måndag 23 juli 2012

PÅ VEDSPISEN





Loppisskålen och emaljhinken från uthuset blev till lite nytt på vedspisen:)




Loppisskål och
emaljhink



Jag har sett att många bloggare besöker loppisar just nu:) Dels är det semestertider så tid finns, dessutom inbjuder inte vädret till något direkt strandhäng och då är det ju kul att hitta på annat skoj:))
Jag har  loppisfyndat en ljusblå skål och tillsammans med den gamla emaljhinken blev det snabbt lite nytt på vedspisen:)












Foton ovan: Aka privat.

Återstår att fylla hinken med lite snyggare redskap för de jag har har hängt med läääääääääääänge...


Önskar er en fin vecka!


Tjingeling aka

32 kommentarer:

  1. Men guuud vilken skål...vilket fynd, den var ursnygg :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder finaste Aka kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  3. Hemtrevligt! Det ser jättehemtrevligt ut och det behövs lite extra sånt den här sommaren tror jag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Roligt med lite loppisfynd eller fynd från uthuset med. Såå snyggt det blev på mysiga vedspisen. Gamla redskap är väl inget negativt, tvärtemot charmigt och så ser man att det finns liv äkta härligt liv... Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Gillar vad jag ser som vanligt, fina loppisfynd också!
    Jag får snart elda i kaminen, solen lyser men så kallt det är i vinden..blåser halv storm!

    SvaraRadera
  6. Vedspisen är väldigt romantiskt och snyggt pyntad!!!! Hur fint som helst. Kram

    SvaraRadera
  7. så fint det ser ut.
    Ha en fin kväll och eftermiddag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Himla vilken fin blogg ...
    Kram Karina

    SvaraRadera
  9. Så läckra bilder!! Vedspisen är ju bara sååå härlig, det är sådant som ger ett hus sin charm. Urfin! Jättefina loppisgrejer du hittat! Passar ju kanon på spisen!!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina fynd du har gjort! Å vilken underbar vedspis ni har! Så fint!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Såååå fint så! Väldigt inspirerande!
    Jag har inte alls dekorerat på vår spis faktiskt... Men jag önskar en sån där stång på väggen som man kan hänga redskap på. Så snyggt ni har det med ett rack hängande ovanför i taket! Brukar ni elda i er spis? och isf blir redskapen varma då?

    kramkram! Ann-Christine

    SvaraRadera
  12. Hej och tack för din gulliga hälsning ♥
    - Vilka underbara bilder på saker som jag verkligen gillar ( som jag går i gång på som Ernst skulle ha sagt ;))
    Vedspisen är verkligen husets hjärta och jag är så glad att även vi har en i köket .
    Ha det så himla bra !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  13. Så snyggt! Jag önskar jag hade en vedspis :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder och underbara loppisfynd.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  15. Kära Aka....har du vedspis? Inte har du visat den tidigare? Blir "galen" av avund....Nej, det vet du att jag INTE blir. Jag tycker det är så läckert och de passar säkert såååååå bra i ert underbara hem! Att titta in på din Blogg gör mig så lycklig...den är så speciell och unik!
    Kram på dig och var rädd om Dig och de dina!
    Vink vink.

    SvaraRadera
  16. VILKET KÖK!!!! Visa meeeer! det ser jättefint ut med vedspisen och tegelväggen och dina fina fynd!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  17. Wow, vilket fint loppisfynd!! Och så snyggt du gjort på gamla spisen :) Alltid lika trevligt och inspirerande att kika in här!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  18. Tjusigt... som bara den.:-) Kram

    SvaraRadera
  19. Åhh,så mysigt vedspis min dröm! vilket kök! wow! ha det fint..kram/Anne

    SvaraRadera
  20. Vilket fint fynd! Och vedspisen är jag grymt avis på. Åh, så gärna jag hade haft en sån. Bor i ett för nytt hus för det bara...tycker jag nog. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  21. Ja, många loppisbesökare nu verkar det som. Var inne i en antikaffär på semestern och köpte två gamla koffertar, mer än så har det inte blivit för mig. Men visst är det något speciellt att gå runt och leta fynd.

    Det du hittade var ju toppen tycker jag. VI har också en vedugn, inte inkopplad ännu tyvärr. Har varit sagt länge att det ska fixas, men men...

    Ha en skön dag i solen!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Vilket fynd snyggt underbara bilder kramar Sofia

    SvaraRadera
  23. Åååh så fint du gjort vid vedspisen! Loppis är bäst ;) Apropå nya redskap, så behövs det här med. Igår kokade jag svartvinbärsgelé - gissa hur mina träslevar ser ut nu...

    Ha en fin dag - kram Sanna

    SvaraRadera
  24. Fint det blev! Ja, visst är det skoj att gå på loppis och göra lite fynd:)Kram

    SvaraRadera
  25. Vilka magiskt fina bilder du visar! Skålen du fyndat på loppis var helt bedårande fin! Underbart!

    Kramen från ön!

    SvaraRadera
  26. Hej,roligt att du kikade in hos mig! Loppis är ju bara såååå roligt...tyvärr är ju priserna lite höga här på Öland så fynda är svååårt! Vilka fina fynd du gjort o jag bara älska er vedspis....det ha funnits en i vårt hus oxå men tyvärr han man plockat bort den! Ha nu en fin fortsatt vecka vi njuter av sol o värme här på Öland kram från Maja

    SvaraRadera
  27. Åååååå en vedspis det vill jag oxå ha en !!!! Fina loppisfynd!!!Ja nu äntligen har solen lyst en hel dag här!!!!Vi tog en resa till Turkiet för vilket dåligt väder det har vart här hemma och det ångrar jag då inte!!!!Hoppas allt är bra med dej!!!Stora Kraaaaaaaaaaaaaaaamen från mej till dej!!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  28. Daggkåpan är fin till de flesta andra blommor!
    Så snyggt med tegelväggen bakom vedspisen. Ser jättefint med allt som hänger ovanför spisen.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  29. Härliga och inspirerande bilder!! Själv är jag så dålig på loppisar men nån gång ibland och då är det bara så skoj om man gör ett fynd!!

    Kramar P

    SvaraRadera
  30. Jätte fint, vi har åkt förbi hur många loppisar so helst upp mot fjällen. Men när vi har en otålig 2åring i bilen blir det inte så många stopp för mig;)
    Kram

    SvaraRadera
  31. Jättefint, alltihop!!!!
    Du gör dina bilder så fina! Den övre... är det photoshop du använder då?
    Ha det fantastiskt!
    Kram /Maria

    SvaraRadera