onsdag 6 juni 2012

OM MIG





Varje gång jag får en award eller en utmaning blir jag lika glad - tänk att någon tänker på mig och min blogg!!!!


Utmaning:)



Jag har fått flera utmaningar senaste veckorna som jag tänkte göra inlägg om. En av utmaningarna kom från fina Jenny med bloggen House number 11 och frågorna lyder så här;

1. Varför heter din blogg som den gör?

Svar: Jag bor vid vattnet med en fantastisk utsikt...


... A House With A View

2. Du bloggar för att?

Svar: Jag tycker om att dokumentera vår renovering allt eftersom huset 
och trädgården förändras. Sedan har vi släkt och vänner som jag vet gillar att ta del av vår vardag och som ofta kikar in här:))) 

3. Vad gör dig lycklig förutom familjen?

Svar: En vacker miljö!!! En vacker isande solig vinterdag på isen gör 
mig lycklig:) Och att stå stå i slalombacken med solen gassande i ansiktet är lika underbart som att stå med låren i havet på...


Foton ovan: Aka privat.


... uuunderbara Mallis, outstanding!!! Oj vad jag längtar tillbaka, suck...

4. Något som gör dig oerhört sorgsen?

Svar: När någon jag älskar dör...

5. Vad saknas i ditt liv?

Svar: Människor som betytt mycket för mig men som inte finns kvar i livet längre... 

6. Det här vill du ha gjort innan du dör.

Svar: Att få finnas där för mina barn så länge de behöver mig! Och jag hoppas innerligt få hinna med att vara mormor/farmor också:)))

7. Det här är du skitbra på.

Svar: Att lyssna

8. Vad uppskattar du hos andra?

Svar: Ödmjukhet.

9. Om du vann 10 miljoner, vad skulle du göra då?

Svar: Rusta upp huset, köpa nya kläder och förnya möblerna här hemma, resa med familjen, ordna ett förmånligt långsiktigt sparande åt barnen och skänka en del. Och helt i den ordningen, nääääääääääää skämtar bara, haha!!!

10. Om du fick makt för en dag vad skulle du då införa?

Svar: Äldreboenden med kvalitet!!!! 

11. En natt i Vegas eller en dag i ödemarken på fjället?

Svar: Ödemarken för jag skulle verkligen uppskatta lugnet just nu, men finns det björnar där??? Haha!!!  Sedan skulle det inte vara helt fel att svassa runt i höga heels i Vegas heller:))))



Jag sänder gärna utmaningen vidare till;

Stjärnor & Champagne

Hemma hos Pillan

just because


Men baaaara om ni vill förstås:)


Tjingeling


15 kommentarer:

  1. Det är alltid lika kul att titta in till dig, vilka roliga och intressanta svar!
    Det där med Vegas och björnarna, tycker jag också..

    Blågul kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att få läsa lite extra om dig! :)

    Önskar dig en härlig nationaldag!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Så kul att få läsa lite mer om dig!
    Ha en fortsatt fin nationaldag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Jag har "fattat" för länge sedan att du är en unik och värdefull tjej! Med ett varmt hjärta och en ödmjukhet som inte alla har...så de så...
    Var rädd om dig och de dina!
    Kramar om från mitt innersta...känner du det?

    SvaraRadera
  5. Har svarat på samma frågor som du! Kul att se vad du svarade!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Haha ordningen var bra tycker jag! Skulle också välja ungefär så :) instämmer med Monikas inlägg här ovan. Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Hallå raring! Tack för utmaningen:)Jag måste hoppa för jag fick den nyligen men jag blir så glad att du tänkte på mig:)))))
    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Vad trevligt att få lära känna dig lite mer, en sådan rar tjej med hjärtat på rätt ställe tycker jag. Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Härliga frågor, härliga svar och fina bilder!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Så kul att få lite mer info om dig!¨

    Kramis Suss

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Vad kul att du tänkte på mig, vad glad jag blev, tack!
    Jag ska skriva ner frågorna så jag kan svara på dem.
    Vad kul att få veta mer om dig.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Åhhh, vad kul att få veta mer om dig :) kramar Diana

    SvaraRadera
  13. Kul att läsa lite om dig :)

    Tack för så rara ord inne hos mig angående mina dagen :)

    Koftan är från hovleveratören, Ellos ;):):)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Åhhh va roligt att få veta lite mer om dig!

    Fin kväll kära du!

    SvaraRadera
  15. Åhh tackar och bockar! Där har jag nåt att sätta tänderna i :)
    Inlägg kommer asap, lite mycket jobb och firande närmsta dagarna...

    Älskar dina "trärena" inlägg btw!!

    Kramar P

    SvaraRadera