onsdag 29 augusti 2012

ATT FLYTTA SIG BAKÅT I HISTORIEN...




Huuuur charmigt som helst!! Det är något visst med de gamla ångloken:)



Besök i
lokstallet



Det blev en riktig utflyktshelg för oss helgen som var. Förutom ett besök på en strutsfarm så hann vi även med att göra ett besök på ett lokmuseum:)

























Efter en fin guidning (av riktiga eldsjälar) bar det av i ångloket...



Och vem stötte jag på om inte finaste vännen...







... Lena!! Så himla kul:)) 


Lenas son Jonathan visade upp sina fina ångmaskiner vid ändstationen av turen...










Och såklart fick jag lov att ta ett kort på den stiliga...





... konduktören him self:)))


En riktigt mysig utflykt:)


Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Härliga bilder och vilken mysig helg ni har haft kramis Diana

    SvaraRadera
  2. Vad kul! jag gillar historia och ska blogga om gammalt i dag på hem ljuva hem. Fina bilder, tänk vilka coola möbler de hade . Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig utflyktshelg, kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt ni har haft det! Roligt att det finns sådana fina historiska saker bevarade som man kan få uppleva. Vi åkte ångtåg i Mariefred nu i sommar och det var hur mysigt som helst! :) Tack snälla du för dina härliga hälsningar hos mig, jag blir så glad :)
    Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt med utflyktshelg, ni ser ut att ha haft det jättemysigt! Det behövs nu när det börjar bli höst, mer utflykter:) Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Vilka utflykter ni varit på i helgen. Strutsar tycker jag ser farliga ut fniss, men det skulle vara kul att besöka en. Historia och gamla lok är ju underbart! Vilken inredning!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Hej min vän!
    Härliga bilder från en svunnen tid. Tack för hälsningen...o nu är jag tillbaka från resan. Bilder kommer senare...klev upp tre i morse så jag är helt slut nu.
    Kraaam Bia

    SvaraRadera
  8. Det är ju en utflykt som man kommer att komma ihåg ju! Annorlunda... kul att vi fick se också!

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Vilka mysiga utflykter ni har gjort! :) Roligt att det finns bevarat så att man kan få se! Håller med dig om att det är något visst med sådana gamla lok!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jättemysigt! Alltså... ni har varit i mina gamla hemtrakter!!! :) Tycker jag känner igen din fina vän också...? Men är inte helt säker... Är du själv från de där trakterna?
    Sån fin ångmaskin har Mannen i mitt liv också. Den har jag ställt i Whiskyhörnan ;)
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  12. Gud så mysigt Aka : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Vilken urmysig utflykt! Härligt! :)

    SvaraRadera
  14. Var ni på lokmuseét i Borlänge? Dit skulle vi ha åkt när vi åkte runt till Finland men tiden hann inte med. Var det bra?

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera