lördag 16 juni 2012

EN SORGENS DAG




Bloggerskan som bebis i famnen på sin fina mamma...


Idag...


...begraver jag min mamma kl. 11.30. Hela världen har stannat, men trots det fortsätter allt som vanligt utanför fönstret. Människor promenerar, cyklar och rastar sina hundar och allt verkar precis som vanligt... Men för mig är detta ingen vanlig dag...


Jag vill med detta inlägg hedra min kära mamma som som inte längre finns i livet... i mitt liv.  Jag saknar henne något alldeles helt otroligt...

Idag står texten - "du finns i mitt hjärta"  på kransen invid kistan och det är så jag väljer att förhålla mig till det som hänt...


Aka


48 kommentarer:

  1. Jag beklagar din mammas bortgång! Jag förstår att din värld har stannat! Riktigt riktigt tråkigt! Kram

    SvaraRadera
  2. .......Kram......

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  3. Så tung dag för er Åhh! Varma kramar ♥♥♥/Pia

    SvaraRadera
  4. Åh, vad ska man säga? Finner egentligen inga ord... så sorgligt... Tänker på dig och de dina idag!
    Många varma kramar!
    / Maria

    SvaraRadera
  5. Käraste Aka.... Det finns inte så mycket att säga, förstår att sorgen en sådan här dag är så stor, och många dagar framöver. Kramar i tusental till dig och de dina. Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig.....
    Stor stor kram

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig! Förstår att din värld stannat.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åh kära Aka, vilken sorglig dag. Många kramar till dig - Sanna

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig. Vilken oerhört sorglig dag för dig. Massor av styrkekramar kommer här.

    SvaraRadera
  10. Beklagar sorgen fina du. Tänker på dig!
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Tungt.. Tänker på dig en tung dag som denna!! Kram

    SvaraRadera
  12. Men fy så sorgligt. En stor kram till dig gumman.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Jag finns med dig i tanken idag! Stora kramar!

    SvaraRadera
  14. Tänker på dig idag! Kramar Ida

    SvaraRadera
  15. Finaste du, tänker på dig och skickar massor med styrkekramar!!
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Hejsan

    Beklagar sorgen.
    Massor med krammizar i denna svåra stund. Förstår dig så väl. Mina tankar finns hos dig. Tänk på de glada stunderna ni hade med varandra så brukar de gå bra..ibland...
    Försök att fina styrkan.
    Finns här
    Massor med krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  17. Beklagar sorgen dina du... Önskar så att jag kunde göra något för att lindra din sorg och saknad... Du finns i mina tankar...

    Många styrkekramar Bella

    SvaraRadera
  18. Beklagar sorgen!
    Min mamma dog för 14 år sedan men hon finns alltid i mitt hjärta. Det är där vi får bevara alla fina minnen.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  19. Gulliga Aka, jag kan förstå vad du går igenom..

    Stor kram Tina

    SvaraRadera
  20. Jag känner med dej. Hoppas ni fick en fin kärleksfull begravning. En mamma är alltid saknad även om åren går...

    Kramar till dej och de dina.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. men fina fina du, finner inga ord! många kramar!!!!!!!

    SvaraRadera
  22. Raraste du, det gör mig ont att höra om din stora sorg.. Ord känns futtiga i detta sammanhang men mina tankar är med dig. Min mamma lämnade livet för drygt ett år sedan men jag bär henne med mig i mitt hjärta varje dag. På så sätt lämnar hon mig aldrig. Styrka och kärlek till dig <3 Varma kramar

    SvaraRadera
  23. Jag beklagar sorgen och förstår känslan av förlusten. Precis så kände jag också när jag förlorade en nära, hur kan världen utanför fungera som vanligt när något som rubbade hela världen har hänt. Kram till dig.

    SvaraRadera
  24. Jag beklagar den oerhörda sorgen, förstår att det är overkligt att allt inte stannar upp.
    Styrke kramar i mängder till dig och de dina.
    Sussi

    SvaraRadera
  25. Åhh fina du, jag sänder en massa styrka och kärlek till dig och din familj. Kram vännen

    SvaraRadera
  26. Tårarna rinner ner då jag läser din fina hyllning till din mamma. Kära fina Aka en varm kram till dig kramar Sofia

    SvaraRadera
  27. En stor kram till dig! Jag miste min kära svärfar precis före jul. Min man som mist sin mamma tidigt i livet brukar säga att det blir bättre med tiden, men att dom kära alltid finns med oss. Och det är nog lite så.
    Kramar till dig! Anita

    SvaraRadera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  29. Så sorgligt! JAg beklagar din mammas bortgång och jag kan mycket väl förstå att din värld stannat upp. Aka låt den få stanna upp för dig den stund du behöver. Sorg måste få ta tid och precis som du skriver så finns hon alltid i ditt hjärta. Min pappa dog i höstas och det var väldigt sorgligt då det ju hände så långt bort. Jag reste hem till begravningen och det var väll den värsta långresa jag gjort själv i mitt liv men efterråt kändes det så skönt att jag gjort det, att jag fick vara med och säga mitt sista farväl till honom. Han finns i mitt hjärta och när jag behöver så "pratar" jag med honom.
    Ta väl hand om dig Aka.
    Många kramar Anette

    SvaraRadera
  30. Förstår att världen stannar upp fina Aka och det får den göra.Tänker på dig massor och skickar massor av varma kramar Diana

    SvaraRadera
  31. Usch, jag hoppas det gick bra. Jag beklagar.
    Sorg får ta tid och sorg får te sig hur som helst.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  32. Vad tråkigt att höra om din mamma. Jag är ledsen för din sorg.
    Skickar en kram,
    Linda

    SvaraRadera
  33. Du VET att jag tänker på Dig kära Aka! Tänk vad mycket omtanke, värme, och annat gott du gett henne under hennes "sista" resa!
    Kramar om DIG från mitt innersta!

    SvaraRadera
  34. En stor kram till dig, jag vet hur det känns... saknar ord.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  35. En STOR kram till dig!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  36. Jag sänder dig massor med kramar, fina du!
    Tänker på dig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  37. En sorgens dag, kramar till dig! Victoria

    SvaraRadera
  38. :( Jag beklagar verkligen.... Hoppas att cermonin var vacker och att du minns din mamma med glädje!

    Stor varm kram P

    SvaraRadera
  39. Har tänkt massor på dig fina Aka, ville bara skicka över massor av kramar och styrka/Diana

    SvaraRadera
  40. Hoppas hoppas dagarna blir ljusare snart! Tänker på dig! Kramar

    SvaraRadera
  41. Hej sötaste Aka, vad sorgligt att du förlorat din kära mamma. Hoppas begravningen var ljus o fin.

    Sköt om dig,

    stor kram!

    Jenny

    SvaraRadera
  42. Så otroligt ledsamt att din mamma inte längre finns... Beklagar verkligen.
    Det var verkligen ett fint foto du har av er tillsammans.

    Varm styrkekram!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  43. Jag beklagar djupt din sorg. Det går inte att förstå dina känslor kring detta, mitt deltagande är stort. Kram, fina du!

    SvaraRadera