fredag 6 juli 2012

DETALJBILDER FRÅN RABATTEN





Lite lila-rosa plymer och i bakgrunden börjar klätterväxten att ta sig...



Just nu...


... hos mig - lite färg i rabatten:)


Någon som vet namnet på växten?? 


På bilden ovan ser ni ett av sommarens projekt - kullersten som lagts i böljande form på framsidan av huset. Stenarna skiljer gräset från gruset och mjukar samtidigt upp intrycket på garageuppfarten:)

Foton ovan: Aka privat.

Nu dags för lunch! Herregud vad snabbt man kommer in i nya vanor vid ledighet, alla mattider förskjuts under dagen - men heeeeeeelt underbart att få sova lite längre om morgnarna och softa med thékoppen:))))


Trevlig helg!

15 kommentarer:

  1. Vad fint det blommar hos dig, så vackra bilder! Ja, visst är det härligt med semester!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Nej det kan jag tyvärr inte svaret på, men den var väldigt söt!
    Skönt med semester, själv kör jag sista dagen idag.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Har ingen aning vad det är, men fiiin är den!
    Sommarkram

    SvaraRadera
  4. Typiskt, jag skulle precis fråga vad den hette! Väldigt fin! Precis som hela din blogg, hamnar i bloglovin :) kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint det blommar hos dig! Och ett snyggt torn till klätterväxten. Har ni byggt det själva? Jag skulle vilja ha ett sånt och funderar på att bygga ett - eller två...

    Vet tyvärr inte heller vad det är för blomma, men jag tar gärna emot frö från den om det blir några... ;-)

    Här är det en vecka kvar till semestern...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Superfint!Vet tyvärr inte vad det är förnågot.Hade gärna haft sådana själv. Stenar i böljande form det gillar jag också och dina bilder med.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Jo men det måste väl vara en Ormrot.... eller är det så den heter?? Har den stora blad? Jo, för jag är säker på att det är samma jag har. /Knatten

    SvaraRadera
  8. Så fina, även jag tycker att det ser ut att vara Ormrot. Väldigt fin :D
    Härligt med semester, hoppas på att hela din semester blir solig och varm.
    Bamsekram, Malin

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du får en härlig semester!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Åh så härliga bilder! Vackra färger, väldigt feminint och skirt! Önskar dig en riktigt häääärlig semester!
    Kramen
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Har aldrig sett en sådan växt! Hoppas du får svar så du får veta! Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Så fina växter men har ingen aning om vad det kan vara.
    Skönt med semester förstår jag :)

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Fina växter, aldrig sett förrut.Härligt med semester stor kram Diana

    SvaraRadera
  14. Jättevackra skira, Ormrot heter dom. Gillar ditt klättertorn mycket. Ska försöka snickra mej ett eget en regnig dag!

    Ha en skön lördag! Vi åker strax till Rosttäkt, för idag är det kalasdag igen!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Får man sova längre när man har semester?? Jag ska tala om det för mina barn!! Inte M för hon är tonåring så hon sover men de andra två.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera