onsdag 22 augusti 2012

AVLASTNINGSBORD PÅ HJUL




Något ny-gammalt har funnit sin plats i vårt bibliotek:)



Avlastningsbord
i
bibblan


Jag har lite möbler på vinden som "står på vänt" för renovering. Det är möbler som behöver lagas, få lite ny färg eller annat fix. En av prylarna var verktygslådan av trä som maken ärvt efter sin farfar Emil. Tänk om Emil visste att lådan blivit ett avlastningsbord i vårt bibliotek:)))





Perfekt förvaring till tidningar:) 



Funkar ju bra att ha spel i också:)




Foton: Aka privat.

Verktygslådan fick fyra hjul och kan lätt flyttas undan då det är dags att städa. Jag funderar fram och tillbaka på att eventuellt måla lådan, vad tycker ni??  

Maken tycker att det är skoj att hans farfars gamla verktygslåda kommit till användning, men är för övrigt inte så där jätteimponerad av möbeln, haha!! Men här hemma är det ju jag som bestämmer så möbeln Is here to stay;))))


Tjiingeling 



23 kommentarer:

  1. Du är så rolig du! Jag hade kanske målat den om den skulle funnits här, men du gillar ju trärent så det är kanske din melodi. Snyggt och kul med återanvändning som jag gillar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jäääätesnygg, jag skulle nog inte måla, den är ju helt rätt nu :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Men hördu, vilken maffig och snygg verktygslåda! Smart idé du fick där och vad fint det blev med piff á la Aka. Så mysigt med röda ljuslyktorna också, nu får jag verkligen lust att krypa upp i soffhörnet och frossa i tidningar med höstiga inslag. Hör du att jag ställer mig in lite här nu va?? Ingen idé eller? Fniss ;) Kul när man kommer på andra användningsområden med arvegodsen. Jag skulle behålla den precis som den är, för den känns så personlig. Tror Emil ler från ovan.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Måla INTE!
    Den är ju helt underbar som den är!

    Jag har en yttepyttig variant av er verktygslådan som är ett arv efter tant Alice.
    Nu ska jag fundera hur den kan få ett andra användningsområde här hemma.
    Tack för inspirationen!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Superfint, älskar alla typer av lådor...
    Smart med hjulen, ska fundera ut något att sätta hjul på här hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Underbart att ta tillvara det gamla. Kram Marthina

    SvaraRadera
  7. Smart med hjul på och dessa män förstår inte alltid oss:) behåll den som den är tycker jag. Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Fiffigt med hjulen på! Men inte ska du väl måla den, den har ju liksom sin historia i det här utseendet och i alla fall jag tycker att den är jättefint så och den fyller en bra funktion! Man kan aldrig få för många hyllor och bord till tidningar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Så coolt det blev!! Det hade absolut blivit en "stay" här också! Nä, jag tror faktiskt att den är finast som den är nu, utan färg :-) Naturlig = stay!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar den. Gillar att den är lite "udda" för det är sådana saker som skapar ett hem, ett levande sådant. Men jag blir nyfiken på vad du har I lådan ;)?
    Kram Anette :)

    SvaraRadera
  11. Jätte snyggt det blev =)
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Såååå cool och jag tycker du ska låta den åldras med värdighet även i fortsättningen. Det är en verktygslåda med historia och jag kan ibland tycka det är synd att måla allt.

    Vilken önskan att ha en vind med vänta-saker , det vore så kul att ha.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Snyggt och mycket praktiskt!
    Rolig bakgrund också..

    kram

    SvaraRadera
  14. Jättesnyggt! Gillar gamla saker som har historia! Känner igen det där, med mannens uppfattning om saker ;) hihi! Hos oss är det också jag som i slutänden bestämmer! Men alla får ju säga vad de tycker! ;) :) hehe.. ;)
    Tycker lådan är fin som den är, faktiskt! Fast den blir säkert fin med någon färg också! Du får alltid till det så fint!
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Jätterolig bänk! Förhasta dej inte med målningen bara! Den tappar ju sin själ då... tycker jag!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Perfekt och riktigt snyggt! Tidningar brukar man ju ha liggandes i massor även om jag minskat ner rejält på magasin sedan jag börjat läsa bloggar som ger mig massor med härlig inso!!

    Kram P

    SvaraRadera
  17. Så snygg och charmig ..skulle inte måla den..är fin som den är

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  18. Så kul att din makes farfars gamla snickarlåda kommit till användning :) Tycker den passade alldeles utmärkt som avlastningsbord och perfekt med hjulen så den enkelt går att flytta!!

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  19. Just det!!!Jättefint och praktiskt också
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  20. Tack söta :O)
    De finns i nätbutiken www.signerataj.se blink blink

    SvaraRadera
  21. Verkligen lyckat!!
    Snygg låda så måla INTE!

    SvaraRadera