torsdag 7 juni 2012

OLIVTRÄD I VARDAGSRUMMET




Ja det skulle nog bli rätt bra med en grön växt här i vardagsrummet:)) Och ser ni den "trärena" skålen i bakgrunden, fniss. Jaaaa jag vet, jag bombarderar er med furu i mina inlägg just nu, haha!!! 



Grönt i 
vardagsrummet


Äldsta dottern kom hem med ett fusk-oliv-träd från Ikea. Superpraktiskt att ha på hennes balkong på studieorten eftersom hon reser hem en hel del och inte har möjlighet att ta hand om levande växter. Bloggerskan kunde inte låta bli att ställa "fusk-trädet" i vardagsrummet och se "hur det skulle se ut" med lite grönt där i hörnan... och ja visst skulle det bli bra:))) Men eftersom jag gillar den "äkta varan" och dessutom har möjlighet att vattna så får det bli något levande bladverk som hamnar hemma hos mig:) 


Foton ovan: Aka privat.

Gröna växter och trärena inredningsdetaljer i en för övrigt "kall" färgskala = ombonad känsla:)

Nu dags att sussa och invänta veckans bästa dag i morgon bitti - fredag:))

Kramiz aka

16 kommentarer:

  1. Vilket fint vardagsrum ni har! Håller med, lite växter och trädetaljer ger hemmet värme. Godnatt:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ombonat är det hos dig minsann. Olivträd fusk eller living är fina med sitt grågröna bladverk. Trärent är också fint bara det inte blir bastu av allt sammans... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Olivträd är så vackra - gick ju inte att se på bilden här att det var ett oäkta ! Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Jättefint i vardagsrummet!! Svart, vitt och lite rött i fjärilarna :-) Fiiina färger!! Olivträdet passar in som en smäck! Kram

    SvaraRadera
  5. Underbart med olivträd:) Jag fick ett av Lotta potta, fyra årstider i lördags. Hoppas bara att jag inte dödar det. Försöker lyfta ut det när det är fint väder och så att det har ljus. Stor kram Anne

    SvaraRadera
  6. Det var ett annorlunda växtsätt på det trädet, grenverket ser så annorlunda ut än på mina.
    Å andra sidan kan jag nada om grönt som du vet, he he. Superfint!

    kram

    SvaraRadera
  7. Nja..håller nog med om att det ska vara äkta vara!
    Fast ok med fejk om man är borta mycket- grönt ökar trivseln...

    Vitt och svart är min melodi och pläden som vi också har är så fin! I mitt nya svartvita hem kommer det inte finnas något trärent av den enkla anledningen att jag inte har något. Får hitta något annat att "mjuka" upp med!

    Nästa gång vi hörs har jag flyttat...å spännande!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Passade ju jätte bra att ha en växt där så då får du väl skaffa en äkta växt.
    Det är bra med konstgjorda av just de skälen att man inte är hemma och kan ta hand om dem men ändå vill ha det grönt och ombonat.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Vilket fint vardagsrum, jättefint med olivträdet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Du har ordverifiering hos dig!

    SvaraRadera
  11. Snyggt med olivträd, jag tre stycken äkta fast jag lovade mig att inte köpa något mera. Det är ganska mycket jobb med dem, jag har mina i växthuset. Har haft tur med dem de blir ganska stora, växer fort.

    Ha en bra dag!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Det blev ju fint! :)
    Snygg bordslampa också!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  13. Supermysigt hörn, åh jag älskar olivträd. Har inte köpt något än, men det får det bli nästa vecka när det blir fix inför midsommarfesten hos oss;)
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  14. Olivträd är verkligen fint! Det kommer bli jättefint med lite grönt i hörnet:) Ha en fin helg kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  15. Hm... kanske ska man inhandla ett sådant där tråd, det var faktiskt fint. Skulle passa perffa i stugan, då kan det stå där året om utan att man behöver bry sig. Tack för tipset. Ha en fin helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Så otroligt fint, det passar verkligen in hos er. Har själv länge också velat ha ett olivträd men vet inte riktigt vart platsen ska hittas. Får ta det när man flyttar till större :D

    SvaraRadera