söndag 8 juli 2012

MYSIG SOMMARMIDDAG




Underbart god mat och ett trevligt sällskap:))



Sommarkväll med
god mat!



Jag och familjen blev bjudna till svärmor på en såååååååååååå himla god middag. Tänkte visa några pics från den supertrevliga kvällen och sådana här inlägg vet jag att släkten gillar att se:) Tyvärr lite dålig bildkvalitet, sorry...




Bloggerskan klädde sig i en hippie-klänning från myrorna:)))

Och till det...


... matchande läppstift:))


Äldsta dottern & svärmor.


Och vi bjöds på en sååååååååå himla god laxtårta till förrätt!!



Vacker dukning!


God potatissallad med ugnstekt färskpotatis, sallad och frukt, mums!


Och till det...


... den goooodaste laxen toppad med dillmajonäs och räkor, mmmm.... Serverades med en örtsås!

Och kaaaaaaaaaaaaanske det viktigaste...


Foton ovan: Aka privat.

... en supermumsig kladdkaka med jordgubbar och dajmkräm!


Stooort tack Gunvor för en jättetrevlig kväll!!!


Tjingeling aka

23 kommentarer:

  1. Oooooh, så mycket smarrigt du fått äta!
    Men hörru - hur kan du ha tonårsdöttrar när du själv ser ut som en tonåring?? :)

    Härlig trädgård du har! Själv har jag slitit rätt mycket i min på sistone och det är så kul att se resultatet!

    Må så gott! kram!
    PS. Jag har också en fb-sida till bloggen.

    SvaraRadera
  2. Men vilken härlig middag, kladdkakan ser ju smarrig ut! Gillar din hippieklänning massor!
    Ha en bra söndag!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken kväll!! Hon verkar ha planerat in alla de godaste sakerna till er :-) Super!!!

    SvaraRadera
  4. Så underbar kväll! Jag tittar lika gärna som släkten på så fina bilder. Snyggaste bloggerskan. Vilket fint fynd!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Åååå vilken härlig kväll ! Sicken underbar meny.Helt underbar.Ha en fin söndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Dålig bildkvalité? Nä du!

    Ser hur mysigt och gott ut som helst!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Herregud, så hungrig jag blev nu då, underbara bilder Aka!
    Hippivarianten klär dig- också!

    kramen

    SvaraRadera
  8. Mysiga bilder på mat och efterätt. Ha en ny fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Vilken brakmiddag och vad häftigt med lite hippieklänning. Umgås med nära och kära är guld värt för en vacker dag så finns de inte längre... Snyggt läppstift! Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar middag ni har blivit bjudna på och härliga bilder.

    Ha det bra!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vad länge sedan jag var här. Men nu har jag "kommit i fatt". ;) Blev så sugen på gò mat när jag såg vad du ätit igår FAST jag nyligen intagit tvårättersmiddag med kaffe och kaka. Mätt så det räcker.
    Dina växtstöd är superfina som jag sagt tidigare. Skulle vilja bygga ett liknande som ditt röda men funderar på om jag kan göra något eget i metall som ditt hjärta eller så.
    Jag har ingen egen FB sida till bloggen utan använder min "egna sida" för att publicera mina inlägg så att kompisar som inte följer bloggen kan läsa där. Jag ska genast gå in och kolla din FB och lägga till mig så klart.
    Hoppas allt är väl med dig. Sköt om dig!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  12. Ser underbart gott ut!! Så himla fin du var i det färgade läppstiftet, tycker det är jätte fint på andra men jag känner mig bara konstig;)
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Åh vilken härlig sommarmiddag och underbara bilder, kram

    SvaraRadera
  14. Åhhh vilken underbar sommarkväll vackra fina Aka snygg som alltid kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker dotter du har!

    Kvällar av detta slaget är härliga och somriga :-)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  16. Åhh, vad hungrig jag blev.Fina fina Aka så snygg du är :) vad är det för märke och färg på läppstiftet? Gillar mycket.massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  17. Åååååå vilket trevligt blogginlägg. Och den där kladdkakan såg ju alldeles förträfflig ut. Dajmkräm vill man tigga recept på....
    /Knatten

    SvaraRadera
  18. Ååå guud vad gott det ser ut! Jag undrar om du inte skulle kunna lägga upp recept laxen samt efterrätten?! Jag ska bjuda mina arbetskamrater på middag om några veckor och detta skulle ju vara perffa! KRAAAM Anna

    SvaraRadera
  19. Ser fantastisk gott ut =)
    kramkram!

    SvaraRadera
  20. Åhh så mycket gott!!!! Vattnas så i munnen nu....Fin fina bilder. Kramen

    SvaraRadera
  21. Vilken fantastisk bjudning med så mycket gott att äta och vacker dukning, förstår att bi hade det mysigt! stor kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  22. Helt ljuvliga bilder som alltid!! Så himla fint att du delar med dig av dessa bilder så att släkten (och vi andra :) får njuta av dem. Så fantastiskt gott det ser ut och vilken snygg och cool flowerpowerklänning du har på dig! Du har STIL! :) Och så tycker jag att du är sååå himla vacker! Bamsekramar, Madeleine

    SvaraRadera
  23. Så fin dukning din svärmor gör. Nu fick jag ett nytt tips genom henne. Blev superförtjust i hennes blomarrangemang i den stora glasskålen på fot! Vad lika ni är - du och äldsta dottern förresten.

    Kram kram.

    SvaraRadera