torsdag 9 augusti 2012

KERAMIKSKÅL I KÖKET




Jag gillar den här skålen, den passar perfekt in i köket! Den gula färgen tas upp i gardinerna:) Perfekt salladsskål till påsk-dukningen också:))



Skål i köket



Även om jag har en ganska "vit bas" i inredningen så finns det lite färgklickar här och där:) 



Skålen fyndades på loppis:)



Användbar till både sallad och frukt men fint också att bara ha framme som ett ett blickfång:))



Och här fick jag med dottern på bild också:)) Hon plockar  klöver till kaninerna som bor i hönshuset på bilden:)))

Och för er som undrar kan jag berätta att vi fick 75 kräftor vid fisket  och alla är nu uppätna:)) Mums!!!


Kramiz aka 

31 kommentarer:

  1. Jätte fin skål.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Superfin skål, härlig färg på den! Mums med kräftor!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med den gula skålen. Du har så på-pricken-rätt smak! Och egna kräftor, nej... det är bara för mycket;)

    Kram till dej.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jag har blivit mer och mer tokig i gult! Så snyggt med dina gardiner! Wow! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Så fint! Och jag säger som Nilla, gult växer i min värld också. Jag som alltid har sagt att gult inte är min färg.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Snygg skål! har också lite skålar i gult som jag gillar skarpt!Gud vad gott med egna kräftor!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Helt rätt med lite färgklickar, det är ju de (tycker jag) som skapar/fångar det personliga i hemmet. kram

    SvaraRadera
  8. Riktigt snygg färgklick!!!^
    Å kräftor, mmmmmmm!
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  9. Fin skål och fina gardiner... är på jakt efter nya till vårt kök. Får man fråga vart era kommer ifrån?

    SvaraRadera
  10. Det var bra fiskat!!
    Var det i eran sjö?

    Ha det toppen.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Vilken fin skål du loppat! Härlig färg som är användbar året om.
    Oj vad mycket kräftor!! Sååå gott.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Kräftor, just det! Är väl dags snart! Kram Marthina

    SvaraRadera
  13. Fint ! Du har såå fint och en gul keramilskål är aldrig fel. Tänk att fylla den med bruna ägg såååå lantligt och vackert. Kram/Pia

    SvaraRadera
  14. Snyggesnyggtsnyggt! Det är härligt när man hittar något så där snyggt med en glad färg! Passar ju perfekt där på bänken också!

    Ursäkta att jag varit en sån dålig bloggkompis, men livet snurrar för fort och även om jag inte kommenterat så läser jag!

    Stora kramar till dig!

    SvaraRadera
  15. Fin! Det är verkligen en pigg och härlig färg.. precis lika sprudlande som du :D hihi.

    Vill önska dig en trevlg helg! Må så gott.
    KRAAM Amanda

    SvaraRadera
  16. Verkligen finfin! Du har så mycket fint runt dig, hemma!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  17. Jättefin skål! Har plötsligt börjat gilla gult efter att ha inrett Alex rum med gula detaljer:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Här var det mycket som hänt på en vecka. Du är så duktigt med att fixa till allt så det blir så vackert.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  19. Kikade på ditt förra inlägg och det är Akleja, Aka, inte malva. Men så fint ni fått det, vilken skillnad! Budgetvarianttänket gillar jag... det kör jag också på:)

    Kram och tack själv för alla gulliga kommentarer!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  20. 75?? Inte dåligt!
    Skålen är superfin, passar så bra in hos dig!

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Vilken lycka att hämta upp så många röda härligheter från havet!! Det är ju sååå gott med kräftor och jag kan tänka mig att det är lite speciellt att lyckas hämta upp dem själva också. Du hittar så fina saker på loppisarna... det ena efter det andra. Kul! Färgklickar gillar vi!! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  22. ÅH jag älskar loppisfynd! Det är fantastiskt kul & bra på alla sätt & vis:) Ja, det är otroligt vad snabbt tiden går, det gäller att njuta av nuet!

    Hoppas att du får en fin dag & kika gärna in igen:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  23. Älskar fina små loppisfynd!
    75 kräftor? Gaaah hur gott lät inte det?!

    Kram

    SvaraRadera
  24. Aka, skulle du vilja hjälpa mig med en sak?
    Jag har öppnat ett fb konto till bloggen men kan inte få bort mitt riktiga namn på sidan. Vill att det ska stå enbart bloggnamnet, ser på din sida att det har du också..hur 17 får jag till det?? Du kan ju mejla om du vill, om det känns bättre eller enklare.

    kramkram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Snygg skål
    önskar dig en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  26. Hej snäckan!
    Tack för hjälpen, tror du har rätt i att jag missat något på vägen. Har nu lämnat över allt till en kunnig yngre person, jag klarar inte av sådant här. Jag vill men fixar det inte, får nästan spader..hehe!

    kramen

    SvaraRadera
  27. Heej! Fin skål! Måste berätta att jag också har haft höns, o söta små kycklingar fick vi också, men efter 5 år så lessnade jag och skänkte dom till Norra berget (ett mini skansen)här i stan. Vi skall äta kräftor nu i helgen med ett par (dock inte färska kräftor) men det är jätte gott, o så sjunger vi snappsvisor o har kuul.
    Kraaam från mej!

    SvaraRadera
  28. Snygg till ett fin fint pris- me like;) Kram

    SvaraRadera
  29. Jag tänker som du, vit bas och färgklickar. LOVE! Och älskar skaldjur! kram!

    SvaraRadera
  30. Vet du, jag har så v i t t hemma hos mig och du inspirerar till lite mera färg, Tack!!!

    SvaraRadera