lördag 21 juli 2012

SOMRIG DUKNING




Dovt ljusrosa tillsammans med blå/lila och liiiiiiiiiiiite gult - en fin kombo tycker jag:)) 



Sommar-
dukning



Dottern fyllde år och vi åt en god middag hemma hos oss:) Dukningen blev den enklast tänkbara, inspirerad av färgerna på blommorna som fanns i trädgården. Häng på...





Enkla rosa servetter och på dem - blommor från trädgården:)



Bukett i emaljkannan - plockad i trädgården:)





Kycklingfiléer fyllda med lufttorkad skinka och ost, mums!



Svärmor kom förbi:)


Födelsedagsbarnet:) 


En liiiiiten bit av maken:))


En av presenterna, ett halssmycke med texten Love & Hope - kanske det viktigaste i livet:))

Foton ovan: Aka privat.

En riktigt mysig kväll:)) 


Nu skiner solen här hos mig - tjoho!!!!

Tjing aka

23 kommentarer:

  1. Vad härlig dukning, jag blir sugen på att laga middag redan. Fina bilder med lyxig festkänsla.. Njut av solen Kram Pia

    SvaraRadera
  2. härlig dukning med mykcet blommor. gillar bilderna :)


    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin dukning och så fint halsband hon fick! kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Dukningen är somrigt underbar tycker jag. Åh, vad jag gillar dina fina foton. Halsbandet till dottern är topp också :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jätte, jättefin dukning..:-D
    Åh urfint halsband..!

    Maten ser gudomligt goood ut..är det mozzarella du fyllt den med..?

    Ha en toppendag i soolen
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dukning.
    Här skiner solen med nu gäller det att ta vara på dagen!
    Kram Carita

    SvaraRadera
  7. När jag läser dina inlägg om när du ställer till kalas eller bjuder på middag. När jag ser dina bilder på god mat och söta efterätter och dukningar av olika de slag. Ja, då tänker jag att det vore underbart att få vara gäst hos dig. Kan tro att dem du bjuder känner sig välkomna. Du är duktig som få!

    SvaraRadera
  8. Vacker dukning! Får passa på att använda de blomster som finns. Mysigt med somrigt inne när det inte vill bli sommar ute...

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint du fixat. Ofta är det enkla som blir det vackra. Massor med fina bilder som inspirerar.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  10. Fina blomster i din trädgård! Maten sermjättegod ut! Och dottern måste vara riktigt nöjd! Vilken fest det ser ut som! Kramar Helena

    SvaraRadera
  11. Oh lala, vilken underbart fin dukning! Så där så man vill spara bilderna i minnet. Och med så många fina blommor, gulligt, personligt och vackert.
    (Du har en väldigt vacker svärmor, hälsa henne gärna det! Stilig är hon.)
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  12. Det var en härlig dukning, jag gillar alla dina fina sommarblomster du har lagt fram. En så härlig stämning du skapat!

    Solig kram!

    SvaraRadera
  13. Ohh så fint! Det är en härlig årstid när man kan ta så mycket från naturen! Ha det gott! Pernilla

    SvaraRadera
  14. Hej! Jättefint!! Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  15. Hej Aka!
    Åh en sån fin och somrig dukning! Superfina bilder du tagit oxå!

    Grattis till dottern som fyller år, vilket vackert halsband hon fick!

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Vilken fin dukning, riktigt somrigt!! Jag kan tänka mig att det blev uppskattat! Maten ser fantastiskt god ut!!

    SvaraRadera
  17. Finns det ingen sommar ute får man ha sommar inne! Jättefint!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Men vilken underbar dukning! Det enkla blir ju nästan alltid det finaste. Och om man har turen att ha egna pioner, så ska man givetvis använda dem! De är såå ljuvliga! Allt blir fint om man plockar in en pion, tycker jag.

    Och vilket fint halsband!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  19. Vacker dukning, du har känsla för det där!
    Sommarkram

    SvaraRadera
  20. Så himla fint du har gjort och smarrig mat!! Här sitter en sockerstinn bloggerska efter dagar av tårtätning... Hu nu får det bli shape up... fast det är ju semester!!

    Kram P

    SvaraRadera
  21. Vad roligt med kalas och så fint du dukat. Visst är det härligt nu när det finns så många fina blommor att dekorera med! Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  22. Oh vad fint du har det! Vackert dukat, det passar bra till eken! Det blir lite deja vu för mig i Skåne, de blommorna blommade i maj/ juni här! Kram!

    SvaraRadera
  23. Hej Aka!

    Men så fin dukning!! Jag får romantiska vibbar direkt. Även om vädret inte är strålande, så blir jag alldeles somrig i hjärtat av att se de vackra blomstren :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera