fredag 12 oktober 2012

FONDVÄGG TILL LOFTET





Riktigt nice tycker jag:)




Kommande
projekt:)




Det var någon som påpekade att jag lovat mig själv en renoveringsfri höst, men hallå - har jag sagt det??? Det kan jag då iiiiiiiiinte komma ihåg, haha!!! Just nu kretsar det mesta fokuset kring TV-rummet hemma hos mig men inspiration och tankar på kommande projekt finns det alltid plats för och en fin tapet till loftet står på önskelistan framöver:)





Källa: Midbec.


Stilen på bilden är bara sååååååååååå himla läcker!!! Och så snygga möbler - just give It to me!!!

Jag vill ha en tapet som är tidlös och gärna lite klassisk och den ska också "passa in" i huset stilmässigt. Dessutom vill jag inte tröttna på den direkt.... Tapeten ovan uppfyller de kriterierna tycker jag - men det finns fler godbitar på lager :))) Tipsa gärna:)))



Önskar er alla en riktigt...


Trevlig helg:)

28 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än hålla med. Skiiiiitsnyggt!!!
    Loft låter hur härligt som helst, nu blir jag nyfiken.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jätte fint tycker jag. Tapeten helt underbar. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. En underbar tapet! Den skulle jag kunna tänka mig som fond i vårt sovrum.
    Ha en riktigt skön helg! Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Den tapeten gillar jag massor!! Ser ut som om de målat "stenciler" ovanpå en trävägg av gammalt slag när man tittar närmare. Skulle kunna tänka mig en sådan i mitt sovrum tror jag.
    Hoppas att du känner dig lite gladare nu när födelsedagen är passerad så att säga.
    Ha en toppenhelg!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  5. Jättevacker tapet! Det tycker jag. Men det finns inga tidlösa och klassiska tapeter eller kläder eller nånting för det är någon som dirigerar oss så att vi ändrar smak och preferenser hela tiden.....skojar! Men jag har skippat tapeter och har bara plankor (laserade i beigt) i hela huset...men jag beundrar alla tapeter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Härliga Aka, vad vore "Bloggeriet" utan dig och dina Inlägg? Du anar inte så mycket glädje du skänker mig!
    Tapeten du "valt" 10 poängare....passar perfekt till ert hus. Tänk så fint den kommer att passa bland "tomtarna på loftet"
    Var rädd om dig fina Aka.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att få göra om TV rummet, det är alltid kul med förändring tycker jag. Tycker det är svårt att välja tapeter. Loftet är det ett allrum eller?...hur som helst blir det säkert bra! Du har ju så bra smak!
    Ja önskar dej en fin helg med mycket myyys!
    Kraaaaam Bia

    SvaraRadera
  8. Vilken fin tapet!
    Kul att ändra om och ha projekt.
    Jag ska ta tag i vår lilla toalett och göra något.
    Jag kan inte tipsa om tapeter men den du har på bilderna är ju himla fin.
    Ha en super fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Hej Aka,

    Den var najs! En tapet med mångfald - lite shabby-lik på nära håll, mild färgskala, smälter in men ändå sticker ut i och med de tjusiga medaljongerna. Fin analys eller hur!? Hihi! ;)

    Skön fredag till dig - kram!

    SvaraRadera
  10. Kikar in och önskar trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Kanon snygg!
    Bra att man får lite tips och ideer, nu när vi själv ska välja tapeter, till det nya huset :)
    Ha en fin dag!
    Kramen goa bloggvän♥

    SvaraRadera
  12. Vilken superfin tapet! Kul när man hittar något som man fastnar för direkt! Det finns ju sååå mycket att välja mellan, så det är beslutsångest till max när det finns sådant utbud av massor av fina tapeter... Ha en bra fredagskväll!

    SvaraRadera
  13. Super fin tapet.
    Ha en trevlig helg du med!
    Kram Carita

    SvaraRadera
  14. Spåna lite kan man väl alltid göra!! Jag kan planera saker som inte står på listan först om 10 år. : ) Sambon blir lite trött ibland!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Näe, något tips kan jag inte ge, den du visar är väl toppen!

    Du får några väl valda ord av mej, om någon nu tycker att du håller på:

    "Livsglädje är att ha kommande projekt i ögonvrån".

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Väldigt snygg tapet! Skulle gärna ha den i mitt sovrum. Lyxig!!! Jag hade också sagt att jag inte skulle göra något i höst. Men vad står i köket nu om inte 65 liter färg!!! Galen! Trevlig helg! Kram Abba

    SvaraRadera
  17. Snygg tapet, det är svårt att låta bli att fixa.
    Ha en härlig helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  18. Wow, vilken fin tapet!! Det skulle ju passa som handen i handsken i ert vackra hem :)

    Önskar dig en toppenhelg!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  19. Haha, det är ju härligt att renovera så länge det känns roligt, inspirerande och inte blir ett måste! Så mycket fina tapeter du hittat!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  20. Snyggt!
    Ja, det är viktigt att välja rätt! ;) :) Fondväggar är ju bra, då det bara är en vägg att göra om, om det blir fel ;)
    Ha en fortsatt fin ftredagskväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  21. Jag visste att det inte skulle bli en renoveringsfri höst....

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  22. Jättesnygg! Men det är lätt att tröttna...jag gjorde det snabbt på vår fondvägg..,
    Ha en fin helg! Kram Suss

    SvaraRadera
  23. Mmmm gillar allt på bilderna! Kändes väldigt du! Renoveringsfri höst? Det lät väldigt konstigt... ;) stora kramen

    SvaraRadera
  24. Ååh vad fint, både väggarna och den ljusa fåtöljen med fotpall. gillar!
    Lycka till med renoveringen! Det är inte så kul när man är mitt uppe i stöket men så skönt när allt är klart!

    Sabina

    SvaraRadera
  25. Tycker jag med gahhhh vad fint känns lyxig och lite kunglig tapeten kram Sofia

    SvaraRadera
  26. Sanna, du har stenkoll, haha!!!!

    Stöööööörsta kraaaaaaamen:)

    SvaraRadera
  27. Underbar fondvägg, har har viprecis bytt fond i trapphuset så fint blev det kram Diana

    SvaraRadera
  28. Det är allt lite trist att inte ha nåt på gång. Så kör så det ryker du :)

    Kramar

    SvaraRadera