måndag 9 juli 2012

UTMANING





Jag har ju fått flera utmaningar och i och med denna har jag nu faktiskt svarat på alla:) 




Fågor och svar



Ja ni ser väl, bloggerskan är meeeeeeeeeer än seg på att svara på utmaningar - MEN  bättre sent än aldrig och jag tycker det är jätteroligt att ni tänker på mig så tuuuuuuuuuusen tack!! Utmaningen nedan har jag fått av fina Jonna med bloggen The Sweet Cupcake Mum och frågorna lyder så här;



1. Vad jobbar du med, och är det vad du alltid har velat jobba med?

Svar: Jag arbetar som socionom inom öppenvårdspsykiatrin. De flesta mina patienter kommer för KBT-behandling. Från början tänkte jag bli polis, ett yrke jag faktiskt fortfarande skulle kunna tänka mig, med en mer utredande inriktning...


2. Varför började du att blogga, och hur länge har du bloggat?

Svar: Jag hade följt flera bloggar innan jag själv började och tyckte att det verkade så kul att blogga. Jag har bloggat drygt 2 år nu. Min tanke var att dokumentera vår renovering och låta släkten som bor på annan ort ta del av vårt projekt.


3. Vad eller vem inspirerar dig?

Svar: Det beror på om det gäller livsfrågor eller mer ytliga ting... En person som inspirerar mig är min man som har en förmåga att vända allt negativt till något positivt. Dessutom intalar han mig att jag kan allt och får mig att verka bäst - även fast jag känner mig absolut sämst och kass... När det gäller inredning är Ernst K min absoluta inspirationskälla - jag gillar precis ALLT den mannen gör!!!!


4. Om du fick vara kändis för en dag - vem skulle du vilja vara då, och varför?

Svar: Carolina Gynning! Jag skulle vilja kunna måla så där otroligt vackert som hon gör och innan dagen var slut skulle jag ha knyckt med mig aaaaaalla hennes underbara tavlor hem till mitt hus, gah... lycka!! 



5. Om du fick resa bakåt i tiden - vilken tidsperiod eller händelse skulle du vilja vara med om, och varför?

Svar: Jag skulle vilja resa tillbaka och träffa släktingar som inte längre finns i livet. Guuuuuuud så mycket vi skulle ha att snacka om... 



6. Vad gör du om 10 år?

Svar: Jag är förhoppningsvis legitimerad psykoterapeut inom KBT och jobbar kvar inom mitt yrke, huset är färdigrenoverat och trädgården är tipp topp. Jag sitter och njuter på verandan medan kommunens scoutkår mot betalning sköter underhållet på huset och trädgården, haha!! Ok, det sista var ett önsketänkande...



Foton ovan: Aka privat.

Denna gång väljer jag att sända utmaningen vidare till alla som kikar in här:) 


Önskar er en riktigt fin vecka!!

Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Jättekul att veta lite mer om dig! Skitbra svarat och fina bilder!! Kram

    SvaraRadera
  2. Roliga svar från en rolig människa! Och intressant svar från en lika intressant människa!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på dig! Du är ju så söt!! Så fin relation du har med din man och spännande jobb du har! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. ...där fick vi en liten bit till ...Kul!!

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  5. Ha,ha,ha!! Vi har en del likheter du:) Socionomer båda två och Ernst som idol... Kul!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Åh er utsikt är helt fantastiskt!
    Kul med fler frågor och svar :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att få veta lite mer?
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  8. Hej vännen och vad roligt att få läsa lite mer om dig! Du skriver så härligt jag blir glad när jag tittar in här! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Lika roande som vanligt och vacker är du!

    kramen

    SvaraRadera
  10. Alltid lika härligt att läsa mer om dig! Kunde gissa att Ernst K är en favvo! ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att få veta mer om dig. Har läst i kapp dina fina inlägg nu.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Kul att få veta mer om dig! Ernst är min favorit också!
    kramar

    SvaraRadera
  13. Haha vilka roliga kommentarer! Och fina ord till din man!! Han förstår väl vilken fantastisk kvinna han är gift med :)) Hoppas att regnet inte stör din semester utan bara ser till att du bloggar mer! Själv jobbar jag 2 dagar till sen blir det Halmstad! KRAM

    SvaraRadera
  14. Taaaaaaaaack sööööööötaste Åsa!!! Hur ska jag klara mig utan dig så många veckor, längtar redan!!!

    Ha så jätteskönt i Halmstad vännen:))

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  15. Va kul att se allt det fina jag tittar nästan varje dag ni gör så fint kram Sonja

    SvaraRadera