torsdag 6 september 2012

SOMMARBLOMMOR I ZINKHINK





Jag är glad över min fiiiiiina zinkhink vid infarten, blommorna har varit sååååå vackra hela sommaren - trots det toktrista vädret:))))




Vädret har gått
hårt åt...



... mina sommarblommor! Jag har några få utplanteringsväxter som fortfarande är riktigt fina och min plantering i zinkhinken vid infarten är en av dem:)


















Det har inte blivit någon fortsättning av vårt "projekt framsida" denna sommar för bryggbygget har prioriterats. Kantsten ska på plats och nytt fint trädgårdsgrus kommer att höja nivån rejält!!







Foton: Aka privat.


Bara måste plantera exakt dessa växter i zinkhinken nästa år också!!! Tur att jag dokumenterar det i bloggen så jag kan gå tillbaka och se vad som funkar och hur det ser ut:))) 

Hur går det med era sommarblommor?? Har ju sett att flera börjat göra fina höstplanteringar vid det här laget:))


Tjingeling aka

12 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt och fina bilder

    SvaraRadera
  2. Jättefina blommor och grinden är minst lika fin den också - en sån vill jag också ha senast nästa sommar ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Jättefint i hinken och jag håller med grinden är jätte fin.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Bryggan är ju ett masterpiece och ett jätteprojekt så det förstår jag att det tar tid. Det blir sååå fint!Jag kan bara hålla med ovanstående... att grinden är riktigt läcker! Jättefin kombination av blommor! Kul att en del har klarat sig så bra och är fina fortfarande. Trots vädret så har jag också ganska mycket som fortfarande är fina ute på altanen. Kul! Ha det riktigt gott i helgen!

    SvaraRadera
  5. Ni har så vacker trädgård. Tyvärr är vår inte hälften så stor som er. Lite sommarblommor finns kvar men några har jag bytt ut mot ljung.Idag har vi riktig höstväder. Hoppas det blir lite finare uppåt dagen!
    Ha en skön dag! Anita

    SvaraRadera
  6. Vacker kombo med blått och eldig orange, me like! Jag ska visa mina krukor också för visst blommar det fint trots fulsommaren. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Det är så fint med zinkhinkar, helst då gamla. Har några stycken faktiskt som jag är rädd om. Jättefint du gjort, mina sommarblommor har gjort sitt, satsar på hösten nu. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Jättefin plantering i din snygga zinkhink. Förstår att du är nöjd. Den passar så bra in där den står. Jag har kvar alla mina sommarblommor, har inte köpt några höstblommor ännu. Ser att jag är mycket senare ute än förra året, då hade jag höstväxter i krukorna 8 augusti:)). Men lavendeln är ju toksnygg nu, vem vill byta ut den:))??
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Väääldigt snygg kombo! Jag har också planteringar i zinkhinkar, flera stycken. Farmor höjde på ögonbrynet när jag bad att få två stycken som saknade botten och låg i en bortglömd hög hos henne. Men det gör inget att dom inte har botten för man kan ställa en annan kruka i den! Älskar zink! Här har det kommit ner ljung och bollkryss i krukorna. Traditionellt :) kramen!

    SvaraRadera
  10. Jättesnyggt. Tror att jag ska ut och leta "gammal skurhink" för att ha blommor i till sommaren hos oss också. Men här lär man väll bara få tag på nya hinkar, gillar om det hade varit lite gammal patina på den.

    Kul att du gilla kuddvalet och jag blev glad att du kommentera tavlan med träramen. JAg har varit lite till och från med den då jag inte riktigt vetat om jag ville ha trä i det rummet också men när den väl kom på plats så vande jag mig ganska snart och nu gillar jag det också. Nu vet jag inte om nästa stora tavla på andra väggen bör ha samma typ av ram?
    Ha en skön helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Fint arangemang i Zink hinken. Jag älskar zink hinkar, har fyra stycken. Jag har haft sommar blommor i dom...men nu blir det nog inge mer planteringar i dessa, för jag har haft dom på landet.Jag ser att du har andra fina växter på tomten också. Ha en fin helg.
    Kram Bia

    SvaraRadera
  12. Så vackra blommor vid den fina grinden och staketet, idylliskt!
    Ja mina sommar blommor har blåst sönder, tom. har portalen till köksträdgården gått av...så till veckan får det nog bli höst skrud på gården ;)
    Fredags kram Sussi

    SvaraRadera