lördag 2 juni 2012

TRÄREN LJUSSTAKE


I´m In Love:)



Nytt i köket


Ni som följer bloggen vet att jag är inne på trären design just nu och gissa om jag blev glad över att hitta en sååå charmig ljusstake på loppis! "Folkarestaken", formgivare E Lise Nordin står det under foten, någon som vet mer om det??

Det är snyggt att kombinera trärena ting mot en helt avvikande yta tycker jag, gärna mot något modernt, men i det här fallet tycker jag faktiskt att ljusstaken blev fin på det gamla skåpet i köket som har ungefär samma ytskikt som ljusstaken:) Och nu vet jag ju att ni är flera som har svårt för furu så därför vill jag varna känsliga tittare som får blunda nu, haha!!!







Blev ombonat tycker jag! 

Idag blir det lite trädgårdsfix hos mig och jag ska faktiskt försöka ta mig i kragen och motionera lite också:))) Hur ser er lördag ut?

Trevlig helg!

33 kommentarer:

  1. Det där blev hur fint som helst! Vilken vacker stake och vilket vackert skåp! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Vackert! Furu kan visst vara fint! I lagom mängd! ;) Precis som allt annat... lagom mängd!
    Ha en finfin lördag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Det handlar ju om hur man kombinerar olika material och färger, eller hur? Hos dej är furu jättefint!

    Jag ska måla väggar idag, passar bra när regnet öööööser ner!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Oj så fin ljusstake. Alla träslag är fina att blanda, fin blogg du har. Kommer tillbaka
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stilrent, fin fin stake;) Önskar dig en fin lördag vännen. Kram

    SvaraRadera
  6. Haha du är ju bara så härlig när du ber känsliga tittare att blunda. Älskar att du har det de där furumöblerna och står för det ;)
    Snygg ljusstake!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag vaknade och hade en plan!
    Men Peppson hade en annan...
    Så nu blir det hans plan och jag gör både honom och en annan person glad.

    Fint du har i köket!
    Trä och furu är vackert, så länge det är gammalt och inte typ 70 tal, tycker jag.
    Du har verkligen fyndat och gjort fint, som vanligt!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Ja, underbar ljusstake och jag älskar ditt fina skåp!
    Ha en härlig dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Mig skrämmer du inte så lätt, har nämligen också mer trärent här hemma..
    Snygg stake, det går nog att fynda 'fulfuru'på loppis eftersom alla inte hakat på denna trenden ännu! Läge för att jaga mao!

    kramen

    SvaraRadera
  10. Kusin Catrin2 juni 2012 13:03

    Klart det är fint med furu!!
    Även den fulaste ankunge kan va bedårande vacker i rätt rätt sammanhang:)(förstå mig rätt!)
    Min lördag började med en 5km springtur i blåsten,, sen blev det en vända till sopstationen(alltid behövligt)kändes som det var höstväder.. några få plusgrade å isande vindar,, men va gör väl det när man har ro i själen och lugn i kroppen (händer inte varje dag;))
    Glöm inte att du är unik å har ett hjärta av guld:)
    Saknar dig!! Kämpa på så skickar ja dig massor av styrkekramar!!
    Ha en trevlig lördag!!
    Kram Kusin vitamin=)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det är vackert med trärent och har kvar några möbler från vårt sommarhus som är trärena och jag satt faktiskt och tittade på ett av skåpen idag och tänkte, att så fint dom gjorde möbler förr och så såg jag att jag måste möblera om lite med just det skåpet.

    Ditt skåp är underbart vackert och ljusstaken också, en väldigt fin kombination och vackert mot det vita. Så trärent ÄR vackert, sen får andra säga vad dom vill.

    Jag kan ju förstå när allt ser ut som gammal gulnad sportstuga, men det är ju något annat det!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Lagom är bäst heter det ju. Så du lyckas som alltid med en lagom dos av de olika materialerna. För som någon skrev så den "gamla traditionella sportstugan" kan ju få vem som helst att rysa men vilket hem som helst i EN färg bli lätt så.
    Ditt gamla skåp är vackert och ljusstaken ser cool ut på lite håll med sitt återkommande bågmönster, gillar den skarpt.
    Och STORT tack för din goa, goa kommentar hos mig, vad det värmde ända in i själen. Så kul att du gillar det jag skriver. Jag lovar bjuda på mer.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  13. Så fin skänk, den blir jag helt salig över. Har en liknande som jag målat svart :P Men den saknar den där typen av låda/lådor, det är just den lilla detaljen och renheten i linjerna i övrigt som tilltalar mig!

    Ljusstaken är jättefin och den passar där och i ditt hus!!

    Tack för fina ord :)


    Kram

    SvaraRadera
  14. Furu finns hos mig också!! Hihih Då är vi två :-)Jättefin ljusstake som får mig att tänka på saker man haft en gång i tiden men varit dum nog att göra sig av med. Fast å andra sidan kan det vara kul att köpa "nytt" gammalt också för hur skulle det se ut att spara precis allt? Då blir man ju en sådan där samlare som man kan se på TV :-) Det är ju bara kul! God helg! Kram

    SvaraRadera
  15. Å Aka, du är så härlig! Ljustaken är bara så läcker och sitter som en "smäck" där på ditt underbar skåp! Om det är någon som har det där extra "ögat" för allt som är vackert...så är det DU !!!!!!!!
    Kan tyvärr ej hjälpa dig med designern...men "skit" i det. Den är superläcker!!!!!
    Kram på dig härliga tjej och var rädd om Dig!
    Kramar i massor från mig.

    SvaraRadera
  16. Jättefint med den skänken i ditt kök, där passade den bra. Trärena ljusstakar kanske inte är min grej men så fint hos dig där på skänken. Motion har jag fått genom att flytta tre våningar upp utan hiss. Thoho! Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Det ser väldigt fint ut, jag gillar furu det är så levande. Jag gillar även mörka möbler, allt behöver inte vara vitt... snyggt.

    Ha en skön helg!

    Birgitta :-))

    SvaraRadera
  18. Ser fint ut! Även att jag föredrar det vita i mitt eget hem, om jag ska vara ärlig!! Här har de varit blåsigt idag, men en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  19. Superfin ljusstake! Och den är ju som gjord för ditt vackra skåp i köket! Jag tycker också att det är fint att bevara en del trärena detaljer, det ger värme och en känsla av vårt svenska arv som känns ombonad och genuin. Duktiga du! :) Kramar, Madeleine

    SvaraRadera
  20. Jättefin ljusstake! Och fint skåp också! :)

    Du har en liten utmaning hos mig, så titta gärna in om du vill ;)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  21. Så snyggt! Lite furu skadar inte. Vi har furudörrar i vårt 80 talshus.
    Ha en skön kväll!
    Anita

    SvaraRadera
  22. Jag är inget fan av furu, det kan erkänna, men det här tyckte jag var jättefint :) Rätt saker på rätt ställe, snyggt!

    Hoppas din söndag varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  23. Vilket fynd, den är underbar :) kram sötnos/Diana

    SvaraRadera
  24. Ser att vi har lika köksklocka, snygg:) Ljusstaken är också såå fin, ibland kan jag tycka att det är så snyggt med något annat än vitt... Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  25. Hej kusin vitamin!! Dina hälsning gör mig så himla glad, tuuuuusen tack för det!!!!! Och snart måste vi boka in en date, ser fram emot att ses:)))))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  26. Jättefint! Och jag ääääälskar att du behåller både furu och ek emellan allt. Helt rätt om man frågar mig :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  27. Ljusstaken passar in mycket bra där i ditt kök! kram

    SvaraRadera
  28. Vilken fin ljusstake!
    Jag tycker det är snyggt med furu ibland de vita!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  29. Snygg ljusstake som passar utmärkt i ditt hem!

    SvaraRadera
  30. O vad fint den gör sig på din skänk och mot den vita panelen på väggen!!! Stilfullt!!
    kram linda

    SvaraRadera
  31. Snyggt! Åh vad jag skrattade för varningen till känsliga tittare!!!

    SvaraRadera
  32. Hi hi kul med varningen! Snyggt och svenskt! Kram Anna

    SvaraRadera
  33. Vilken underbar ljusstake kram

    SvaraRadera