söndag 1 juli 2012

SCONES PÅ FRUKOSTBORDET




Nybakade scones på frukostbordet denna morgon - japp, jag kan absolut tänka mig det som en vana:)



frukostbordet


Det är huuuuuuuuuuuuuuuur härligt som helst att ha semester!!! Och den börjar ju faktiskt inte förrän i morgon vilket innebär att jag fortfarande har alla dagar kvar - lovely!! Mysigt att kliva upp i pyjamas, baka lite scones och krypa upp i TV-soffan eller sätta sig på altanen i solskenet - myyyyyyyyyyspys!!!






Men någon bagare eller konditor blir jag aldrig så brödet får se ut som det gör, fniss. 

Idag åker jag och flickorna och hälsar på morfar en sväng. Hur ser er dag ut?


Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Åååå vad härligt när hela semestern ligger framför en... älskar långa sköna mornar, sköna bilder. Ha en riktigt bra semester
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt med semester! Vilken mysig frukost, dina scones ser goda ut!

    Vi ska till mormor och plocka smultron...om de har mognat :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt med nybakat det doftar sååå gott. Här bakas det sällan fast scones går ju ganska så fort. Ha en bra dag med morfar.. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Här äts det också scones till frukost, fast det är dottern som bakar.

    Idag är det atriumfix som står på agendan, ska bli kul att äntligen få göra fint där.

    Ha det gott!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Men guuuud så härligt det låter! Och så underbara bilder! Fint porslin och underbar bricka! (vill oxå ha sån bricka! Var hittar man den?) Lovely!
    Jag och Mannen i mitt liv pysslar ute, med att röja undan lite så grävmaskinen ska kunna komma in på gården ;)
    Ha en finfin söndag finaste du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Vad härligt! Och vilken vacker servis, var har du hittat den? Mamma hade en liknande när jag var liten :)

    SvaraRadera
  7. Vad gott det ser ut! Riktigt smaskens, du måste lägga ut receptet om det är gott!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Finns det något bättre än nybakta scons på frukostbordet? Så enkelt och så vansinnigt gott! Underbart med semester, njuuuuut!!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med sådan frukost... ha en bra semester.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Gott och mysigt!!! Ja, livet är allt mysigt i det lilla:) Superfint du dukat!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så gott det ser ut!!! Söt servis. Härligt med semester, jag har haft en vecka nu och flera återstår:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Vilken skön känsla... alla dagarna kvar!! Du ser ut att ha fått en riktigt supermysig förstart :-) Jättefina bilder!!Jag gillar också brickan!! Fräckt att servera det så! För min del blir det nog lite förberedelse för renovering i hallen. Det är tanken, men om något annat roligare dyker upp, ja, då gör jag det istället. Det är detta som är så härligt med semester... tar dagen som den kommer :-)Kram

    SvaraRadera
  13. Mysig frukostbricka!
    Kram från Australien♥
    ~Pernilla

    SvaraRadera
  14. Brödet ser super mumsigt ut =)
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Underbar start på morgonen! Mina är inte lika "softa" med bustrollet Nikki ... ;)
    En vecka kvar sedan har även jag sju veckors ledighet att njuta av !!

    Kram P

    SvaraRadera