lördag 14 juli 2012

PIONER & SÖTASTE SJALEN




Pioner i massor och en sååååååååååååå himla fin sjal - gåvor från svärmor:))




Pioner &
vacker sjal


Nu finns det en hel del fina blommor i rabatten - bara att plocka in och sätta i vas:) Det är  pion-tider och jag har pimpat hela hemmet med dem och andra vackra blommor!! 


Och jag är sååååå glad i min vackra sjal (som svärmor gjort själv), passar perfekt att ha över en tunn sommarklänning:)) 




Foton ovan: Aka privat.


Tyvärr är vädret allt annat än vackert, här hemma tänds levande ljus och ibland känns det nästan lite höstlikt... och hur mysigt det än är med tända ljus så vill jag gärna få tillbaka lite sommarfeelings:)


Nu - gräsklippning:)


Trevlig helg!

22 kommentarer:

  1. Det är så skönt att ha en sjal över axlarna när det behövs. Jättefin, så snäll svärmor du har!
    Visst är det lite höstlikt, hos mig är det så fuktigt och grått idag..

    Ha en fin dag! kraam

    SvaraRadera
  2. Va duktig din svärmor är!!! Och vilka underbara pionr!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det känns som hösten är här, trist! Vilken vacker sjal din svärmor gjort!
    Ha en finfin lördag!
    kram

    SvaraRadera
  4. Kom hit!!!

    Här är det sommar, även om den kanske är lite sval. Igår kväll skulle jag gärna haft en fin sjal över axlarna.

    Ha en fin dag och fortsätt njuta av de underbara pionerna!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder! Sjalen och pionerna underbart! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Vackert... alltihop.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Lovely - allt.Oavsett väder så är det skönt med lediga dagar. Kraaam!

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken duktig svärmor du har!!Jättefin sjal!! Pioner är något av en favorit hos mig också, men nu är det inte mycket kvar av dem hos mig tyvärr... överblommade reeedan!! Kram

    SvaraRadera
  9. Så ljuvligt vackert!!!! Både sjal och pioner!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Hoppas du hann klippa innan det regnar igen. Såå vackra pioner och en fin sjal fick du. Ha det bra och hoppas sommaren kommer på riktigt snart. Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Vilken snäll svärmor du har. passar perfekt för sommarvädret. Här blåser det men soligt så det är bara att passa sig annars åker jag dit igen och bränner mig.
    Pioner är så vackert tycker jag, mina är slut för i år och redan längtar jag tills nästa år igen.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Vackra pioner och vilken härlig sjal!!
    Håller med dig mer höstkänsla än sommar just nu men jag har precis börjat semestern så jag hoppas fortfarande på soool.
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Alla mina pioner har gjort sitt och även grannens! Har du en senare variant eller? Jättefina det är ju mina favoriter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Hejsan!

    Vilken fin bild! Pioner är så vackra, jag gillar dom bara mer och mer för varje år. Sjalen som din snälla svärmor stickat är jättefin! Ha det fortsatt finemang på semestern nu :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  15. Så himla vacker sjal...och pioner är helt underbara!!!! Kramar

    SvaraRadera
  16. En fin sjal är guld värd! Hurra för den! Jag har flera jag tycker om, men den vackraste har jag fått av min syster, den är också vit :) Kram!
    http://queenofkammebornia.blogg.se/2012/may/galadriels-sjal.html

    SvaraRadera
  17. Vackra blommor, underbar sjal och en snygg bloggerska!Nu vill vi faktiskt ha sommar!!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  18. Vilken snäll svärmor du har! Vacker sjal och vackra bilder från ditt vackra hem:)

    Kram och trevlig söndag.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. Ljuvlig sjal Aka, passar dig perfekt.Gullig svärmor du har :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  20. Vilken duktig och snäll svärmor du har!!! Jättefin sjal!
    Och tänk att du har så många pioner att du kan ta in många i vas... åh, det är lyx!! Så fint!

    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Åhh, pioner! Så vackra blommor och doftar så magiskt gott!
    Vilken gullig svärmor du har! Sjalen var underbar!

    SvaraRadera
  22. Vilken underbar sjal och pioner som är så underbart!
    Kram Jenny

    SvaraRadera