fredag 26 oktober 2012

INREDA MED TAVLOR






Jag tycker om tavlor och vill gärna ha många att inreda mitt hem med:)




Uppåt
väggarna...



Tjoho, bloggerskan har en heeeeeeeeeel veckas semesterledighet att se fram emot!! Och huuur skönt känns inte det:)))) Say no more!  Och som vanligt finns huuur mycket som helst att göra - "to doe-listan" är lång om man säger så, haha!!



Visar lite foton från min bibbla idag. Jag gillar tavlor och gärna med färg, men det är också viktigt att de passar till rummet... 







Dessutom måste tavlorna tilltala mig på något sätt, göra mig glad, förmedla ett budskap, ha ett affektionsvärde etc. 



Jag tycker att det är charmigt och stilrent att ha tavlor och fotografier stående på avlastningsbord, som här på månbordet i vårt bibliotek.





Jag vill också att tavlorna färgmässigt ska passa in i övrig inredning och till tapeterna! 




Foton: Aka privat.

Ja det är ju inte helt enkelt det där... Men faktum är att jag hittat några tavlor till TV-rummet och vardagsrummet som jag hoppas kommer att passa - och såklart kommer jag ju visa er på bloggen vad jag hittat:)))


Nu - goooooooooood fredagsmat:)))


Kramiz aka

30 kommentarer:

  1. Vad snyggt med tavlor på ditt avlastningsbord. Du har det så fint:)). Jag tycker det är så svårt med tavlor.. Vi har ganska mönstrade tapeter i vardagsrummet, så då blir det inte mycket på väggarna.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Super fina tavlor!
    Tycker de är Såå svårt att hitta rätt tavlor för rätt sammanhang, mitt sökande går vidare. Ska bli spännande och se vad du har hittat för nya tavlor.
    Trevlig fredag!
    Kram Johanna
    PS la till mig som följare

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert med tavlor. Särskilt när de betyder något visst. Hos oss finns inte så mycket tavlor, men de som finns är från en mycket älskad konstnär som vi kände när han var i livet :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vansinnigt snyggt, som vanligt hemma hos dig!!!!! Jag håller med, det måste passa in! Du lyckas bra med det!
    Jag har också tagit ledigt hela nästa vecka! :)
    Njut fredagskvällen fina du!
    Kram!!!!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Snyggt månbord och väldigt snyggt att ha tavlorna stånde där ! Ha en fin fin kväll ! Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint så!! Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Älskar tavlor! Men på rätt ställe, har en tavla hemma som jag gillar mycket men inte har hittat rätt plats för. Superfint! Har du gjort! Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, tavlorna måste betyda något för mig och passa in i inredningen. Ska bli kul att se vad det blir i ditt tv-rum. Garanterat jättefint förstås
    Kram till dig

    SvaraRadera
  9. Fint med tavlor som har betydelse, din mamma på månbordet med dig bredvid.. Känslosamt och underbart. Jag har svårt med foton men har en del(maken fotograf) fast tavlor gillar jag och bilder med mening. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. du har det så fint. jag gillar verkligen det bordet.
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Skev du tavlor????....*fniss*....tavlor är mitt liv...gillar såååå mycket( men det vet du)Hos mig är det tavlor på alla möjliga & omöjliga ställen, dock ej i taket! Klart att man MÅSTE "känna" för sina tavlor.
    Må gott härliga tjej! Ha det riktigt skönt nu när du är ledig!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  12. Visst är det fint med tavlor!
    Vad vore ett hem utan dom ?
    Fint månbord också.
    Ha en fin kväll!!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  13. Det är svårt med tavlor. Jag håller med dig det måste kännas rätt.
    Fina bilder du visar på bord, foto och tavla.
    Ska bli spännande att se vad du har fått tag i för tavlor.
    Ha nu en fin helg. Här förbereder vi oss för storm.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Vad härligt med en veckas ledighet!
    Fint med tavlorna ställda på bordet.
    Ha fina helgen, kram

    SvaraRadera
  15. Åh, vad fint ni har det! Tror jag skriver det varje gång, men det är ju det första som kommer upp i huvudet när jag ser dina bilder!

    Trevlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Tycker också om speciella tavlor som tilltalar mig på något vis! Här hemma pryder min stora dotters tavlor alla väggar i hela huset, så någon annan konst får inte plats just nu! Men det är så fint att ställa tavlorna som du gjort!
    trevlig helg!
    kram helena

    SvaraRadera
  17. Ja. Det vill jag också. Inreda med tavlor. Men nåt hände när vi "gjorde" det här huset, vi glömde väggar så nu står tavlorna i ett gästrum........vad gör man?!??!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Tavlor är superfint... det gör det där lilla extra! Fina bilder du visar... och spännande att se vad du har på G! Ha en bra kommande lördag!

    SvaraRadera
  19. Såå fint ni hat det..:))

    Låter uunderbart med en veckas ledighet..njuut!!!

    Trevlig helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  20. Vilket underbart hem du har! Det syns att det ligger både tanke och mycket känsla bakom allting. :) Jag älskar också tavlor och önskar jag hade fler.. och även fler väggar och avställningsytor ;-) Ha jättesköna lediga dagar, fina du! Kramar, Madeleine <3

    SvaraRadera
  21. Underbart bord. själv är jag förtjust i svartvita foton. Det blir så vackra tavlor. Trevlig helg. kram

    SvaraRadera
  22. Åh vad jag gillar dina månbord och små sidebord som du har!! Jagar ständigt men har inte haft lyckan med mej ännu...
    Har en veckas semester v 45 ska bli riktigt skönt!!

    Kram kram PIllan

    SvaraRadera
  23. Åh, vad du har det fint.Härligt med semester, jag är ledig mot slutet av veckan med killarna ska bli mysigt.kram Diana

    SvaraRadera
  24. Håller med dej om vartenda ord! Tavlor ska man tycka om! Ditt foto på din mor och dej är helt underbart och mer värt för dej än en äkta Rembrandt! Ska bli spännande att se tavlorna i tv-rummet sen.

    Ha en härlig semester och glöm inte att njuta lite också (fast det tror jag du kan!)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  25. Sååå fint du har det!!

    Jag blir alltid så sugen på att piffa här hemma när jag kikat in på din blogg :)

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  26. Fin liten hörna det där.
    Jag håller så med dig om tavlor och annat på väggarna. Det ska passa in på så många sätt och så ska man gilla det och där det hänger. Kan lova att det inte är lätt när man flyttar för helt plötsligt passar inget längre och man kan ju bara inte slänga allt och köpa nytt. Det är antagligen därför som det tar sån förbaskad tid att få upp grejer på väggarna.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  27. Vad fint ni har det =) Älskar med tavlor, kan bli så personligt med dom. Hoppas ni har en mysig lördag! Stor kram

    SvaraRadera
  28. Så fint, gillar verkligen färgvalen. Den väggen som skymtar i hallen ser läcker ut. Idag har jag delat ut en utmärkelse på bloggen, såg att du nyligen fått en annars hade du fått av mig idag! I love your blogg liksom!

    SvaraRadera
  29. Det är dåligt med tavelväggar i vårt hus, så vi har inte så mycket med tavlor.
    Men det är väldigt snyggt...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  30. Jag kan inte längre spika upp tavlor, utan ställer dem rakt upp o ner ist.
    Vissa hänger men de som är mer trendiga måste vara flyttbara. Annars skulle väggarna se ut som en nåldyna, hehe.
    Ditt bord är så vackert!

    kramkram

    SvaraRadera