söndag 10 juni 2012

PÅ AGENDAN




Jag har förstått att det fina vädret saknats på många ställen i landet, men hos oss har det varit riktigt fint i helgen:)


Planer för dagen...

Redan söndag och det återstår en ledig dag innan nya arbetsveckan tar vid. Och nu är det bråda tider för bloggerskan måste hinna med lite utefix inför nästa helg då många gäster kommer till oss:) 

På dagens agenda står plantering och olja in trädäck. Så med andra ord...



Foton ovan: Aka privat.

... är det färdigsoftat och på med arbetshandskarna som gäller:)

Önskar er en fin söndag!!

Tjingeling!

20 kommentarer:

  1. Jag hade en sådan vecka förra veckan, med en massa fix!
    Lycka till med allt!
    Ha en fin söndag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag är nästan tvungen, för vädret ute är inte mänskligt..he he.
    Nä, jag har nog annat och göra, efter att jag suttit här!

    Softa på, fining!

    SvaraRadera
  3. Nä men så synd! Du som ser ut att ha det såååå gott i solstolen med din bok. Ja, ja du är ung och rask härliga goa Aka. Så med lite "spritt" i benen kanske du även hinner med en sväng tillbaks till solstolen!
    Var RÄDD om DIG ÖDMJUKA GOA FINA tjej!
    Varm kram från mig som ofta tänker på Dig!
    Vink Vink.

    SvaraRadera
  4. Ja, där kan du ju inte ligga och ha det mysigt och läsa bok. Upp med dig och sätt igång!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! :)

    Ha en bra dag med utefixet ;)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. Jamen, det som såg så härligt ut!
    Nåja, jobba fort så att du kan softa sen...
    Ha en underbar söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Så härligt det ser ut, här regnar det mest hela tiden fast lite varmare i luften. Vi lånade den yngste sonens hund "lilla Sally" och tog en promenad på ca 2 timmar, fikaryggsäcken var med.

    Ha det bra!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Så härligt det ser ut att softa där ute på altanen! Jag softar inomhus idag :-) Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Aka!

    Joo, här softar vi rejält idag. Vädret är skittråkigt! Men, jag tar tillvara på tillfället och hinner äntligen läsa ifatt hos mina bloggvänner. Du har ju gjort jättemycket fint i din trädgård. Vad är det för festligheter som vankas undrar man ju nu... nyfiken i en strut ;)

    Olivträdet tycker jag blev jättefint där du "provställde" det. Hade inte kunnat se att det var fejk alls. Skulle passa fint hos mig som är dödålig på att vattna hihi.

    - och, det bär emot att säga det här... i mitt innersta no-loving-furu-hjärta meeen, ljusstaken är jättefin!!

    Ha en fortsatt fin och solig söndag - kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Det ser annars ut som en helt perfekt dag i solen. Men lite oljande är inte fel heller. Så att man kan softa lite till sen, med gott samvete :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  11. Började skratta när jag läste, för jag trodde du skulle ligga och läsa istället, men så var det ju inte, vilket såg väldigt mysigt ut!
    Finfina bilder!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du hann fixa och dona i trädgården!
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Vad mysiga bilder. Här ska det också komma gäster, så full rulle hela dagen och shit.. vad fint vi har nu.. Olja in trädäcket hann jag inte. Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Yes vi har oxå haft en riktig toppenhelg när det gäller vädret!! Bygger på altananen för fullt men inatt ska jag se om det verkligen spökar.... Är på skolresa med Filippas klass till ett spökhus!! ;)

    Kram P

    SvaraRadera
  15. Det där såg SKÖNT ut!! Här har vi också haft riktigt bra väder i helgen. Idag har Julia o jag varit ute och jobbat i trädgården hela dagen. Känns så bra när man fått i ordning lite.

    Ha en bra vecka!

    Stor kram till dig!

    Pernilla

    SvaraRadera
  16. Det såg skönt ut!! Hoppas de blev mer av vila och softa än att jobba då till slut:-)

    SvaraRadera
  17. Vi har också haft finväder i helgen, fast blandat med lite regn och åska. Hoppas du hann med det du skulle i helgen... och inte somnade i solstolen ;) kram

    SvaraRadera
  18. Vad skönt att göra nytta efter att ha softat och sedan tvärtom igen.
    Kul att läsa mer om dig och vad fint ni har i trädgården!
    Fin vecka,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  19. Så ljuvligt att ligga där och läsa, det är sådant jag drömmer om men aldrig har ro till ... Det ser i alla fall underbart ut! :)

    Jag önskar dig en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  20. Skönt att kunna ligga i skuggan och läsa en bra bok - eller i mitt fall en inredningstidning.
    Måste säga att ni verkligen har en helt underbar trädgård, jag är bara en aning avundsjuk ;)

    Håller tummarna för din potatisblomma, hoppas på att den tar sig :D
    Absolut, jag ska köra försiktigt ^^, Tack för omtanken!

    SvaraRadera