onsdag 27 juni 2012

SOMMARFRÄSCH LAX




Foto: Aka privat.

Finns det något godare än lax????


Smaskig 
 fräsch 
middag


Jag missade ju att svara på de rätta frågorna i gårdagens utmaning (det ska vara jag till det!!) och fick en kommentar från Anette (som skickat frågorna) som undrade om jag kunde svara på en av de rätta frågorna som gällde vilken middag jag skulle bjuda på om hon skulle kika förbi hos mig - och jag säger bara en sak, lax is the shit!! Så himla gott så här i sommartider - so this is for you Anette:)))
  

Foton: Aka privat.

Färsk ugnsbakad lax fylld med fetaost, flingsalt och rosépeppar på en bädd av god sallad med grapefrukt - sommarfräscht!!!

Tjingeling aka

29 kommentarer:

  1. Laxx är en favvo hos oss med! Måste bara tipsa om en laxrätt som finns i senaste Buffe!! Den är lättgravad och sedan halstrad på grill helt makalöst god!!

    Kram P

    SvaraRadera
  2. Ja, lax så gott! Och vad kul med frågorna! Kul att läsa dina svar!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Det både låter och ser gott ut! In i minnesbanken med detta recept..

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Lax är en storfavorit här med! Fräscht, gott och lätt att variera! Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Lax går alltid hem här hemma, hela familjen gillar det så detta vill vi prova, tack söta Aka för tipset kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  6. Så gott det ser ut, lax är otroligt gott.

    Birgitta :-)

    SvaraRadera
  7. Åh så gott det där såg ut.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Ja lax är så gott! Härliga bilder man blir ju hungrig vetja! Kraam Pia

    SvaraRadera
  9. Mums, ser jättegott ut och kul att läsa svaren på frågorna. kram Victoria

    SvaraRadera
  10. Hej på dej söta du!!!
    Ni har jag läst ikapp mej. Många fina inlägg, men även en sorglig...jag beklagar verkligen sorgen efter din mamma. Måste vara fruktansvärt. Många kramar till dej från mej

    SvaraRadera
  11. Åååh, så gott det ser ut!! Lax är en favorit här också :)

    Kraaam Bella

    SvaraRadera
  12. Nej, det finns nog inget som slår lax. I så fall blir det en tuff fight :-) Ser jättegott ut! Vi grillade lax igår... mmmm! Kram

    SvaraRadera
  13. Ett tag åt jag lax alltid kändes det som... och fortfarande efter lång tid så kan jag har svårt för det. Men det där såg ju riktigt gott ut ;o)
    Måste bara prova!!!

    Ha en fortsatt härlig sommarvecka :o)
    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  14. Såå gott det ser ut, älskar fisk och skaldjur i alla former!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Ser helt underbart ut! Håller med dig lax och kyckling tröttnar jag aldrig på :)

    Kram

    SvaraRadera
  16. Tack för dina alltid så glada kommentarer! Reportaget kommer i Drömhem och trädgård om ca 1 år, om nu allt går som det ska ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Precis vad jag behövde, ett nytt recept!
    Jag har fått för mig att testa något nytt varje dag, ikväll blir det Aka lax!

    Tack för det going, kram!

    SvaraRadera
  18. Lax är riktigt gott, det äter vi ganska ofta. :-)

    SvaraRadera
  19. Jag älskar lax mums Aka vilket gott recept ha en fin dag hoppas solen lyser på dig. Det gör den faktiskt här i Tidaholm :) kramar Sofia

    SvaraRadera
  20. Ser underbart ut! Hoppas du har en fin dag full med solsken!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Ser himla gott ut!
    Ha en underbar dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  22. Nix, finns inget godare! Äter lax flera dagar i veckan här :)
    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Oh my God, så gott det låter, jag börjar ju dregla här! Tack rara du för dina solskenskommentarer hos mig! :) Stor kram från en till laxälskare!

    SvaraRadera
  24. Mmmm.. lax är så gott på sommaren!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  25. Gillar också lax men tyvärr inte maken:( kram Nilla

    SvaraRadera
  26. Lax är så gott! Fetaost och rose'peppar passar fint med denna goda fisk! Toppenmat! Kram!

    SvaraRadera
  27. Jag som är urdålig på att laga mat önskar att jag också kunde....Det finns en anledning till varför det aldrig är ngt matbilder i min blogg :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  28. Hej hopp mina underbar bloggvän!
    Vill springa in och ge dig en stor @----> och önska dig en kanon fin fredag och helg!!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  29. Vilken tur att du är sååå begåvad, för det är alltid kul att du tittar in!

    Trevlig helg o kramen fining!

    SvaraRadera