onsdag 2 maj 2012

VALBORGSMÄSSOFIRANDE HOS OSS




Elden värmde gott efter någon timme utomhus:)



Välkommen
våren



Oj vilken superfin valborgsmässoafton vi haft, här kommer lite pics från vår kväll...




Fina vänner kom förbi och vi åt och drack gott, men innan dess hann vi med lite utomhusaktiviteter, eller åtminstone Molly:)) Upp och ner, upp och ner, upp och ner på studsmattan:))



Gästerna hade med sig en sååååå fin present - helt i min stil:) Söta zink-krukor och de passade verkligen in på det dukade bordet, bara att knipsa av lite ginstgrenar från trädgården...


... perfekt!!!



Min favvo-vas med ginstkvistar fick bli grunden för vårdukningen:)



Fina vännen Katrin...


... som hade med sig den gooooodaste förrätten,  räk- och kräftröra på botten av kavring, mums!!!


... maken.

Efter middagen blev det tävling i båtrace vid valborgsmässofirandet ett stenkast från vårt hus...


Båtarna står redo att sänkas i vattnet...



Alla barn hade fått bygga sin egen båt och med marschaller och segel var det många förväntansfulla som blickade ut över vattnet:)))


Kvällen avslutades i bibblan där småtjejerna spelade Wii...



... medan vi vuxna softade i soffan med varsin thékopp...


... och määäängder med godis:) 


Nu återstår ett par dagars jobb och sedan ledigt igen:)


Obs. uppdatering, tack Pia som berättar att det är forsythia och inte ginst jag har i mina vaser:)))) Jag gröna fingrar NOT, haha!!


Tjingeling

26 kommentarer:

  1. Ser att eran kväll varit helt underbar!
    Visst är det en härlig tid nu!?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Härlig kväll hos er och vilken fin dukning.
    Förstår att du var nöjd med presenten :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt ni verkar haft det! Båtrace vad häftigt och vilken kul ide! Sen skulle jag gärna smakat av den goda tårtan, den såg supergod ut! Kram kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Gott sällskap, god mat ( inkluderat godis:-))och kul aktiviteter kan ju bara bli en lyckad afton. Ser härligt ut!

    SvaraRadera
  5. Mycke mys!

    Kram vackra du!

    SvaraRadera
  6. Mysigt och vilken vacker dukning ... blev riktigt avundsjuk på det där båtracet ...där skulle man varit med ..*ler ...

    Kram Från Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  7. Vilken stoor brasa- och rolig båttävling;) Kram

    SvaraRadera
  8. Nämen vad mysigt ni har haft det Aka! Jag har missat massor hos dig inser jag nu.. hinner inte riktigt med. Insynsskyddet är ju hur fiffigt som helst, nu kan du strutta runt i mässingen helt obehindrat! ;) Du tog ett bra beslut angående hårfärgen tycker jag. Supersnyggt!!

    Kram från mig och ha en fin vecka.
    Sanna

    SvaraRadera
  9. Jag gillade det där båtracet. Hoppas det var en glad vinnare. Ni ser ut att ha haften väldigt trevligt Valborg.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Oh my Good, så stämningsfulla och härliga bilder du bjuder på (som alltid)! :) Så vackert dukat bord med ginsten och de ljusgröna detaljerna, man blir glad ända in i hjärteroten. Och räktårtan... *dregel-dregel* så syndigt god den ser ut!! :P Ni ser ut att ha det så mysigt! Och så vackert ljus du har i dina bilder, helt underbart! Kram, M

    SvaraRadera
  11. Så otroligt mysigt ni har haft det, det ser så där genomhärligt ut! Och båtkapplöpningen var ju kul, sånt är skojsigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Jag gillar båttävlingen, en sån kul ide. Du ditt soffbord i bibblan är det ett "tripp-trapp-trull" bord? Eller bara två olika stora? Vi funderar på att kanske köpa ett tripp-trapp-trull bord just för att man kan flytta runt lite som man vill och även ta bort det om det inte behövs. Fast vi är inte helt säkra. Har du någon bild på bloggen med en tydligare bild där man ser bordet? Är det möjligtvis köpt på IKEA? Undrar bara för DÅ skulle jag ha en chans att få tag på ett sådant. Ja du fattar.
    Ha en skön dag Aka.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  13. Båttävlingen verkade kul, gulligt med alla båtarna i klungan där. Jag har ju tävlingsseglat och hade dragit ifrån direkt!
    Underbara bilder!

    Kramen

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar kväll och jag älskar dukningen :) kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  15. Jag ser att ni hade en härlig Valborg!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Mys och action på samma gång. Vad roligt med båttävlingen. Härlig smaskig tårta också. Om du ursäktar så är det inte ginst du fick utan forsythia, fast de är ju vackra vad de än heter. Go kram vännen./ Pia

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar Valborg ni hade, så härligt med Valborgs-eld, kram

    SvaraRadera
  18. Vilken kul grej med båtrace! Fin present fick du också. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  19. Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Ååh, ser ut som du inte kunde haft en bättre Valborg :) Härligt fina bilder som förmedlar skönhet och goodfeeling som vanligt!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  21. Så ljuvliga bilder! Ni verkar haft en fantastisk kväll! Roligt med båtrace! Fin present du fick oxå! För mig kunde kvistarna lika gärna varit Ginst.... har heller ingen större kunskap i det ämnet! ;) Men Pia är superduktig!
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Hm, jag tänkte just det men vad spelar det för rock-n-roll om hundra år? Superfina bilder och det är väl det och den glada stämningen som räknas!? Vi hade också en fin Valborg men här på Västkusten envisas man med att elda till påsk och inte till Valborg. Vilka knäppisar, va? Kram!

    SvaraRadera
  23. Gudomliga bilder! Och det där med båtrace var ju bara så läckert :)
    Önskar dig en fiiiin fredag.

    Kram

    SvaraRadera
  24. Tack snälla söta du för dina goa kommentar om vårat badrum! Blir alltid så glad av det du skriver!

    Vilken härlig valborsmäss ni ser ut att ha haft. Otroligt vacker och vårig dukning! God mat och trevligt sällskap vad mer kan man begära!

    SvaraRadera