lördag 22 september 2012

TAKLAMPA TILL BIBLIOTEKET




Retro-lampan har äntligen kommit på plats:))




Lampa till 
bibblan:) 



Ibland undrar jag över denna blogg för oj så annorlunda smak jag tycker att jag har jämfört med andra bloggare som visar inredning, kläder och foton från trädgården! Hos mig visas "ful-furu" som andra kräks över, kläder och skor som är lååååååångt ifrån "trend-outfits" och trädgårdsdesign som knappast skulle platsa i en trädgårdsblogg!! Men eftersom det är flera som kikar in här hos mig hoppas jag att det finns någon inspiration att hämta - för det är ju bland det roligaste med att blogga - att få och ge inspiration:))

Liksom tidigare vill jag varna känsliga tittare för den furu-chock som nu följer, haha... 









Foton: Aka privat.

Retrolampan är en gåva från svärmor som haft den i sin gäststuga och tänk så mycket historia det finns i den!! Tack snälla Gunvor, hoppas du tycker den gjorde sig bra i vårt bibliotek:))) 


Kraaam aka



37 kommentarer:

  1. Den är ju helt fantastiskt fin! Jag uppskattar din personliga stil! I inredning och kläder. Om alla tycker allt lika så är det ju inte alls lika intressant. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Du har ett helt fantastiskt hem. Det är ju det som är roligt med personliga hem där man ändå kan "sno" idéer o göra till mitt....
    Superfin lampa också :)
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Det är det som gör din blogg. Den är olik så många andras och helt i din stil och jag gillar det :-) fortsätt så....

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Gud så snyggt! Du har det! Vet du jag tycker det är inspirerande att se olika hem som gör hemmen personliga. Man fångar lite här och där och skapar sitt eget. Jag har nog känt som du men vill ha " min" stil. Kram fina du! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Du har det så fint tycker jag. Lampan är jättesnygg och passar bra in där i ditt mysiga bibliotek.
    Ha en fin lördagskväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Finemang! Som en chokladpralin i taket.Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Världens finaste lampa! Kan inte passa bättre... du har en sån bra på-pricken-smak (har jag sagt det förut kanske?;))

    Trevlig fortsättning på kvällen.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Supersnyggt, det är ju just därför jag kollar på din blogg, du visar vem du är, alltid lika mycket inspiration för mig.
    Ha fina kvällen
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nämen...du ger otroligt mycket inspiration och jag skulle ge massor för att få ha ett hem som ditt!

    Så fin lampan är och extra fint att den har en historia.

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Vilken snygg lampa, den skulle jag gärna ha hemma hos mig! jag tycker du har snygg och personlig stil, både när det gäller kläder och inredning! Man får mycket inspiration här hos dig!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  11. Haha,så annorlunda är du nog inte:) och för övrigt så är lampan ganska snygg...ha en fin kväll...kram

    SvaraRadera
  12. Jag tycker lampan var väldigt läcker.
    Så fint ni har det i biblioteket.
    Ha en fin lärdag kväll.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Jag gillar ju din blogg just för att du är du och att ditt hem inte rakt av är en inredningstidning, du har din egen goda smak och stil och jag tokgillar ditt hem :) Jag tycker lampan blev jättefin i biblioteket!

    Hoppas du haft en bra lördag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Det är väl det som är roligt med alla bloggar att det inte är från inredningstidningar utan från våra vardagliga hem med olika smak och tycke! Du har jättefint hemma hos dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Det är ju underbart med personligt inredda, vackra hem som ditt, som inte ser ut som en inredningsbutik eller en utställning utan som ett "riktigt" hem :) Jag tycker du har en härlig stil, både vad gäller inredning, kläder och trädgård! Och lampan är ju superläcker! Den passar finfint in där i ert mysiga bibliotek. Det är fint med saker som har en historia, det ger själ och värme till hemmet :)
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  16. Såå fin, den passar ju så bra hos er:)
    Gillar erat hem jättemycket!

    Må så gott fina du
    Kraam

    SvaraRadera
  17. Härligt och fint! Jag tycker om att det är olika stil på olika människor, tråkigt om alla hade likadant! kram kram

    SvaraRadera
  18. Hahaha... då är vi i allafall två som har den blandningen i hemmet, och gillar´t. Jag tycker att lampan bryter av fint och blir en kanonfin kontrast till det vita, grå, svarta... Jag gillar din blogg, så därför har du något att hämta inne på min blogg! :-) Ha det gott denna härligt lediga söndag!

    SvaraRadera
  19. Hej Aka,

    Här har du en som kisar med ena ögat när ordet furu nämns hihi! MEN, jag tror du håller på att omvända mig... för dina furuprylar är alltid sååå coola!! Jamen, det är väl det som är så skönt, att ha sin egen stil och inte ha det som "alla andra" hemma!? :)

    Ha en skön söndag - kram på dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  20. Vet du vad??
    Om dessa bilder fanns i en inredningstidning så skulle jag köpa den!! Mycket inspirerande!!
    Varför skulle man ha inredning "som alla andra"? Nej tacka vet jag personligt och originellt! Du har jättefint hemma!

    Ha en fin söndag! kram!

    SvaraRadera
  21. Jag tycker du har en bra stil och en bra blogg och följer den så gott som varje dag. Lampan passar bra in den bryter av fint. Tycker om när det är lite annorlunda o personligt.
    Har inte kommenterat här förut./anna-greta

    SvaraRadera
  22. Det är det som är så kul att man kan hitta lite olika inspiration balnd bloggarna. Jag gillar lampan för den är lite annorlunda.

    SvaraRadera
  23. Lampan är jätte häftig tycker jag. Du har jätte fint i ditt hem. Man ska väl ha egen stil i sitt hem, det är väl det som är tjusningen. Fortsätt som du gör!
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  24. Man skall ha det man gillar och lampan var kanon snygg. Underbara bilder.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  25. Jag får jätte mycket inspiration på din fina blogg och gillar att du har en egen stil. Lampan är jätte snygg tycker jag! Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  26. Men tänkt vad tråkigt det skulle vara om det var lika i alla bloggar!! Var får man då sin inspiration ifrån??

    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  27. Ha en fin start på den nya veckan.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  28. Gillar hur du blandar gammalt och nytt och tycker att du har det supermysigt hemma kram Diana

    SvaraRadera
  29. Det här är en sådan sak som jag får ett behov av att bara smeka, så fin i form och kvalitet!!!
    Toppen i bibblan!

    kram

    SvaraRadera
  30. Det är bloggar som din som ÄR kul att läsa! Kram!

    SvaraRadera
  31. Så läckert! Och den passade ju så bra där och ihop med tavlan bakom och dom små ljuslyktorna på bordet, vilken harmonisk inredning och jag skulle hur lätt som helst bara sjunka ner där och förbli där med en riktigt bra bok!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  32. Hej Anna-Greta!

    Tuuuuuuuuusen tack för din kommentar här inne hos mig, så glad jag blir att du lämnar en rad efter dig:)

    Önskar dig en fin dag!

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  33. lampan är jättehäftig ..passar hos dig där
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  34. Du har så fint hemma hos dig :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  35. Jättefint Aka läckert! kram Sofia

    SvaraRadera
  36. Jag föredrar då bloggar med en egen stil snarare än dem som ser ut som en webbutik. Många är verkligen same same. Fortsätt i samma anda, jag gillar! kraaam

    SvaraRadera
  37. Det bästa är när saker har en fin historia till sig! Och lampan är ju såå läckert annan än alla andra ;)
    Jätte fint blev det, svärmor är säkert såå nöjd :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera