onsdag 11 juli 2012

RABATT VID FLAGGSTÅNGEN





Svenska flaggan i blommor... under den riktiga flaggan:))



Invid 
flaggstången



Jag är rätt okunnig om växter men jag gillar att komponera blommor och buskar så att det bildar fina blickfång i trädgården. Ibland blir det bra, ibland totalt fiasko. Invid flaggstången ville jag förstärka effekten av färgerna på flaggan och den kombon blev jag faktiskt nöjd med:)) Så här ser det ut...



Blått & gult under flaggstången! Och checka in mitt rostiga hjärta i rabatten  - Love It!!



Och där jag är...


... finns sötisen Nelson:))


Det ser rätt häftigt ut när vi hissar flaggan och dessa växter blommar under:) Senare i höst kommer andra växter att titta upp här vid flaggstången.

Foton ovan: Aka privat.

Och ovan ser ni också ett av alla projekt jag och maken höll på med i höstas - trädgårdslyktan i gammaldags stil kom på plats, ska visa lite mer foton på den:))



Tjingeling aka


26 kommentarer:

  1. Hej och tack för titten inne hos mej !! Så fina blommor du har invid flaggstången !

    kram anette

    SvaraRadera
  2. Gillar kombon massor!!!
    Så snyggt!
    Tack för din fiiiina kommentar hos mig!


    KRAM

    SvaraRadera
  3. Otroligt fint! där har du lyckats bra:)) kram...Anne

    SvaraRadera
  4. Vad fint det ser ut!! Och lyktan ser också jättefin ut!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja, det blev jättefint! Det har du gjort bra!! Det är ju till och med gult i själva blåa blomman också :-) Gillar!

    SvaraRadera
  6. Iris, eller hur? Hur som helst, sååå vackert!! Det gjorde du riktigt bra!!

    Alltid kul att läsa om dig :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. tjusigt! det är himla roligt med blommor, det gör sådan skillnad. tack för din söta kommentar inne hos mig också! vi ses igen :)

    kram jenny

    SvaraRadera
  8. Här var det väl ingen hullerombullerrabatt?

    Så fint med det blågula, det känns verkligen välplanerat ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej kära Aka!

    Så mycket läsning jag har att ta igen här. Flaggstången med gult och blått nedanför är ju bara så svenskt och somrigt! Din trädgård ser jättefin ut och jag önskar jag kunde ha sån ordning i rabatterna som du har. Jag kan ingenting om växter heller utan tar det mer som det kommer. Söt trädgårdsgrupp där också.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Så fint det var med de blåa och gula blommorna vid flaggstången, effektfullt när ni flaggar :)

    Kul att du facebookar så mycket som du gör, toppen!!!

    Ha en skön onsdagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Min flaggstångsrabatt måste jag ta tag i! Nu sitter lite av varje där. Ska se vad som kommer upp och sen ta bort det som inte ska vara där.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Jättevackert! Gult och blått är fint och du.. Den stolen vill jag ha. Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Jättevackert komponerat! bilden med stolen, så häftig! :) kram Nilla

    SvaraRadera
  14. Fina bilder som alltid. Måste vara underbart med så stor trädgård att kunna plantera ut allt vackert i!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Klockrent med de vackra blågula blommorna runt flaggstången! Så fin idé, det har jag aldrig sett förut! Fantastiskt vackra bilder, jag kan nästan inte sluta titta på dem. Den tredje bilden är som ett konstverk! Tack för dagens dos av ljuvligheter! :) Kram kram

    SvaraRadera
  16. Hej rara du!
    Har tyvärr varit lite frånvarande från bloggandet ett tag, men hoppas vara tillbaka nu igen..:-)

    Men hos dig lyser flitens lampa.häärligt att se. Du är som alltid sååå inspirerande..:-)

    Hoppas att allt är bra med dig och de dina
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  17. Jättefint, bra idé! Passar ju perfekt vid flaggstången! Ser ut som ni har en mysig trädgård!
    kram kram

    SvaraRadera
  18. Vad fint du kombinerat ihop blommorna, och det rostiga hjärtat. Ser jättecharmigt ut!!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  19. Åh, vad fint du har gjort det vännen, så charmigt kram Diana

    SvaraRadera
  20. Smakfullt och genomtänkt! Men hur i jösse namn kan dina irisar och dagliljor STÅ UPP efter allt regnandet?? Här ligger, eller rättare sagt, hänger dom över stöden helt nedslagna!

    Torsdagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Så fiffigt matchat! Det ska vara du till sådant, snyggt gjort!

    kram

    SvaraRadera
  22. Jag vill önska dig och din kanon fina blogg en trevlig sommar. Jag vet att det är en vecka kvar till min semester men vill ända springa in och önska dig en glad sommar.
    Det blir ju lite glesare mellan kommentarerna, men vill medd att jag lovar att komma tillbaka efter ledigheten.
    KÄRLEK till dig!!!

    SvaraRadera
  23. Älskar irisen! Och har funderat på att gräva en rabatt vid vår flaggstång, kanske gör det nu efter din inspiration :) kram!

    SvaraRadera
  24. Åhhh härliga färger. Önskar att jag kunde få tilltouchen i trädgården. Jag har så svårt att se helheten. Men men antar att man inte kan få till det på alla plan:)

    Krammmmm A

    SvaraRadera
  25. Så fint och färgerna är så fina ihop med den vita flaggstången.
    Kram

    SvaraRadera