onsdag 25 juli 2012

HÄNGRÄNNOR VID FÖRSTUKVISTAR - med eller utan kedja??




ÄÄäääääääääääääntligen har hängrännorna kommit på plats:)))



Med tanke
på regnet...



Det har fattats rännor på sina ställen på huset och det är ju iiiiinte bra... Det kändes superviktigt att fixa sådana med tanke på allt regn och det borde vi ha gjort för lääääääääääänge sedan... Och tänk vad snabbt det blev avklarat:)))





Här är köksentrén och som ni ser hänger hängrännan ut en bit i från huset! Sååååååååååååå fult tycker äldsta dottern!! Ja, men sååååååååååååååå bra och praktiskt för husets fasad säger jag och maken, haha!!! Och nu är frågan om vi ska fästa en kedja från hängrännan som löper ner till marken där vi gör ett fint arrangemang, eller helt enkelt låta det vara så här???



På baksidan fanns ett enkelt utkast upptill - snyggt? Nääääääääääää!!! Nu löper rännan längs med husknuten istället. 


Groventrén.


Telefonpaus! Bla bla bla bla bla bla bla.............




Och färdigt även här på förstukvisten! Vad tycker ni, kedja ner till marken eller inte??? Jag tänker mig i vilket fall en ektunna nedanför en av hängrännorna eftersom regnvattnet där hamnar precis mitt i en rabatt och det finns inga växter som trivs med det!


Kramiz aka

20 kommentarer:

  1. Trätunna är nog bra under. Kan vara fint med en längre kedja också. Jättefin furstukvist har ni! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ja du käre Aka, där har ni något att fundera över...som du vet har vi också ett gammalt hus och våra rännor hänger också en bit ut....för att skydda huset. Vi har på två ställen tunnor under som tar upp regnvattnet. De har samma färg som huset-rött. Fattar inte riktigt hur du menar med kedjorna....men är de du som tänkt till är det säkert något läckert. Ser med spänning fram emot vad de blir av det hela.
    Kram på dig och var rädd om dig och de dina.
    Vink vink.

    SvaraRadera
  3. Jättefint ni har det, tycker kedja är så snyggt, trätunna också förstås :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Neeej, ingen kedja... det rinner ner i tunnan ändå!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Röstar på kedja det är fint skönt att det blev klart nu så kanske det slutar att regna så förbaskat.... Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Skrattar lite, när jag läser ditt inlägg... vi (rättare sagt mannen) har också satt upp hängrännor på porchtaket idag ;)
    Jag lägger min röst på en kedja! Solklart! (min svärmor har det på sommarstället, jättefint) Och en ektunna blir ju pricken över i! Såååå snyggt det blir! Eller är, redan förstås!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Tycker det låter fint med en kedja och tunna!
    Superfin veranda har ni verkligen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Så roligt att du tittat in hos mig, tack så väldigt mycket för de snälla orden om pysslet! =)
    Så vackert ni bor! Vi hade trätunnor tidigare, men som tyvärr blev dåliga så det blir till att köpa nya för jag tycker de är så väldigt fina! Tror inte att ni behöver ha kedjor om ni har tunnor, annars är det ju fint med kedjor också. =)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Så skönt att ha fått detta viktiga gjort. Det blir så med vissa saker, de blir inte gjorde och sen hänger detta faktum över en som ett ok på axlarna :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  10. Så snyggt med kedja och trätunna, så på det faller min röst!
    Jätte fin bro ni har till köksingången med :)
    Visar du hur det blir sen? Så vi får se valet ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  11. Ni ju bara sååå himlans fint hos er...-D
    Som en liten dröm!

    Jag lägger min röst på kedjor..tycker det är fint. Tunnor är också superfint!

    Ha nu en toppendag i solen (hoppas den kikar fram)

    Stooor kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Aka,

    Så fin förstukvist och entréer ni har. Ja varför gör man inte såna saker tidigare.. likadant här, tar en stund att få ändan ur helt enkelt ;) Jag röstar på kedjor ner mot tunnorna.
    Det kommer bli ett jättesnyggt blickfång.

    Ha en finfin dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  13. Ni bor så väldans fint.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Till ert hus skulle det passa med kedja och tunna. Utseendemässigt skulle det funka även utan. Lycka till ! Kram

    SvaraRadera
  15. Praktiskt och bra med rännor vid regn och vilket super mysigt hus ni har, en riktig idyll=)

    Kram Lussan

    SvaraRadera
  16. Kedjor absolut!!! Det är supersnyggt :)

    Kramar P

    SvaraRadera
  17. Jättepraktiskt satt samla regnvatten - min faster hade en som badtunna på sommaren :) kör på kedjor du! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Hej! En kedja är ju jättefint ( det har jag också) Kramar

    SvaraRadera
  19. Vad skönt att ha fått färdigt.
    Låter som att det skulle bli fint med kedjor o tunna.

    Kram

    SvaraRadera
  20. Vilket fantastiskt vackert hus ni har! Där skulle jag vilja bo:) Hoppas att ni har en fin sommar!

    Kram Emma

    SvaraRadera