onsdag 21 november 2012

DEKORERAT VID MÅNBORDET






En stor tavla och en rund spegel dekorerar väggen ovanför månbordet:)




Uppåt väggarna




Jag kan tänka mig att en del blir förvirrade - vadååååå var det inte en fisktavla på väggen ovanför månbordet för ett tag sedan?? Näääääääää det var det inte, jag har nämligen två liknande månbord och bordet jag visar i dagens inlägg står i vårt vardagsrum:)) 






Vy från TV-rummet. På väggen ut mot hallen och vardagsrummet har gamla fönsterrutor monterats. De låg tidigare slängda i uthuset. Det blir en öppen känsla med fönstren, det går att se ut i hallen och dessutom kommer mer ljus in i TV-rummet. 


















Äldsta dottern och kusinen är på väg nedför trappen.



Foton: Aka privat.


Jag tycker att det blev en bra kombo med den stora tavlan och spegeln på väggen. På golvet framför månbordet skymtas också skinnfällen på golvet som ger ett "vintrigt" intryck - det första lite "juliga" som hittat in till oss:)


Tjing aka

22 kommentarer:

  1. Ni har det så fint hemma! Och jag älskar era månbord så mycket!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så himla fint att samla ihop flera ramar sådär.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är så finthos er, vilka fina ben det är på månbordet och snyggt med spegeln. En fårskinnsfäll gör det mjukt och vintrigt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag tycker så mycket om din färgskala, den är harmonisk och lätt att lägga till färgklickar som den oranga pläden.
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Sååå jättefint!
    Älskar när man gör grupper av ramarna så där. Den runda spegeln är superfin..:))

    Må så gott
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Du har det så fint!! Mysigt och ombonat, jag gillar det jättemycket.
    Dina månbord är så charmiga, och du pyntar så fint.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Så himlans fint!

    Ha en fortsatt fin kväll,
    kram Catta

    SvaraRadera
  8. jag tycker också det är en bra kombo!!! Snyyyygtgt!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Så himla fint du har gjort.
    Verkligen inbjudande och fint.
    Du är så himla duktig på inredning ert hem är så fint!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  10. Ohh så tjusigt ni har det =D

    SvaraRadera
  11. Det blev jättebra....och mest förtjust blev jag i fönstren ut mot hallen o vardagsrummet..me like!
    Har börjat att pynta lite lätt...kommer mer o mer för varje dag, haha...idag har vi målat i gillestugan en furuvägg blev viiit...härligt!
    Nu ska jag in i duschen:)
    God natt !!

    SvaraRadera
  12. Snyggt, snyggt och snyggt. Ja vad annat kan jag säga om alla tre utrymmen. Månborden är underbara och jag trodde bara att du inget annat hade att göra än att flytta runt tavlor så jag satt bara och njöt bilderna utan att tänka så mycket ;-)
    Gillar hörnan i TV-rummet och vill gärna se mer som alltid.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  13. Riktigt snyggt hos dig! Du har stil!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Jättefint! Tavlan och spelgeln var superfint! Du har det så mysigt och hemtrevligt! Vill sitta där med en kaffe! Kram Nilla

    SvaraRadera
  15. *dunk*.....du vet svimmar..."jösses Amalia" så LÄCKERT! Denna Aka, hon kan hon, och så har ögat för det där lilla extra!!!!!
    Var nu rädd om Dig och de dina härliga tjej!
    Kram äkta och varm.

    SvaraRadera
  16. Gillar verkligen den där spegeln. Och hela kombon på månbordet. Du har rätta känslan vännen!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Ja verkligen fint! Och den orangea filten till fällen, så varmt och ombonat.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  18. Vad luftigt och fint ni ser uta att ha det! Smart med fönster i hallen, alltid bra att släppa in så mycket ljus som möjligt!
    Ha det gott!
    *Kram Helen

    SvaraRadera
  19. Vilket vackert hem du har, månborden är så ljuvliga ! Kram

    SvaraRadera
  20. Charmigt, vackert o varmt hem. Här bor någon som har känsla för färg o form. Gillar din stil o alltid lika roligt att få en husesyn. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  21. Inte klokt så fint du har det!! Jag kan inte se mig mätt på alla vackra detaljer, allt passar så fint ihop. Älskar också dina månbord och tavlan ser jättefin ut! Måste fråga: har ert hem varit med i något inredningsreportage någon gång? Vilken dröm för en tidning att få "sätta tänderna" i ert hus! ;-)
    Stor kram, Madeleine

    SvaraRadera
  22. Precis vad jag tänkte! Vart tog fisktavlan vägen.. hihi, sen kom jag på att det finns två månbord hemma hos dig! Jag gillar mixen jättemycket! Svart, vitt och grått är så snyggt tillsammans. Uppblandat med mjuka textilier och den orangea pläden mot det varma trägolvet ger det en trevlig atmosfär. Stilfullt!

    Kram på dig!

    SvaraRadera