måndag 14 maj 2012

VÄXTSTÖD ÅT KLÄTTERVÄXTER



Även om det fortfarande är rätt kallt ute så har "ute-säsongen" börjat hemma hos mig:))) 



Vårtecken-
utmaning


Måndag igen och dags att visa inlägg om vårtecken:) Mitt bidrag denna gång är det nya växtstödet som jag hoppas ska bli perfekt till klätterväxten jag planterade i höstas:) Att börja med projekt i trädgården är verkligen ett äkta vårtecken för mig:))


Allt började i garaget:) Och ni som kikar in här är väl rätt vana att se maken in action vid det här laget:))) 


Lite rödfärg och ...



... voila!! Men halllå... något saknas...




Ja just det, spiran i toppen:)) 

Nu hoppas jag att min klätterväxt...



... tar sig och blommar riktigt fint i sommar:))) Och på gräsmattan (bilden ovan) kommer mer saker att hända i sommar så stay tuned:)


Och vill ni ser mer vårtecken i vårt avlånga land så kika in här:)


Tjingeling aka

35 kommentarer:

  1. Åh, jisses så snyggt!!!!! Vad ni är duktiga! Det där blir ju toppen! Spiran är verkligen pricken över i!!!
    Ha en fin start på veckan!
    Kram / maria

    SvaraRadera
  2. Så fint! Vilken duktig snickare du har. Det kommer att bli väldigt fint med blommorna sen. Wow! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jättefint växtstöd! Blommorna kommer att älska det! ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  4. Verkligen superfint växtstöd! Ni är ju så duktiga du och maken din! Blir ju jättefint med clematisen slingrandes runt där sen! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Det blir riktigt snyggt. Kan se framför mig dom vita blommorna klättrandes.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Snyggt!! Kan han bygga en till mig också? : )

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Riktigt fint växtstöd, passade verkligen bra till ert hus! Kommer bli super när den vita kleamatisen börjar slingra sig upp!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Så fin växtstöd ni gjort! Åhh vilket litet paradis ni bor i. Ser ut som i en dröm!!!

    Önskar dig en fin vecka. kram ♥CC♥

    SvaraRadera
  9. Är så härligt att starta lite projekt i trädgården, då är det vår som du säger. Fin fint!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Summersnow kommer att täcka hela klätterstödet redan detta året! En mycket bra och tålig klematis... dessutom jättevacker med sina vita snöblommor! Snyggt stöd. Får mej att tänka på Falu gruva...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Såå snyggt växtstöd!!!Skulle finnas i varje trädgård. Är oxå suhen på nåt liknande fast i arneringsnät eller armeringsmatta....gillar ju rost som får sambon att spy..hihi//Helen

    SvaraRadera
  12. Men så snyggt växtstöd. Behöver inga växter ens! Tror att jag nu ska försöka övertala mannen att ta sig an detta projekt. Jag vill ha en sådan för mina luktärtor. Kanske inte faluröd men något annat kul?!? Spiran var ju verkligen pricken över i.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  13. Jätte fin! Va duktig han är :-)
    Önskar dig/er en kanon fin måndag!
    kramkram

    SvaraRadera
  14. Oj så fint!! Jag har sagt det förut, men kan inte låta bli att upprepa mig: ni är så duktiga!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Riktigt stiligt och praktiskt!
    En Clematis och ett sådant hade jag också velat ha..

    KRAM

    SvaraRadera
  16. Oj, oj, oj vad fint! Ja, har sagt det förut och säger det igen! Så duktiga ni är!
    Och ni bor helt underbart!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Det fina växtstödet pryder sin plats!

    SvaraRadera
  18. Superfint stöd!!! Ni bor så underbart! Är det en järnkant runt rabatten? Anna

    SvaraRadera
  19. Så fint det blev, verkligen.
    Nu fungerar äntligen min gamla blogg, så Välkommen att titta in, om du vill.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Jösses så snyggt! Passar verkligen in :D

    SvaraRadera
  21. Men attans vilket fint växtstöd Aka!! Spiran är verkligen pricken över i:et:)

    Ha en trevlig vecka!

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  22. Såååå otroligt fin! Sitter som en smäck till huset dessutom. Bra jobbat :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  23. Aaahhh, fint!

    Såg minsann den fina stålkanten också...

    Kramar

    SvaraRadera
  24. Åhh, så fint :) Matchar huset perfekt..kramar Diana

    SvaraRadera
  25. Vilket fint stöd, vad duktiga ni är! Jag har också en Summer snow, de är så otroligt vackra! Funderar på att ha ett par i entrén också.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  26. Så stiligt! Kommer bli fantastiskt med den vita clematisen runt.
    Visst är det bra att ha en händig man? ;)
    Trist bara att tiden inte alltid räcker till för mannen när frun jämt hittar på nya projekt, hahaha!

    SvaraRadera
  27. Men åh en sån ståtlig pjäs ni fixat! Kommer bli hur snyggt som helst när det blommar och grönskar :)
    Här känns det SÅ avlägset med alla dessa isiga vindar som inte vill ge up :(
    Kram P

    SvaraRadera
  28. Så fint den får klättra nu!
    Måste säga att din man är väldigt duktig och bra på att göra det du vill ;)
    Hur bär du dig åt?!
    Kul med egen designade detaljer istället för köpta.
    Så fint det blir i sommaren vid entrén hos er!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  29. Hej Aka,

    Superfint växtstöd! Har ett vitt i liknande modell och vill ha fler.. kanske ett projekt till helgen om vädret håller sig fint..? ;) Snygg dukning i förra inlägget - hoppas du vinner!

    Kram till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  30. Du har så bra idéer och en så bra man som är så händig, det blev ju verkligen kolossalt snyggt! Det är inte utan att man hade velat ha en sån där fin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  31. Vacker och påhittigt!!
    Man spirar av idéer nu. Jag var på trädgårdskurs i söndags...tror du man blev lugn å beskedlig av det?? Hihi...nopp:-)
    Spännande att se vad göbben har mer på göralistan:-)
    Kram på sig!!

    SvaraRadera
  32. detväxtstödet är bara så fint.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  33. Underbart fint! Jag har två sådana clematis - de är ljuvliga! Kram!

    SvaraRadera
  34. Så snyggt växtstöd. Det passar perfekt till er fina hus. Jag undrar var våra spaljeer tog vägen. Jag får nog ringa och fråga efter dom.
    Ha en skön helg! Anita

    SvaraRadera