torsdag 22 november 2012

HÖSTGARDINER INSPIRATION JOSEF FRANK




Hyacint och amaryllis - julen nalkas:)) Och i bakgrunden - höstgardinerna som jag ju faktiskt inte visat er ännu!



Höstgardiner


Ibland, eller snarare rätt ofta, när jag ska trycka på publicera-knappen till ett inlägg jag gjort så tänker jag -  vem tusan är intresserad av detta??? Och ibland känns det mer så än vanligt - som idag! Och det har att göra med att jag visar en hel del av det som inte visas så mycket av i andra bloggar - nämligen både furuchocker och färg!!! 





Och inspirationskällan till färgen är förstås...


Källa: Svenskt Tenn.

... Josef Franks uuuuuuuuurläckra design!!!



Foton: Aka privat.


Inte som originalet förstås men I like It:))))



Kramizar aka

27 kommentarer:

  1. Tur att inte alla är likadana och ha samma smak:)). Jag gillar att du visar färg, form och furu:)). Din blogg är jättehärlig! Snygga gardiner.
    Jag tänker också många gånger innan jag publicerar, vem är intresserad?
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så snyggt, nu kan man murra till det ordentligt!
    Hos mig börjar det bli så mycket färg så jag knappt känner igen mig, hihi..

    kram o trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  3. Vet du, att så tänker jag också... "Är detta intressant för någon annan än mig?" Fast jag tänker som så, att om det inte är det, så får väl andra låta bli att läsa klart ;)
    Jag gillar din blogg, för att den är just din! Den är personlig, med dina furuchocker och färg ;) En kontrast till min egen stil kanske, men jag inspireras ändå av dig på något vis!
    Gardinerna..kommer de möjligen från Ellos eller något sånt? Ser ut som ett par jag haft i mitt kök för några år sedan, då jag trodde att jag ville ha limegrönt där ;)
    Fortsätt med dina furu/färgchocker! Gillar!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Men Aka du är ju bara så knasig... Klart att vi tycker det är kanon det du visar annars hade du väl inte så många kommentarer eller läsare.. Vilka härliga gardiner såg liknande på IKEA tror jag och i Jotex. Ursnyggt. Furuchockad?? Vadå inte jag som typ bott i en bastu . Nej, du är såååå inspirerande min vän, Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jamen det är ju det som är charmen med bloggarna... man vet aldrig vad som dyker upp. Jättekul att få en glimt av lite av varje! Furuchockare? Ja, då är vi två :-) Att man tänker vem som är intresserad när man trycker på knappen? Ja, då är vi två där också. Jag tänker ofta också så :-) Färger? No need to say any more :-) Fortsätt som du gör, för det tänker jag också göra :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar sådana här bloggar som skriver om sin vardag och visar bilder av sin vardag och hem osv, det är det som är charmen, så såklart vill jag läsa

    Fina gardiner, tycker det är snyggt då det släpar i golvet, så har jag med =D

    kram

    SvaraRadera
  7. God natt !
    Det är väl Härligt med färger eller hur ? :)
    Och det allra bästa är ju att vara sig själv och inte låta andra påverka så mycket. Har sin egen stil....men inspiration kan man ju alltid få och dela med :)
    Eller har jag fel ? ;)

    Jätte fint tyg ! :) Jag kollade såna tapeter med :)
    Men du vet att jag kan inte välja och därför blir det vitt och grått ;)

    Ha nu en fin fin helg ! kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. God morgon! Hoppas att du sovit gott!Vi gillar ju allt du gör! Det är ju det som är så bra med bloggvärlden, man väljer ju vilka bloggar man vill läsa! Och vi är ju så många som är inne hos dig så det är klart vi gillar furuchokar!
    Kram och ha en bra fredag!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Så fint Aka, gillar, gillar och gillar :) stor kramelikram och ha en härlig fredag/Diana

    SvaraRadera
  10. Som du ser så är du inte ensam att tycka så men det är ju charmen att vi är olika. Gardinen är super fin och det är just så här vi sätter våra präglar på våra små bloggar...

    kram kram Anna

    SvaraRadera
  11. Jag är intresserad och som vanligt är det Aka-läckert!

    Kramelikram Eva-Mari, som vill tacka för din gulliga kommentar!

    SvaraRadera
  12. Färg är härligt och lika härlig är din blogg, vi som tittar in gillar ju det vi får se och läsa annars hade vi inte varit här ! Ha en fin fredag. Kramen

    SvaraRadera
  13. Först måste jag ge Aka en riktigt VARM kram! Tack för att du "finns" och bjuder oss andra ute i "rymden" på dig och ditt hem. Du som har det där extra som vi andra sååååå gärna skulle vilja ha! Jag som haft förmånen att följa dig under några år, VET att de DU bjuder på är en fröjd för ögat och hjärtat!!!
    PS: jätte fin gardin i vackra färger!
    Var nu rädd om Dig unika och VÄRDEFULLA tjej!
    Kram och vink.

    SvaraRadera
  14. Precis din stil! Precis så förväntar jag mig att se ditt hem. Gillar det mycket!

    SvaraRadera
  15. Vi gillar ju dig och ditt hem annars hade vi inte tittat in till dig!
    Du har DIN stil och den är läcker!
    Fin fina gardiner!

    SvaraRadera
  16. Nog tänker jag också att ingen vill läsa min blogg men jag har den som en dagbok för mig och är det nån som vill läsa är det bara kul.
    Jag tycker mycket om dina bilder och ditt hem, färg är så livgivande (är så trött på allt vitt som är så intetsägande)och trevligt!
    Ha en fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  17. Hej Aka,

    Jamen sådär händer det att jag tänker också! "Vem vill se.." lite självtvivel innan man trycker på knappen ;) Men, du har ju ett helt underbart hem och en fantastisk förmåga att "knyta ihop säcken". Inredningen utstrålar så mycket värme och personlighet. Bara fortsätt vara den du är och behåll din unika fina stil! Jag hänger på :)

    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  18. Gud vad snygga gardiner! Var fick du tag på dem och vad koster de?!!!! :)

    SvaraRadera
  19. Ja de är jätte läckra! Färg och form är ju bara häftigt och kul, man blir ju så glad :)
    Me like to ;)
    Fredagskram Sussi

    SvaraRadera
  20. Snygga gardiner...härliga höstlika färger :))
    Själv gillar jag både färg o den vita stilen...men har mest färg i vårt hem, förutom en del av köket, där har jag vitt.
    Har precis målat en furuvägg (fniss) viiit i gillestugan, jag var så less på den...så nu blir det blått, vitt, o svart där...efter bloggandet ska jag fixa där...kul!
    Önskar dej en underbar o mysig fredag!!
    Ha de gott vännen :)

    SvaraRadera
  21. så snyggt tyg.
    Ville bara titta in och önska en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Gillar allt du gör, du har ett riktigt superhem och skriver så bra. Supersnygga gardiner :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  23. Ser jättehärligt och ombonat ut hos dig

    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  24. Alltid lika snyggt. Furu eller ej. Skönt med ett hem som inte är stylat till max före fotografering.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  25. Jag älskar ditt varma, personliga hem. Tänk så tråkigt om vi alla hade haft samma smak o inredning. Det som är underbart med bloggvärlden är att vi blir välkomna hem till så många fina hem o överallt får man inspo o ideer. Tack för jag får hälsa på i ditt färgglada hem det behöver jag i min svart/vita värld. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  26. Sa tanker vi nog lite till mans. Men som naogn sa: Gillar man inte vad man ser (det du skriver) sa ar det ju som med TV, det gar att sla av och anvanda "avstangningsknappen" om man inte gillar. Jag gillar ditt hem, varmt, mysigt och personligt.
    Kram Anette :-)
    PS Kommer snart tillbaka for lite mera "chocker" ;-)

    SvaraRadera
  27. Snyggt som vanligt. Jag älskar Josef Frank.Borde ta en tur till Röhhska muset i GBG. Hans möbler är så coola och funktionella - håller år efter år.

    Kram

    SvaraRadera