fredag 31 augusti 2012

ADIRONDACK STOLAR




Vår veranda är låååångt ifrån klar, nytt golv ska läggas och ett vackert verandastaket ska upp! Dessutom kommer uteplatsen att ändra skepnad - framtida intressanta planer:)))) 



Lackade ur...



... totalt på altanfixet denna sommar! Våra adirondackstolar är nya och jag lovade att visa foton efter att jag fixat lite mysigt med kuddar och annat. Tyvärr blev vädret värre än värst denna sommar så mina planer föll platt! Jag har inte haft någon som helst lust att fixa på altanen... MEN tyg är köpt så nästa sommar blir det lite nya mysiga kuddar här:)















Flugskydd över glaset = Livsnödvändigt, haha!!!



Foton: Aka privat.


Ingen vidare däckstolspimpning alltså... Det som istället fick stå för njutningen blev - hääärliga inredningstidningar och gott rosé i glaset:) Inte dumt alls...


Tjingeling aka

28 kommentarer:

  1. Dom stolarna vill jag gärna ha här hos mej:) Fast jag tror dom passar bättre på din altan och jag tycker dom är fina rosévinpimpade också!

    Ha en härlig helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga stolar du har. Nja det blev ju inte mycket till utesittning i år så pimpningen uteblev här med. Gillar flugskyddet! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Fina däcksstolar. Så passande hos er! :)
    Och pimpet passar utmärkt för en fredag!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Såna stolar har jag önskat mig massor av år, men inte har jag fått några.....stackars mig. Det ser hur läckert ut som helst hos er. Men, nu vill jag inte vara sån, men heter dom inte Adirondack....det spelar ingen roll, men det var en sån sak jag bara ville skriva......
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  5. Tack Agneta, visst har du rätt i det:))) Bra att du berättar så jag kan rätta! Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Samma sak här, hade massor av planer för både terrass och trdgård men inget blev gjort! Man tappar sugen när det ändå inte går att sitta där pga. allt regn..

    Ser superskönt ut att njuta med lite magasin och ett glas gott rosé! :)
    Och Adirondack's är ju bara så snygga!

    Ha en riktigt skön fredagskväll!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det ser så mysigt ut på din veranda. Mitt altanfix föll också platt, jag köpte tyg och allt men ingenting blev gjort... Nästa sommar så:)). Nya tag:)). Inte fel med en tidning och rosé:)).
    Ha en mysig kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Underbart...dom där stolarna är sååå snygga. Och jag tycker allt du fått det underbart så här långt. Önskar dig en fin fin helg kram Maria

    SvaraRadera
  9. Nej du den gubben går inte! Nu trodde du att "om jag visar min, så visar du din" typ, hihi!! Skämt åsido. Supersnygga däckstolar! I såna ska jag sitta nästa sommar (för våra planer blev ju inte riktigt som tänkt heller) och läsa inredningsmagasin och sippa rosé... bara så du vet ;)

    Önskar dig en lång skön helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. det ser så fint ut hos dig.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Du har jättefint, tycker jag! Jag har fyra sådana stolar som min j gjorde för ca tio år sedan! de börjar ge sig nu så i vinte ska han göra nya! För jag älskar dom!
    Kram helena

    SvaraRadera
  12. Hej vad fint Du gjort, gött med rose. Underbar dag i nya fina stolar idag./Kul att titta in hos Dig/Kicki

    SvaraRadera
  13. Vilka fina stolar, vill ha :), ha en härlig lördag sötnos kramar Diana

    SvaraRadera
  14. Såg toppen ut utan kuddar! : ) För oss blir det altanfix nästa år också. I år var det tanken och tomten.

    Ha en toppen lördag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Villa snygga och rom byggdes ju inte på en dag ;)
    Nej denna sommar har ju haft vädret emot sig...vi skulle också börja med altan däck och måla huset. Men inget blev av, tur det finns kvar!
    Snygga träpjuckor har precis samma och trivs så bra med dom!
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  16. Alltid lika snyggt hos dig. Skönt att inte behöva göra allt på en gång, då har man något att se framemot nästa sommar oxå.
    Ha en skön dag!
    Anita

    SvaraRadera
  17. Vad mysigt att ha lite altanplaner att ta tag i till nästa sommar, ni kommer garanterat att få det supermysigt. Ett glas rose är verkligen inte fy skam! Njut av helgen! Kram

    SvaraRadera
  18. Äntligen fungerar mitt internet igen och jag besöka alla fina bloggar! Härligt med lite altanplaner! Hoppas vi får njuta av en riktigt varm och skön höst!

    SvaraRadera
  19. Hej min vän!
    Jätte härliga stolar, det blev fint med blåa plädar till (lite Grekland du vet, fniss)
    Önskar dej en fin fin lördag kväll, med mycket mys.
    Kraaam Bia

    SvaraRadera
  20. Hej igen och tack för att du inte blev sur på mig, jag brukar inte vara så där, men den här gången var jag visst det.....

    Varför är allting snyggt hemma hos dig? Alltid, så smakfullt och människorna också! Och själarna!

    Kramar

    SvaraRadera
  21. Ser jättemysigt ut Aka!
    Visar oxå Adirondackstolar i mitt senaste inlägg:)

    Ha en skön söndag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  22. Ser jättefint ut, ska bli spännande att se nästa sommar, kanske kan jag få några fina tips, vi håller ju på med vår altan nu...när hösten kommer :)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Ser väldigt mysigt ut och jag gillar adirondackstolar både snygga och sköna att sitta i. Här har det också pimplats lite ur vinglasen idag fast tyvärr inomhus - ingen sol o värme i sikte :(

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  24. Vill oxå ha såna stolar!!!!!!! Så snyggt du har runt dig!!!!!
    Kraaaaam!!!!!
    /Maria

    SvaraRadera
  25. Verkligen inte dumt alls, ser underbart ut!

    SvaraRadera
  26. Ser härligt ut, tycker jag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  27. Ser inte dumt ut alls minsann :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  28. Åh, jag älskar de där adirondackstolarna, de är så klassiskt snygga och tidlösa! Inredningstidningar och rosé är inte dumt det heller, hehe :) :) Stor kram!

    SvaraRadera