måndag 27 augusti 2012

HELGENS UTFLYKT







Ja men gud vad det ska regna hela tiden!!!




Strutsfarm




Jag och familjen gjorde två utflykter i helgen:) Vi besökte bland annat en strutsfarm - sååååå kul att se strutsarna och deras bebisar, även om småttingarna verkligen inte var särskilt små!!! Här kommer lite foton...




Äldsta dottern under paraplyet i regnet.





Inget vidare bordskick här inte - heeeela näbben full av matrester, haha!!





Och jag som tyckte att jag hade en bad hairday!!!!!





Aaaaaalla strutsarna undrade vad i hela friden vi glodde på!!! Och vi undrade detsamma, haha!!




Och vilken hysteri det var i kindergarten...











Jisses vad det gick undan!!! Puh för att man slipper vara strutsmamma, fniss.



Det fanns ett mysigt café och en butik också...






Frysta strutshamburgare:)))





















Foton: Aka privat.


Strutsfjädrar i mängder!



Ny vecka har börjat - bara att ta tag i den:)



Kramiz aka 

22 kommentarer:

  1. Ha ha vilken annorlunda utflykt ni gjort! Och att du får med dig barnen, det är stort!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Annorlunda utflykt! Kul!
    Ser flaskan med Tillman´s, och blir lite nyfiken på VAR ni var? Tillmans musteri, ligger ju nämligen i mina gamla hemtrakter och vi besökte dem i somras ;)
    Kram, kram/ Maria

    SvaraRadera
  3. Hihi vilka söta strutsar! Men de är rätt stora...
    Så fina bilder på dottern.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med utflykt. Struts är riktigt gott. Vackra flaskor du fotat lavendelvinäger eller? Håller med dig om regnandet är sååå less.Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara fjädrar i alla vackra färger.
    Här har vi haft ett underbart sommarväder idag. i går natt hade vi dock ett otroligt regnade här.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Ja, så små är dom ju inte.
    Kul utflykt!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Haha jag tror jag smäller av... Dem är ju så coola strutsarna, söta men ändå väldigt konstiga att se på;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig upplevelse:)). Dom är söta de små, fast de inte är så små:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig utflykt! Mysigt med gårdsbutik!

    Strutsar är verkligen häftiga och mäktiga djur (de är ju rejält stora)! Fast jag har en väldig respekt för dem - har hört att de kan bli rätt arga och då är de visst inte att leka med..:)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig utflykt! Kunde man köpa strutsägg med sig hem?
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  11. Mysig utflykt : ) Jag har idag köpt ett par nya stövlar ha ha lika bra att vara förberedd kram på dig! Sofia

    SvaraRadera
  12. Hahahaha vilket härligt inlägg!! Jag satt här och smålog för mig själv när jag såg bilderna och dina passande kommentarer kring det hela. Riktigt kul!! Tack för underhållningen!

    SvaraRadera
  13. Hohoho vilken grej! Det var rätt söta men den mysiga butiken verkar vara lite lugnare! kram!

    SvaraRadera
  14. Vilken mysig utflykt, måste ju säga att dottern är lika söt som sin mamma :) kram Diana

    SvaraRadera
  15. Verkade vara en kul och strutsig utflykt!

    Glad tisdag, kram

    SvaraRadera
  16. Bad hairday, ja där ligger vi i lä ggr tusen!!
    Söta dottern, ni är så lika men jag ser allt pappsen också...
    De där fjädrarna skulle jag vilja ha, var de dyra?

    kramen

    SvaraRadera
  17. Sicken ena pippifåglar! Dom är ju för söta, dom ser liksom inte ut att höra hemma i den där höga kroppen, urgulligt!
    Vilken söt dotter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Vilken rolig utflykt! Strutsar är ju så fascinerande och komiska att titta på :) Härligt att hälsa på hos dig igen, jag har längtat efter dina livsbejakande, inspirerande inlägg! Stor kram, Madeleine

    SvaraRadera
  19. Såååå roliga de ser ut, strutsar. Till och med lustigare än kor... :) :)

    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hej på dej fru STRUTS!!!!
    Vilka häftiga varelser dom är och vilken ovanlig utflykt!!!Men det ska va du till de AKA!!!!Fin dotter du har!!!Lika vacker som sin mor!!!
    Ha en fortsatt fin Tisdag
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  21. Strutsar har ju en skön utstrålning på något sätt, väldigt kaxiga!
    Njuter så av din startbild på bloggen - det ser så fint ut med huset och vattnet, fridfullt!
    Ha en bra fortsättning på veckan, här har hösten kommit på allvar, lite kallt och klart!
    Hälsningar från Växthusmadam

    SvaraRadera
  22. Hi hi dom är för roliga strutsarna, häftiga tycker jag!
    Hoppas allt är bra, här fick jag skrapa bilrutan igår!!! Men idag var det 10 plus när jag vaknade, crazy väder...
    Kram P

    SvaraRadera