söndag 5 augusti 2012

FOTOUTMANING - ALL ALONE




En ensam kvist All alone - den hade inte varit lika vacker om jag trängt ner fler bredvid...



Foto-
utmaning


Söndag och dags för den fotoutmaning Edith & Jag initierat - jättekul tycker jag:) Temat denna söndag är All alone och min första reflektion blev "sorgsenhet". Det finns något vemodigt över begreppet för mig... Och eftersom jag har haft sorg så att det räcker och blir över senaste tiden vägrade jag tolka begreppet negativt, jag blev tvungen att finna något positivt, vackert, inbjudande och skönt och detta blev min tolkning...




Foton ovan: Aka privat.

En alldeles ensam kvist och den gör mig glad för jag tycker den är vacker och den gör så mycket för intrycket i rummet där den står i glasflaskan!

Och vill ni så kika gärna in hos Edith & Jag och få länktips till andra bloggar för att se fler tolkningar:))



Tjingeling:)

23 kommentarer:

  1. vilken himla underbar tolkning!!!!! Att se det positivt istället för det sorgsna älskar jag!!!! Önskar dig en skön söndag! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Fin tolkning!
    Kul med denna fotoutmaning tänkte varit med men det blev inte av...

    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Sååå vackert och en fantastisk tolkning..du kan du!

    Önskar dig en härlig söndag
    Stooor kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Det var en fin tolkning! Vackert!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder och en vacker tolkning. Härligt att du bestämt dig för att se det positiva. Själv valde jag den mer sorgsna versionen. Kram Maria

    SvaraRadera
  6. En ensam vacker kvist förgyller hela rummet! Underbar tolkning av en fin tjej! Var rädd om dig! Vi hörs!
    Kram och vink.

    SvaraRadera
  7. Jättevackert och inte alls sorgligt. Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Jättefina foton och som du säger så är en kvist vackrare ensam i det här fallet.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  9. Så vacker tolkning och en fin inställning!
    största kramen till dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  10. Men va fint du skriver fina AKA =0)....
    Mycket vackrare med en kvist jag håller verkligen med dej !!!! Ha en fin söndag
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar från mej till dej!!!

    Lotta

    SvaraRadera
  11. Jättefint bidrag och fint beskrivet! Vad duktig du är!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Ja så fint och så vackert! Klart att den är finast själv där den står. Kram fina! Nilla

    SvaraRadera
  13. Det enkla är det vackra!
    Jag har känt mig lite vemodig idag, mammatankar du vet..så först blev jag lite vemodig men det byttes snart ut till glädje istället!

    Kramkram på dig

    SvaraRadera
  14. Vad bra skrivet och jag håller med om att det enkla är det vackra många gånger.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Vackert! Visst kan all alone föra tankarna till sorgligheter men det behöver ju inte vara så precis som du visar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Fint ! Tråkigt höra att du haft sorg .

    SvaraRadera
  17. Enkelt och snyggt! :)

    Ha det fint!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Tycker jättemycket om din tolkning! Och det luktar säkert gott hemma hos dig:-)

    SvaraRadera
  19. Men det kan också vara fantastiskt skönt att vara all alone ibland!
    Vackra bilder! kram!

    SvaraRadera
  20. Om man kan vända sorg till något vackert, om än vemodigt, är det bra. Sorg är jobbigt och svårt men inte farligt. Vi är så rädda för att visa oss ledsna i vårt vackra land. Delar vi med oss av sorgen blir den trots allt lite lättare att bära. Styrkekramar skickar jag dig!

    SvaraRadera