söndag 2 september 2012

FOTOUTMANING - SOMMARENS SISTA







... bad!! Det blir inga fler bad för mig denna sommar för brrrrr vad kallt!!




Mitt bidrag...



... till fotoutmaningen denna söndag går under temat"sommarens sista"!  Jag har valt att tolka temat utifrån det det vår sommar  handlat om och som kommer igen först nästa år....








Vi dukade åt morfar nere vid bryggan när han kom förbi för att hälsa på:)



Dottern fiskade mört att ha som kräftbete...













Och nog fick vi fisk och kräftor alltid:)))











Trots det halvtrista vädret har vi haft det riktigt mysigt med fika och utemys:) 


















Foton: Aka privat.


Och vill ni så kika gärna in till Edith & Jag och Mamma med ambitioner för att se fler tolkningar av temat:)


Kramiz aka

34 kommentarer:

  1. Fin tolkning av ett fint tema. Och som alltid - fina vilder. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Kräftfiske är kul, fast vi skippade det i år..för dyrt. Vilka fantastiska bilder Aka jag blir sååå impad. Ha en riktigt skööön söndagskväll. Föresten så tokgillar jag naglarna, allihop. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Så fint med morfar på bryggan, så vackra bilder och tolkning av dig!

    kraam

    SvaraRadera
  4. Jag badade i fredags och är inte säkerpå att det blir något mer.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vilka jättefina bilder du är verkligen en duktig fotograf! Gillar särskilt den första med vinglaset och solstolen! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder, vilken fin tolkning av temat.
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Härliga och vackra bilder!
    Så fint ni gjorde år morfar på bryggan!
    Ja, nu är det bara att se fram emot nästa sommar och hoppas på lite mer sol då.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Håller med dig! Bad är det absolut slut med nu men njuta av hav eller sjö kan man ju göra på annat sätt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Jättevacker bilder..:-)

    Får nog lov att hålla med dig,.tror också att det är slutbadat för mig också i år.

    Önskar dig en finfin vecka
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder av sommarens sista... Bada(i sjö/hav) har jag tyvärr inte gjort på hela sommaren, så det blev varken första eller sista av det...

    Ha en fin vecka nu!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka fina sommarbilder, fast morfar såg liten ensam ut... lilla plutten :(

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  12. Åh, vilka underbara bilder! Ja, det är nog sommarens sista... långärmade tröjor på...ingen badvärme ;)

    Otroligt vackert ställe ni bor på!!!

    Ha en fin start på den nya veckan.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig sommar ni haft..så skönt att bo nära vatten, brygga och bad. Du har fångat det med fina bilder

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  14. Bilderna är helt fantastiska!
    Önskar dig en riktigt fin måndag.

    Kram
    L

    SvaraRadera
  15. Underbara "sistabilder" Jag gillar verkligen bilden med jordgubbarna och de blåmålade naglarna. Såå härliga kontraster.
    Ha en fin vekca!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  16. Jag fastnade direkt för bilden med morfar! Vilken fin plats ni ordnade för honom! Sista badet? För min del har det inte blivit första badet än i år!! Hu! Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  17. Hejsan och tack för att du kikadein till mig...har lagt mig som följare av din fina blogg...och jag håller med övriga här..foto med morfar♥..kram Marie

    SvaraRadera
  18. Hej min vän!
    Tack för dina snälla kommentarer.
    Fotot på fisken o jordgubbarna, tycker jag var jääätte fina.
    Ha en fin måndag!
    Kraaam Bia

    SvaraRadera
  19. Så härliga sommar- och familjebilder det blev!!!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  20. Hallå härliga AKA !!!!!Jättefina bilder på hela sommaren men jag tycker nog om MORFAR bilden...Ha en fortsatt skön Måndagkväll =0)
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  21. Härliga bilder och inspiration som vanligt på din fina blogg! Älskar att fiska kräftor (och äta) men tyvärr har det varit fiskeförbud här i typ 20 år pga pest....

    Kram kram P

    SvaraRadera
  22. Så härliga bilder! Du har verkligen lyckats fånga den underbara sommarkänslan! :) Bilderna på morfar var ju jättefina och stämningsfulla!

    Bra gjort att bada! Själv är jag en riktig badkruka, tycker alltid att det är för kallt! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  23. Vackra bilder ...ja nu är nog hösten här
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  24. Vilken otroligt härlig hyllning till sommaren! Underbar!
    Kräftfiske verkar så mysigt! Det vill jag testa nån gång! Kramen!

    SvaraRadera
  25. Varsågod, min fina vän! Receptet ligger inne hos mig...

    kramar

    SvaraRadera
  26. Så fina bilder och så fin familj...
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  27. Fin tolkning och fina bilder!!!
    Du fångar verkligen det sista av sommaren på bild:)

    Kram

    SvaraRadera
  28. Härliga sommar tolkningar med alla rätta teman som bör ingå!
    Trevlig vecka,
    Sussi

    SvaraRadera
  29. Vackra bilder från en fin sommar. Härlig tolkning!
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Underbara kramaurdetsistaavsommarenbilder;) Önskar dig en fin dag vännen. Kram

    SvaraRadera
  31. Vilka underbara bilder fina Aka massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  32. Stämningsfullt och vackert med många fina detaljer! Härligt! Kram till dig <3

    SvaraRadera
  33. Härlig blogg jag gillar den massa

    SvaraRadera