måndag 2 juli 2012

TANKAR OM FACEBOOK





Sommarblommor, studsmatta och tid över för annat = semester:)



 Bloggen
Facebook



Tänka sig - bloggerskan har skaffat Facebook till bloggen! När det varit skuggigt ute har det bakats inomhus och knåpats ihop en Facebook-sida som nu är klar:) Har ni som kikar in här Facebook till era bloggar och i sådana fall - hur använder ni sidan??

Jag har knappt en susning om hur Facebook fungerar men har i alla fall tänkt använda sidan till att i förväg visa sådant jag senare kommer att göra inlägg om på bloggen. Dessutom kommer jag då och då att lägga ut bilder på sådant jag är lite tveksam inför att visa på bloggen, men som jag ändå tycker skulle vara lite roligt att publicera:) Vi får se hur allt blir - men som sagt - det skulle vara kul att få veta lite hur ni bloggare där ute använder era Facebooksidor om ni har några!


Och vill ni kika gärna in - du finner sidan i högermarginalen:)



Tjing från Aka

22 kommentarer:

  1. Jag har inte skaffat FB till min blogg. Eftersom jag själv följer alla mina bloggar med Bloglovin så tycker jag det är det bästa och det blandas inte en massa blogginlägg i min andra FB flöde (jo jag är en ganska flitig FB användare). Jag har ett par bloggar som jag följer via FB, men dessa har jag även på Bloglovin så egentligen ger det inte mig något mervärde att ha dem på FB med, men några gör lite extra saker på FB, ställer frågor osv och det är kanske så det ska användas.... Hm, det blev inte särskilt klarare låter det som ;=) kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på det, men längre har jag inte kommit;) Jag ska kika in. Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder du visar.facebook har jag för att hitta gamla vänner och hålla kontakten med.Hittade en gammal klasskompis i Grekland en gammal brevvän från Japan, klasskompisarna från Södertälje vänner från förr.Använder man det rätt så har man bra nytta och glädje av den.Kram o Lycka till.Lotta

    SvaraRadera
  4. Jodu, jag har bloggen på FB...men vet inte hur jag använder den! Den liksom bara finns där!
    Nu tittar jag in till dej istället!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag har facebook men inte till bloggen, har fullt upp med att lära mig bloggen :)... men jag har "gillat" dig
    Kraaaaam Lisa

    SvaraRadera
  6. Jag hade fb men har avregistrerat mig. Hinner inte med både den o bloggen, känner en viss stress över att behöva vara på två olika ställen. För jag vill vara genuin och inte bara slänga iväg hälsningar jag inte kan 'stå och känna för'..du förstår kanske. Hinner bara inte..

    KRAAM på dig i sommarkvällen!

    SvaraRadera
  7. Jag har också funderat på att skaffa det, men inte gjort det, kanske är dags nu :) Ska bli kul att få följa dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Nej, nån Facebook till bloggen har jag inte och kommer inte ha heller. Jag är inte där så mycket, går in och tittar ibland men gör inte inlägg.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Har inte fb till bloggen och tror inte jag vill ha det heller! Har inte tid med fb så mycket längre!
    Kram helena

    SvaraRadera
  10. Jag är så omodern, jag har inte fejjan :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag har FB både privat och som sida, Susannes Gård...där lägger jag in precis som du själv är inne på lite andra bilder än de jag lägger på bloggen. Skriver också om kommande saker osv...tycker det är bra men sen är jag rätt fb biten ;)))
    Nu ska jag titta på din sida, titta gärna på min!!
    kram susanne

    SvaraRadera
  12. Så kul! Jag har en privat och en till bloggen. Jag har skaffat ett rss flöde dit så att inläggen från bloggen automatiskt kommer in där jag tänker att det finns de som lättare följer bloggen via fb om de vill, de som är på fb varje dag. Själv anv fb väldigt lite . Kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Hej finis jag gjorde slut med facebook i 6 veckor i vintras men saknade det och är nu tillbaka : ) fast numera är jag inte inne lika ofta. Jag har ingen Sofiabakar sida på facebook det kanske man borde ha ; ) kramar Sofia

    SvaraRadera
  14. Ingen fb för min del heller, inte ens privat... eller jo, jag registrerade mig för att gymmet som jag var anställd på använder fb, men nu använder jag den inte längre. Har aldrig ens gjort ett inlägg på fb :-)Kram

    SvaraRadera
  15. Jag tillhör dem som blir stressad av FB så jag är sällan där numera, även om det är skoj att kolla vad gamla vänner långt bort har för sig ibland. :) Imponeras av dem som hinner blogga, twittra, fb:a, instagramma och allt vad det är.. puh! Jag börjar nog bli gammal för jag mäktar inte med det enorma sociala mediaflödet! Jag ska absolut kika in på din FB-sida men framförallt ska jag troget följa din underbara blogg! :) Stor kram & lycka till med Fejjan! <3

    SvaraRadera
  16. Största kramen till dig för att du lämnade en fin kommentar hos mig.Ha en fin dag.Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Härligt Aka med semester hoppas du får en fin sådan :) kramar Diana

    SvaraRadera
  18. Jag har själv precis lagt till bloggen på facebook och nu ska jag kila in och kolla på din.
    Njut av semestern, den är du värd!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Hej Aka,

    Smarriga scones du bakar, vore det inte så långt skulle jag bjuda in mig själv på frukost! ;) Facebook använder jag privat och checkar in dagligen. Kanske inte skriver så mycket själv längre, men jag gillar att kolla läget hos mina vänner och lämna en kommentar ibland. Mest blir det "gilla"-knappen.

    Facebook kopplat till bloggen har jag haft funderingar över, men jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med den i så fall. Jag har nog för få läsare tror jag.

    Jag följer några bloggar via FB som jag inte lagt mig som följare till på själva bloggen. Jag tycker det är ett bra sätt att hålla mig uppdaterad om nya inlägg eller annat som man kan få tips om som aldrig visas annars.

    Kram Sanna
    PS. Har kollat in din FB - tummen upp! :)

    SvaraRadera
  20. Har FB privat men inte till bloggen, trivs med att följa er andra underbara bloggar som dig :D

    Hoppas du får en fortsatt härlig semesterdag :D

    SvaraRadera
  21. Nej jag har inte FB till bloggen, förstår inte hur jag skulle använda det. Har FB privat, men är inte så aktiv där.
    Däremot blev jag hooked på Instagram nyligen. Kul och där publicerar jag enklare bilder som jag inte lägger på bloggen, och följer en massa andra roliga människor... många bloggare som kompletterar med detta.
    Kram Jannike

    SvaraRadera