måndag 25 juni 2012

FRÅGOR & SVAR - UTMANING




Fick en fråga om vilken som är min favoritfärg och ni som följer bloggen vet säkert att jag gillar färger på både kläder och inredning - men jag tycker också om de lugna jordfärgerna som ofta ger en sober och stilren känsla:))


Utmaning


Jag har fått några utmaningar för en tid sedan som jag inte hunnit svara på, bland annat från söta Anette med den långväga bloggen From Avenue to Boulevard. Tanken är att svara på frågorna och sända 11 nya frågor till 11 stycken andra bloggare. Jag svarade på frågorna men såg tyvärr för sent att jag missuppfattat det hela och att det egentligen var andra frågor jag skulle ha svarat på (hänger ni med, haha)! Men eftersom jag inte orkade skriva helt nya svar så fick frågorna nedan bli min utmaning:) Frågorna följer så här;

1. Vad hette din första kärlek?
Svar: Fredrik med de bruuuuuunaste ögon man kan tänka sig:)))

2. Baren eller dansgolvet?
Svar: Definitivt dansgolvet - helt klart:)

3. Vad drömmer du om?
Svar: Just nu? Återhämtning, puh...

4. Vad är du rädd för?
Svar: Björnar, haha, det är sant!!!

5. Vad finns alltid i din handväska?
Svar: Plånbok, läppglans, passerkortet till jobbet och nyckeln till mitt kontor.

6. Favoritfärg?
Svar: Denna fråga gav mig inspirationen till bilderna i detta inlägg. Jag gillar verkligen starka färger och mycket mönster - typ Josef Frank! Men den mer sobra färgskalan i svartvitt eller jordfärgerna bidrar med ett lugn som också inspirerar mig, därför har jag valt båda stilarna i mitt hem och i min garderob:)




7. Din bästa vän?
Svar: Jag har flera fina vänner som jag verkligen uppskattar men den som står mig absolut närmast är min man.

8. Något du är stolt över?
Svar: Att jag fixat det någorlunda som förälder och att jag klarat alla utbildningar jag gått...

9. Ditt favoritplagg?
Svar: Nattlinnet:)

10. Hur många par skor har du egentligen som är för små?
Svar: Inga! Jag aaaaaavskyr för trånga skor, de åker till insamlingen direkt!!!





11. Vad ger du dig själv för titel?
Svar: Mamma, fru, vän, dotter, syster, kusin, svärdotter, svägerska, socionom, kbt-terapeut och matte:))))


Och mina nya frågor till er bloggare blir dem som jag egentligen skulle ha svarat på:)

1. Vilken är din favoritårstid och varför?
2. Vad brinner du för?
3. Om du fick byta yrke/karriär för en dag, vad skulle du då göra?
4. Vilket är ditt favoritresemål och varför?
5. Vem (vilket land) tror du får flest guldmedaljer i OS i London?
6. Känd kvinna du beundrar.
7. Vilken bok läser du just nu?
8. Favorit program på TV?
9. Om du fick prova på något du aldrig testat tidigare. Vad skulle det vara?
10. Om du bjöd mig på middag, vad skulle jag få då??
11. Vilket barn TVprogram minns du bäst från att du var liten/yngre?

Jag sänder utmaningen vidare till dessa bloggare:
Tinajo at home
Två trappor
Dianas Drömmar
Gardenhouse
Marias Hörna
Ullvi 32
millandante
Creando
Casa of Mia
Dagens Flower Power
Hemmet är min vrå

Nu - bedtime och i morgon räknar jag av ännu en arbetsdag denna sista arbetsvecka före semestern - tjoho!!!

Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Vilken kul utmaning att läsa om;) fina skor. Kramar

    SvaraRadera
  2. Snygging där! Kul läsning :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa dina svar och tack så mycket att jag får ta emot "stafettpinnen" :) Jättekul, jag ska svara så gott jag kan! Stor kram <3

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar! Härligt med färg på sommaren...kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul att veta mer om dig söta Aka, tack för utmaningen jag ska klura på svaren och återkommer i veckan :) massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Tack för att du bjuder på dig själv, det var kul och intressanta svar också!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Åh, så roligt att läsa lite mer om dig! Nu vet jag vad du sysslar med, oxå ;) Kbt-terapeut... intressant!
    Önskar dig en fin dag, nu har vi inte många jobbdagar kvar! ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Jättekul att läsa dina svar!! Och som vanligt, fina bilder! Kram

    SvaraRadera
  9. Så roligt att få läsa dina svar på frågorna.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Härligt Aka!Kul läsning och finfina bilder och så snygg du är. Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Så fin du är! och du passar ju så himla bra i färger oxå!!

    Kul med lite mer "info" om dej :)

    Kram P

    SvaraRadera
  12. Så roligt att få veta lite mer om dig. Jag tycker att valet av ditt favoritplagg var bra :)

    Jag önskar dig en underbar tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Kul att läsa dina svar och tack för utmaningen, kram

    SvaraRadera
  14. Det är så kul att läsa svar på frågor, man får en annan eller tydligare bild av personen bakom bloggen. Och det låter så bra det du skriver om dig! Som jag trott!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Hej hej!

    När jag såg dig i klänningen i ett tidigare inlägg, tänkte jag direkt att "ååh DEN var vacker och passar dig så bra!!" och så snyggt med de orangea färgklickarna. Jag hade tänkt säga det då men det blev inte av. Du är snygg i allt vi ser dig i här på bloggen! Du äger konsten att mixa och matcha mönster och färger vare sig det handlar om kläder eller inredning. Spelar ingen roll om det är gammalt eller nytt - billigt eller dyrt. Du är jätteduktig på det!

    Kram Sanna

    PS. Detta är EJ smicker utan kommer direkt från hjärtat :)

    SvaraRadera
  16. Tack snälla Aka för att du ville svara :). Det är ju inte alltid så lätt med alla dessa utmaningar när de går runt. Hur som så kul att få läsa mer om dig. Jag gillar också dina färger de jordnära och gillar därför att kika in och följa dig. Vem bryr sig om hur det gick med frågorna och vem som svarar på vad. Men berätta gärna en sak för mig. Vad skulle du bjuda på om jag kom förbi? ;)
    Stora kramar till dig från mig!

    SvaraRadera
  17. vad kul att läsa lite mer om dig, du skriver så härligt! Vad skönt att du snart har semester jag jobbar också bara den här veckan, längtar.... Kramiz Maria

    SvaraRadera
  18. Kan endast tillägga: Denna tjejen är unik och värdefull. Med ett hjärta så varmt för så många!
    Visar sådan Ödmjukhet inför livet och rädd om sin familj. Hon är "bara" så vacker och äkta! Aka har vi mycket att lära oss av!
    Varma äkta x 100 kramar från mig!
    Var rädd om Dig och de dina!
    Vink vink

    SvaraRadera
  19. Så mycket kul att läsa om dig och vilka fantastiska bilder du tagit!! Kram Nilla

    SvaraRadera
  20. Vad härligt att du snart får semester!!!

    SvaraRadera
  21. Socionom alltså! En kollega :)

    Och man tackar för både dina fina svar och utmaningen. Den ska jag suga på....och återkomma såklart!

    Kramar fina du!

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Kul att läsa mer om dig.
    Jasså, du gillar inte björnar, haha Då hade du inte gillat att bo här. Här kommer de och hälsar på med jämna mellan rum.
    Ha en super trevlig onsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  23. Nu har jag antagit mig utmaningen sötnos :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  24. Hej Aka! Skogslunden här! Long time no see! Fast jag är här inne och kikar ibland. Ville bara gå in här och kommentera nu och ge dig en stor cyberkram i din sorg. Och säga hur fint du har det, både i trädgården och huset. Stor kram från Jennie

    SvaraRadera
  25. Men hej där fina Aka...va tiden går fort när man har roligt har du tänkt på de...Hinner inte med så mycket bloggande här är det full rulle....Fina bilder som alltid härinne...Ha en fortsatt fin Onsdags kväll fina Aka...Härligt med semester...
    Stoooooooooooooooooooora Kraaaaaaaaaaaaaaaaamen från mej till dej....
    Lotta

    SvaraRadera
  26. Jag är med på utmaningen som jag hittade här! Kram Milla

    SvaraRadera