torsdag 8 november 2012

HÖST- OCH VINTERPIMPAD FÖRSTUKVIST




Ja det här var alltså utgångsläget - en hink med mossa och ett klätterstöd.




Pimpad
entré!




Äntligen börjar jag få till lite höst- och vinterpiff utomhus:) Tänkte visa vad jag pysslat med... hmmm... vad ska man kalla det... mosspelare kanske?:)) Och om jag inte minns helt fel tror jag att det var någon annan ute i cyberspace som gjorde något liknande förra året?? Skriv gärna en rad om det nedan i kommentarsfältet så att andra som kikar in här kan få lite inspiration:)




Ovan skymtas något annat som också vittnar om att hösten och vintern är här - de gråa fårskinnsdynorna på stolarna:)) Ett måste för en frysen bloggerska boende i ett gammalt dragigt hus:))










Tomt i hinken... dags att hämta in lite mer mossa:)) 


Foton: Aka privat.


Jag tycker att "mosspelaren" blev himla charmig! Den pryder sin plats där ute på förstukvisten:)



Tjingeling aka

26 kommentarer:

  1. Jag tycker din mosspelare blev superfin!
    Och dessutom gav den fin inspiration.

    Tack!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg!! Åh, vad bra det blev på din trappa. Sedan älskar jag färgen på dina pardörrar!! Såå läcker.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Heej! Det var evigheter sedan jag kikade in till dig senast! Vad fin mosspelare du gjort! Tack för tipset! Huur snyggt som helst! Ha en fortsatt fin torsdag kväll! Kraam Anna

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är, mosspelaren är jättesngg! Ha en fin helg kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag verkligen imponerad! så himla fin,vilket pyssel måste ha tagit tid att få ihop den.Inte min grej.. jag är såå opysslig:) men fin var den:) ha de gott..kram

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt,vad du är fiffig, tror jag ska sno den idén :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt! Jag gjorde ett år en mossboll på hänsnät och stoppade in en ljusslinga i..skitfint. Kraaaam goa du../ Pia

    SvaraRadera
  8. Meeeeen så snyggt det vart, så kreativ du är, superfint
    kraaam

    SvaraRadera
  9. Hej Aka,

    Aha du gjorde så du, färdig pelare, så smart du är. Jättesnygg! Själv stod jag förra hösten UTE och brottades med en rulle hönsnät. Försök forma den till en strut utan att den rullar ihop sig och i snålblåst - nästan heeelt omöjligt uppdrag! Hahaha!! Men tur att man har andra som visar bättre sätt ;)

    KRAM Sanna

    Psst. Mosskonen såg jag hos Tina - The Shed förra året. Kanske det var där du också såg den?

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du tyckte om det!!!
    Vad fin din mosspelare blev!! Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja, himla charmig! Gillar!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  12. Å, det var som rackarn, vad du är duktig, det blev ju hur fint som helst och ser så där överpyssligt ut! MVG flera gånger om.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Hälsar en som också fryser och har fårskinnsdynor på stolarna :)

    SvaraRadera
  14. Jääätte fin mosspelare...och dörrarna också:)
    Måste börja pyssla snart jag också :)
    God natt !!
    Bia

    SvaraRadera
  15. Vilket mossigt jobb...ha ha ha Nej men den blev jättefin vad duktig du är tänk vad fint med en ljusslinga i den där när det blir mörkt - en sån med såna där pyttesmå ljusknoppar som en del brukar ha i buxbom ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  16. Vad läckert och vad bra det passar hos er!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  17. Men så snyggt det blev. Jag gillar!! Började genast tänka att den sådan kan jag gör sen i vinter hos oss, ja du vet nästa år i juni eler så. Men ganska snabbt kom jag ju ihåg att mossa inte är någonting man direkt hittar här så där försvann den iden!
    Tycker att det också skulle bli fint med lite ljus i den lite närmare jul kanske.
    Vet du att nu när jag gjort klart mina "klätterställningar" för blommor utan vanliga gröna pinnar så tror du inte att jag sprang på sådana där snygga i metall härom dagen!! Typiskt. Men jag tänker att jag kan ju handla en till nästa år istället nu när jag vet var de finns.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  18. Men åh vad fint det blev Aka.Ha en härlig fredag stor kram Diana

    SvaraRadera
  19. Jag älskar ju mossgranar, som du nog vet vid det här laget, hihi! Du vet allt mitt hönsnät...
    Snygg ställning!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Den blev ju superfin =) Ohh nu blev jag sugen på att pyssla lite. Tack snälla för tipset. Du har det så underbart hemma tycker jag!
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  21. Den blev verkligen jättefin, så duktig du är! Trevlig helg kram

    SvaraRadera
  22. Wao den blev super duper fin, vad duktig du är ! Kram och ha en fin fredagskväll !

    SvaraRadera
  23. Vad fint det blev!
    Vad duktig du är!

    Trevlig helg! <3

    SvaraRadera
  24. Vilken fin pelare, man blir ju bara glad att se den..och vilket roligt pysseljobb. Tur du har mossa när till hands

    kram Kajsa

    SvaraRadera