tisdag 31 juli 2012

LOPPISMYS HOS CARINA






Dottern tillsammans med Carina som är hennes kollega på sommarjobbet:) 



Charmiga
fynd:)



Jag och dottern besökte en loppis i helgen. Den hölls hemma hos Carina som dottern arbetar med. Carina har följt min blogg länge och det var faktiskt första gången jag fick tillfälle att träffa henne:)) Och redan någon dag innan loppisen kom dottern hem med flera presenter som bloggerskan fick i gåva av Carina! så himla snällt! Jag fick bland annat den här supersöta krukan...


... med växten i och jag gillar kontrasterna mellan det ruffa i krukan bredvid glasflaskan - en detaljbild från mitt kök:) 


Och jag säger bara - jisses vad prylar Carina hade hemma hos sig:)))





Bloggerskan hittade naturligtvis till smyckena och kläderna där jag fyndade halsbandet och klänningen nedan...



Halsband och klänning för totalt 25 kronor - som hittat:))


Jag hittade också örhängena nedan...

... design by Björn Borg!


Några av bloggerskans favoriter...


En gammaldags knoppbräda - såååååååå charmig!!!


Hemvävda trasmattor fick hänga med hem:))


Tårtfatet med den fina kanten, åååååååååååååhhh, köpte inte... varför...



Grythyttan stålmöbler - bord och stolar! Lite färg och dessa skulle bli sååååååå snygga!!


Det vackraste på loppisen -  




...designerkopparna, det finaste porslinet...


Den snyggaste på loppisen...



 ... dottern i de übercoola solbrillorna  i retrostil som blev ett av hennes köp:)))

Och absolut den sööööötaste på loppisen...

Foton ovan: Aka privat.

... Carinas hundvalp, sååååå himla gullig (och sprallig, haha)!!!!

En riktigt trevlig mamma-dotter-dag!!! Tusen tack Carina, det var jättetrevligt att ses:) Hoppas på fler loppisar framöver:)



Nattizkram aka



23 kommentarer:

  1. men det måste vara bästa, bästa Loppisen !

    Vilka fynd ni gjorde! Kul!

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  2. Wow! Snacka om fynd! supersnygg klänning!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Om du inte har plats för dina fina fynd, vet jag var de kan få ett bra ställe att vara på!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken super loppis med
    så fina saker och kläder.
    Vilka fynd!
    Kram Carita

    SvaraRadera
  5. Wow.. vilken bra loppis, jag skulle ge en hel del för trädgårdsstolarna. Dina fynd är underbara. Örhängena är så fina . Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken loppis! Det är ju alltid så att man ångrar över det man INTE köpte.. Tycker du gjorde superfynd! :)

    SvaraRadera
  7. Vilken loppis och vilka fynd :), tårtfatet vill ha så fint massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  8. Vilken superloppis ni var på.

    Ha en bra dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. så roligt med loppis.
    Roligt att du vill vara med i tävlingen.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Hej Aka,

    Gud vad kul att strosa omkring på loppis! Med dottern som sällskap dessutom! Vilka fina och billiga fynd ni gjorde. Hon verkar vara en fin och omtänksam person, Carina :)

    Ha en bra dag - kram Sanna

    SvaraRadera
  11. Tjusiga fynd du gjorde på loppisen, rena drömmen;) Och den lilla hunden får mitt hjärta att smälta.....så go!

    Ha en fin dag/Kram Lussan

    SvaraRadera
  12. Kul med loppis med så mycket grejer och till såå fina priser, bara att säga grattis!
    Vad mysigt och fint ni gör det vid bryggan. Blommster kavalkaden är också så vacker hos dig.
    Ha det gott, Sussi

    SvaraRadera
  13. Men guuud vad härliga saker, o vilka fynd!
    Klänningen o halsbandet woow ! O örhängena från Björn Borg! Vilken loppis.
    Ha nu en fin dag.
    Kram Bia

    SvaraRadera
  14. Ojoj vad mycket saker på den loppisen! Snygg klänning du fyndade alltså!
    kram kram

    SvaraRadera
  15. Men hallå! Vilka fynd! 25 kr, för de sakerna! Och vilka smycken, måste varit världens bästa loppis!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Ja, vad ska jag säga...det ska vara du och dottern som kan hitta dessa fynden. Klänningen, smyckena...Donk...du vet!
    Hoppas nu att du har det riktigt bra och är rädd om Dig och de dina.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  17. Vilka fynd du och dottern din gjorde! Häftigt! Och det var en riktig loppis det, med riktigt, riktigt bra priser och utbudet var ju enormt. Roligt. Men får jag välja så tar jag den lilla valpen, det spelar ingen roll om den inte är till salu, jag vill ha den i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Åh, vilken loppis! Vilka fynd, gillade verkligen klänningen. Och vilken fin dotter du har!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  19. Vilken loppis!! vilka fynd! och vilken fin dotter du har:) Kram

    SvaraRadera
  20. Nu blev ju jag riktigt loppissugen.. måste nog leta mig ut på en runda jag med!! Vilka fynd du gjorde. kram

    SvaraRadera
  21. Guu, vilka härliga bilder!
    Jag blev glad...

    kraam

    SvaraRadera
  22. Fast åh så mycket grejer det fanns - fina grejer!!!

    SvaraRadera
  23. Så mycket fint du fyndande och så där ska det va på loppis; bra grejor till bra priser!
    En sån vacker dotter du har, mamma-dotter dag låter så trivsamt.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera