahhhhh! Vilka läckra bilder!

    kramen

    SvaraRadera
  12. Gud vilka läckra bilder!!! vad duktig du är!
    kram Helena

    SvaraRadera
  13. Hemska läckra bilder, fniss, härligt!
    Gillar särskilt döskallen...hu!
    Ha en fin dag, o sköt om dej!
    Stor kraaaam

    SvaraRadera
  14. Coola skallar;) Och fint med den svarta ramen i fönstret. Kram

    SvaraRadera
  15. Ja konst är läckert roligt och lärorikt! Allt är ju konst i betraktarens ögon...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  16. Jag gillar din fisktavla, den svarta ramen i fönstret också snyggt som allting hos dig.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Coola bilder :)
    Döskallen gillar jag!
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  18. Häftiga bilder. Tycker det är så fint när man ställer lite annat än bara blommor och lampor i fönster.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hej Aka,

    Hm ja, konst eller konst-igt?? Fniss. Skallen går definitivt bort för mig. Tror det var tänderna som avtände där.. så att säga, hihi! Däremot tycker jag att ansiktsmålningarna var hur coola som helst - och dina firrar gillar jag!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  20. Häftiga bilder Aka och firrarna dom var fina stor kram raring/Diana

    SvaraRadera
  21. Fina bilder! Gillar också svart och vitt - samt tavlor lite här och vär.

    Det är riktigt inspirerande att följa vad som händer i världen - både när det gäller mode och annat. Känns kanske konstigt då men om en stund är det inget som lägger märke på. Ting tar Tid ...

    Kram N

    SvaraRadera