fredag 19 oktober 2012

PÅ AVLASTNINGSBORDET I KÖKET








Två loppisfynd från i somras, den långa mattan och tårtfatet:)




En glimt från
köket...



Det händer grejer lite här och där i huset - i köket kommer nya höstiga och vintriga köksgardiner att sättas upp i helgen:) Och jag säger bara en sak - det blir färg:))) 


Och på det gamla avlastningsbordet i köket sker förändringar hela tiden, allt utifrån årstid och humör:) 












Foto: Aka privat.



Frukt, tårtfat, brickor och några kokböcker trängs på avlastningsbordet. Och lite senare i år blir detta en perfekt plats att ställa pepparkakshuset på:)) Och hey - vi är ju snart där eller hur;))))



Trevlig helg!

30 kommentarer:

  1. Det bordet är ju bara såå läckert! Vad fint det kommer att bli med mycket färg! Nu blev jag också sugen på lite färgstarka gardiner :-) Pepperkakshuset brukar vara svårt att hitta en bra plats till här hos oss... svärmor gör ett till oss varje år, och man vill ju att man ska se det lilla knapriga huset ofta. Japp... snart är vi där :-) Ha en go fredag!

    SvaraRadera
  2. Jättefint bord, kul när man kan byta lite efter säsong. Tårtfatat superfint. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Ditt bord är så snyggt! Perfekt patina. Och så fint du pyntat:)). Hihi, jag väntar gärna ett tag innan det är dags för pepparkakshus:)).
    Önskar dig en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt, fint och slitet bord. Precis ett sådant fynd man vill hitta.
    Önskar dig en superhärlig fredag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Super läckert avlastningsbord korgen med äpple gillar jag oxå skarpt. Ha en fin fin fredag !

    SvaraRadera
  6. Slitet och snyggt på ett perfekt sett:)önskar dig en fin helg..kram

    SvaraRadera
  7. Jättefint bord, så roligt o fint att ordna stilleben efter humör o årstid. Härligt ställe för pepparkakshus :)(Jag längtar redan till advent)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket super läckert bord, verkligen charmigt!
    Vilka super fynd du har gjort! Det är väl roligt när man gör såna super fynd på loppis.
    Ha en mysig fredag.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  9. Härligt avlastningsbord du har..kul att förändra.
    Och visst är det väl så att snsart står pepparkakshuset där, grannt och fint och julen knakar på vår dörr.Själv har jag redan skickat ut inbjudan till årets glöggfest..bättre att förekomma än förekommas...

    Kram kajsa, Ha en underbar helg

    SvaraRadera
  10. Japp bara 2 månader kvar till jul! Tiden rinner på.

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Gillar det där bordet, så himla fin färg.
    Ja, snart är det dags för pepparkakshus... Längtar;)
    Ha fina helgen
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jättefint bord, lagom avskrapat så flera färger syns! Kul att kunna variera det som står där efter årstid!

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  13. Hej Aka,

    Snyggt!! Gillar hur du plockat upp den gröna färgen som kommer igen i matta, bord och bricka :) Ha en skön fredag!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Så härlig blandning av nött och nytt gammalt och äldre ;)
    Vill också hinna fixa fönstren...men jag tror inte det blir så?!
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  15. Jaa du här går det undan...snart är det advent
    Har nåt liknande bord i köket jag med, men det är ett litet slagbord...jag har en massa loppis saker där nu...
    Ha en trevlig helg o myyys!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt bord.
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  17. Vilket fint litet bord att låta olika saker "hända på"! Nu blev jag också sugen på lite förändringar!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  18. Ja, ja..ser att jag inte är ensam om att tycka att avlastningsbordet är så läckert! Men du vet jag som sitter med förstoringsglas "hittar" många andra mysiga saker ex mattan,te-huvan?, hjärttavlan på väggen och kärleksörtsblommorna i vasen....*fniss*...
    Var rädd om dig och de dina! Vi hörs.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  19. Ni har ett fantastiskt vackert och ombonat hem! Vilket underbart avlastningsbord, älskar allt som är gammalt, nött, avskavt och sålångtfrånperkektsomdetbaragår - då blir reslutatet strålande! Ha en fantastisk fredagskväll! Kram från Norge

    SvaraRadera
  20. Sååå himla fint!!! Ser varmt och mysigt ut. Och fina fynd:)

    Travlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  21. Hemtrevligt!!!!
    Ha en toppen helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  22. Vad fint o mysigt! Jag vill också ha ett sånt avlastningsbord. Kram Suss

    SvaraRadera
  23. Ett underbart och väldit praktiskt litet bord :)

    Ser fram emot färg!!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  24. Tänk att ha ett "pepparkasbord" det är det verkligen inte alla som har. Ja gillar ditt fina pepparkaksbord. Skulle kunna tänka mig ha ett också för mitt peppishus har ingen gicen plats i mitt nya hus. Tänk dig vi har större hus men ingen plats!! haha
    Kram och ha en toppen helg!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  25. Älskar ju ditt avlastningsbord, har sagt det förut! Blir perfekt som julgottebord!
    Åkte förbi hos dej på fm i onsdag. Nästa gång kanske jag smyger in och knackar på... om, utifall du har din lediga dag just då!

    Njut av helgen.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  26. Väldigt mysigt där på ditt lilla bord. Jag gillar din matta också. Visst ska det bli mysigt med ett pepparkakshus där sedan. Det får du såklart visa oss. Vad nyfiken jag blev på dina nya gardiner.Kraaam Pia

    SvaraRadera
  27. Hej du fina Aka!!
    Bordet du visar har jag ett likadant i mitt kök fast det är vitt!!!
    Härligt fint tårtfat och äppelkorgen så läcker!!!
    Ha en fortsatt mysig helg!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  28. Läckert vännen, gillar den röda färgen...Kramar

    SvaraRadera