onsdag 17 oktober 2012

JOSEF FRANK - INSPIRATION





Jamen huuuuuuur läckert är inte detta!!!? Ja tack, jag vill ha allt!



Starka färger



Här pågår inredningsfunderingar:) TV-rummet håller på att planeras och Josef Frank är en riktigt stor inspirationskälla för mig!! Jag börjar successivt att föra in allt mer färg i mitt hem, men än återstår en heeeeeeeeel del av den varan:) 





Drop dead så himla snyggt!!! Och så fint trä blir i kontrast med färg - lovely!!! Och ovan ser ni också min favvo-taklampa all times - den ska absolut bli min en vacker dag... men det får nog dröja lite för oj oj - inte billig...



Mitt TV-rum kommer dock att bli lite mer neutralt och sparsmakat, men några färger kommer det allt att bli i alla fall:))



Färg och tyg gör så jättemycket för intrycket, checka tygerna nedan, superfint...





Källa: Sköna hem.

Och inspirationen på sista bilden finns med i min planering framöver - trapphuset upp till dotterns rum ska nämligen fixas så småningom:))) 


Japp, heeeeeeelt i min smak!!!!



Tjingeling

27 kommentarer:

  1. åhh de två sista bilderna är helt underbara, härlig inspiration! Kram kram

    SvaraRadera
  2. urfint!!..ska ta mig en tur in på just Svenskt tenn i helgen när jag besöker Stockholm tänkte jag.

    Kram
    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  3. Härlig inspiration, gillar hem med mycket färger fast jag klarar inte av det själv längre. Gjorde det en gång i tiden. Men tycker det kan vara hur snyggt som helst hos andra.
    Kul att du delar med dig av dina inspirations bilder.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Vackra Svensk Tenn. Vi åker till vår E i Stockholm snart och ett besök hos ST står på att göra listan.
    Ha en skön dag! Kram Anita

    SvaraRadera
  5. God kväll !

    Håller med dig att färgerna på bilderna gör en glad :)
    Mycket fint !
    Sista bilden med trapp inspirationen med var mycket fint.
    Vi ska också göra i ordning trappen och väggarna...utöver det andra :)

    Gillade även murade kåpan. sån kant skulle vara fint i vårt kök ;)
    Men det ser d..... ut ;)

    Ha nu en fin fortsättning på veckan ! :)

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  6. Jag skulle då inte tacka nej till en kudde eller bricka med hans motiv. Så himla coola! Speciellt det på sista bilden! kram!

    SvaraRadera
  7. Verkligen fint och till vitt så är det ju bara så läckert.Gillar tyget i trapphuset. Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Gillar tyget i trappshuset mycket så snyggt, spännande att se vad du hittar på raring kram Diana

    SvaraRadera
  9. Jag smäller av, så vansinnigt snyggt! Vill ha precis allt.
    Kram

    SvaraRadera
  10. De röd/vita stolarna var hur snygga som helst!! och Yes lampan...!

    Kram P

    SvaraRadera
  11. Kanonfina inspirationsbilder!! Det där med färgklickar till trärent är allt snyggt i inredningen, inte helt lätt att få till det bra men superfint!! Så kul att fixa till lite nytt ( jobbigt , men kul) Ha det bra idag!

    SvaraRadera
  12. Om det är någon som kommer att fixa till ert TV rum så är det du/ni....helt övertygad om att det kommer bli såååå läckert! Tänk att ett vackert tyg kan göra sååå mycket. Du vet sedan tidigare att jag är svag för J. Frank.
    Ps: Har tidningen Sköna Hem ( min första som jag har sparad kommer från 1980)
    Var rädd om dig och de dina!
    Kram & vink.

    SvaraRadera
  13. Det är verkligen fint med färg. Starka färger i ett rum tex på kuddar el gardeiner är fint. Just nu gillar jag bruna färger, men det ändrar sig snabbt. Ha en fin dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  14. Tack för en härlig start på dagen med så mycket inspiration! Gillar det jättemycket:)).
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Det var en snygg mix, färger lyfter och förhöjer!

    kramen o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  16. Ja, jo, jag kan inte annat än hålla med dig, i ett av mina hus ska det se ut så.....jag som drömmer om ett timmerhus.....men det är ursnyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Åh så mycket vackert. JAg gillar rummet med de röda fotöljerna samt den gröna hissgardinen i badrummet, underbar.
    Tack för "receptet" nu vet jag. Ville bara kolla av, jag är ju annars också lite så där att jag testar och slänger ihop något. Ibland blir det bra ibland mindre gott och aldrig mer igen.
    Kram på dig!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  18. Drömhus, helt i min smak :)
    Tänk vad mycket vackert man kan göra, med lite fantasi :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  19. Hej Aka,

    Jadu, de där bilderna går man igång på, hihi! Gärna några färgklickar här o där, men inte för mycket och inte för grilligt. Det jag fastnade mest för var nog faktiskt de stora fönsterpartierna (bild nr 2) och kontrasten ute/inne med värmande brasa och utsikten över det kyliga vinterlandskapet - och trapphus-bilden är underbar!

    Passar på att berömma fina lyktstolpen! Så vacker den är.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder , helst dom röd vita fåtöljerna!
    Har också börjat att gilla lite mer färg, tror att det snart blir mer o mer färg på inredningar.
    Just nu har vi lite murrigt i vardagsrummet tex.
    Men till våren blir det ljusare igen (tror jag ?)
    Ha en fin dag!
    Kraaaam Bia

    SvaraRadera
  21. Ohh så mycket läckert =D

    SvaraRadera
  22. Härliga bilder, det finns väldigt många härliga modeller på lampor.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  23. Jag är en tråkmåns men trivs bra med svart, grått och vitt :-)

    Men färger livar upp, det är så sant.

    Kram

    SvaraRadera
  24. Vad många spännande bilder! Jag har bestämt för att ta in färgen illgult i nya köket! Fick en gammal trävåg som har den färgen och kände bara kärlek vid första ögonkastet!!
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Jättetrevligt ställe och ja jättemysigt =D
    kramar

    SvaraRadera
  26. Tack för din fina kommentar hos mig snälla du. Har aldrig varit inne här. Men åh vilken härlig blogg. Blir följare på stört.
    Håller med älskar svenskt tenn och färg till allt det vita. Så trött på alla svart vita hem urk.
    Ha det fint
    Kram Eva

    SvaraRadera