måndag 15 oktober 2012

TILL FIKAT





En favvo hemma hos oss - minipaj med bär:)




Helgfika




Vi fikar inte sådär jätteofta hemma hos oss, men till helgen tar vi gärna en efterrätt framför TV:n :) En av favoriterna är minipaj som fylls med bär. Perfekt att använda de bär som finns i frysen, gärna sådant man plockat in från trädgården - och gärna blanda flera bärsorter. Lite vit choklad blir extra gott att strö på och såklart - vaniljvisp:))





Foton: Aka privat.


Kanske inte den vackraste av efterrätter men riktigt smaskigt:))) Men här blir inget kvällsfika, det blir istället sängen och en inredningstidning innan sleeping-time:))


Önskar er en fin fortsättning på veckan!



Sov Sött:)

30 kommentarer:

  1. Det där lät inte dumt...ska spara det recpetet ..

    och stort tack för alla dina gulliga kommentarer inne hos mig ...

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen gott ut! Och vilken underbar tallrik!!!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, vad himla gott det ser ut det skulle man ju prova på att göra.
    Ha en skön tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Mmmm ser smarrigt ut det där. Gör du egen pajdeg och i så fall kan man få ta del av receptet kanske? Åker bären med in i ugnen för att goa till sig eller lägger du dem i färska?
    Kram Anette:-)

    SvaraRadera
  5. Vi fikar väldigt sällan här också :-) Det är kanelbullar eller just paj som vi kan bli sugna på någon gång sådär... den där pajen ser väldigt smarrig ut, så jag tar också gärna ett litet recept :-) Ha en bra dag idag!

    SvaraRadera
  6. Låter och ser toppen gott ut!!!!
    Vi brukar ha tisdagsfika, annars blir det inte något fika här heller ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Mmm ser gott ut och serverat på en så vacker tallrik ! Ha en fin tisdag !

    SvaraRadera
  8. Vilka söta pajer, mums kram raring /Diana

    SvaraRadera
  9. Ååååhhhh vilka ljuvliga pajer, mmmm!
    Tack för din söta kommentar hos mig, blir sååå glad.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken smaskig paj! Och vilken söt tallrik. Om vi fikar så blir det efter maten på helgen, och då brukar det bli kladdkaka:).
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Men käre Aka, att du inte sa vilken tid ja skulle kommit.....*fniss*...Tänk vad mycket gott jag nu missat!
    Var nu rädd om dig härliga tjej!
    Ärlig varm kram från mig.
    Vink vink.

    SvaraRadera
  12. Gott! Bär är aldrig fel och nyttigt! Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Paj är alltid gott!
    Citronpajen som jag åt i förrgår, var riktigt toppen god :)
    Ha en fin dag!
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  14. Mums vad gott det såg ut!!
    Jag gillar paj, av alla sorter.
    Här har det snöat i morse,men nu regnar det, jag går inte ut idag. Har kört ett Yoga pass o tagit upp tvätt från igår. Sen bloggen förstås!!
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera
  15. Ser himla gott ut! Jag älskar paj!

    Ha en fin dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  16. Ah, det är så jag msåte titta bort annars kommer jag sukta hela eftermiddagen! Gu så gott det ser ut! Kram!

    SvaraRadera
  17. Åååå så gott!!!;))
    Läste ditt fina inlägg längre ner om din mamma....så fint...

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  18. Mmm så gott, det blir ju så gott med vit choklad i paj.
    Önskar dig en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  19. så underbart gott det ser tu.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Jätte gott är det och bra storlek. Då är det mindre risk att föräta sig av det goda, jag har en förmåga att göra det annars :-P kram

    SvaraRadera
  21. En fröjd för både öga och gom! Kramen!

    SvaraRadera
  22. Mums vad goda de ser ut! En sån liten rackare kan ju inte vara så farlig att äta nån gång ibland ;) Och med bär i blir de ju nyttiga också! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Dom där såg farligt goda ut =) Mums! Kram och ha en toppen dag!

    SvaraRadera
  24. Mmmmums, vaniljvisp!! Det är nåt jag äter ofta (o kanske för mkt av) när jag är hemma i Sverige...det är alltså det godaste man kan ha till paj, tycker jag!!
    O pajen i sig såg o lat inte dum den heller c",)

    Ha en fin vecka, Klem Anna

    SvaraRadera
  25. Mm både gott och läckert för ögat ;)
    Så fin utrbelysning nu till höstmörkret!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  26. åhh vilka små frestelser... mums. Kram finis

    SvaraRadera
  27. Mums för en sådan godbit!

    kramen

    SvaraRadera
  28. Kul att du vill vara med och tävla!
    Det verkar vara problem att kopiera bilderna men jag tror det funkar bättre om du testar härifrån.
    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/10/16/bakprylar-3010/
    Kramen!

    SvaraRadera