tisdag 22 maj 2012

UPPDATERING WALK IN CLOSET



Foton: Aka privat.

Det är lätt hänt att allt annat i huset blir eftersatt när renoveringar pågår... Dammråttorna yr och sängar förblir obäddade...



Klädförvaring


Vårt walk in closet är klart sedan länge och då undrar ni - "varför har inte människan visat resultatet??" Och det är ju en väldans bra fråga och svaret är - jag har absolut ingen som helst aning, haha!!! Nääämen vadårå, det tas ju foton på en massa saker hittan och dittan och vips så har bloggerskan glömt att visa det vi fixat med tidigare:))) 

Men nu har jag äntligen kommit till skott och sorterat bland alla foton på bygget. Men jag delar upp inlägget i två delar så i veckan så kommer den sista uppdateringen (eller ja... det kommer säkert att hända mer saker där i rummet) men åtminstone för den här gången. 


Vi byggde en likadan platå mitt emot den andra (som jag visat i tidigare inlägg). Väggar och hyllplan monterades...


... men det var ju inte helt enkelt att veta exakt hur allt skulle byggas. Det gick åt några kvällar med ett glas rött, papper och penna innan allt var färdigplanerat. Och en av de viktigare detaljerna var ju att fixa skofack, haha!!


Det gäller att ta mått så facken rymmer både låga och lite högre skor:)


Stapeln till vänster rymmer slipsar, skärp och sjalar i småfack och den superfiffiga iden fann jag hos Hildas hem som gjort så i deras klädkammare, tusen tack för den jättefina inspirationen:))) Skofacken till höger på bilden ovan börjar ta form...



Och så här blev alltså bygget på denna sida i rummet. 

Återstår att...



... börja sortera in kläder i hyllplanen:)


Sjalar.


Slipsar.


Och såklart att piffa och puffa...


Men mer om det i nästa inlägg för nu är det höööög tid för den här bloggerskan att gå och sussa!


Nattizkramiz 

38 kommentarer:

  1. Wow vilken perfekt stor rymlig hylla- vill oxå ha!!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj vad avis jag blir! Så kul att få fylla den :) sov gott! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Vad lyxigt och ja avis blir jag också! Njut!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Den förvaringslösningen var perfekt!
    Tänk när du kan svassa in där och gotta dig!

    kram

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken dröm att ha sådan ordning! Jag inser att min garderob behöver ett lyft! Kul att följa ert projekt! kram Victoria

    SvaraRadera
  6. Så tjusigt det blev, vilken ordning och reda! Jag får lust att genast göra om min klädkammare.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  7. Så snyggt! Nu känns det som att jag skulle behöva städa min garderober istället för att jobba imorgon!
    Tack för tipset! Kram Anita

    SvaraRadera
  8. Ursnyggt och den där lila pärlkransen, så söt!
    Står nästan överst på önskelistan att vilja ha en walk in closet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Men det där blev ju hur bra som helst:). Tänk så många fack det blev för att ställa och lägga grejer i. Ni har verkligen lyckats skapa en drömmgarderob. Gillar den skarpt.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  10. Vråååååålsnyggt!!!!!!
    Jättebra har ni lyckats! Perfekt!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  11. Dra åt skogen vilken fantastisk walk-in-closet!!! Helt underbar!!!
    Vilken härlig känsla att få piffa och puffa i den :))

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  12. "Dunk"...du vet svimmar av förtjusning! Ni två kan då få allt att bli såååå bra, genomtänkt, praktiskt och läckert!!! Vilket team ni är!
    Vilken lycka att huset har er som ägare!
    Var rädd om dig härliga Aka och varma långa ärliga kramar från mig.
    Vink vink.

    SvaraRadera
  13. Åh det ser helt underbart ut! Vilken befrielse med så mycket förvaring! :)

    SvaraRadera
  14. Så fint ni gjort! Det är så ljuvligt med en walk in closet, och man får en helt annan överblick av vad man egentligen har för kläder.

    Tack för din fina kommentar om mitt inspirations-magasin, det gör mig glad :)

    Jag önskar dig en härlig onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Så fint sovrum.
    Så mycket förvaring det blir.
    Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Jag är grymt impad! Så himla fint det blir! Ni är så duktiga så det är inte klokt ju! Jag vill också ha. Undrar om man klarar sig med ett badrum.....

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  17. Åh WoW herre min je, vad bra det blev. Roligt att sortera och vika in tvätt när det ser ut så där. Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Oj vad läckert och genomtänkt.
    Man kan ju bli grön av avund ;)
    Själv behöver min både renoveras, städas och köpas en rullpall så att man slipper gå så böjd under snetaket...
    Jag som förr hade en stor och fin, nackdelen med att flytta mindre :(
    Men du inspirerar så bra, gillar din stil!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  19. Ordning och reda! Bra jobbat!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  20. Åh vad avis jag blir, vill oxå ha en walkincloset istället för garderob...
    Spännande att se fortsättningen!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  21. Men guuuud så fint det blev!! Jag drömde inatt att jag höll på att bygga en walk in closet. Men när jag vaknade så låg jag och funderade på var den skulle ha fått plats. Troligtvis ingenstans!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  22. Gud vad fint! För något år sen så gjorde vi i ordning vår klädkammare till lite mer användningsvänlig, men er walk in closet... Jösses, avund på hög nivå! Blev super fint!

    SvaraRadera
  23. Jag tittar just nu på bilder från himmelriket...en dröm!!! Så himla fint och så härligt bra planerat!Kanonbra!Ha en bra fortsättning på den ljumma kvällen. Kram Annelie

    SvaraRadera
  24. Sååå galet bra det blir! Jag vill också ha en walk.in.closet. Ordning och reda och så otroligt läckert!

    Heja er!

    SvaraRadera
  25. Helt otrolig, vad fint! Som en dröm!!! Och att få ha lite ordning och reda i tillvaron... En dröm det med;)
    Förstår att det krävs planering och att man tänker till ordentligt för att få det så där bra. Supersnyggt!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  26. Jag vill också ha en gå-in-i-garderob, men då får vi köpa ett annat hus än det vi ska!

    Så fint ni gör, igen!

    Kramar

    SvaraRadera
  27. Fantastiskt vad fint det blir. Så genom tänkt!
    Man blir ju grön av avund, haha
    Kan tänka mig att det blir skönt när ni är färdiga. Vilket jobb!
    Ha en fin torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  28. Jösses, vad roligt det måste vara att få packa in i alla de där facken! Såg hur härligt ut som helst, men skulle inte vilja ha en garderob att gå in i!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  29. Blev fel ovan, det ska vara "vem skulle inte vilja ha en garderob att gå in i" förstås!

    /Jenny

    SvaraRadera
  30. Oh shit va snyggt! De där glasen vin gjorde verkligen nytta :) Ett sånt arbete! SNYGGT snyggt snyggast!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  31. My Goood, så snyggt!! Woow, alltså.. Vad duktiga ni är som gjort allt själva! Ordningsmänniskan i mig får gåshud av lycka att se sådan genomtänkt och fin förvaring! :) Kramar!

    SvaraRadera
  32. ännu en som blir grön av avund..*ler...det där är verkligen en dröm...och en väldigt vackert byggd dröm i det här fallet ...

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  33. Men du...vilken walk in closet. Wow!!! Det ser ju hur proffsigt ut som helst :o) Ååååå...tänk om...(och så börjar projkethjärnan snurra ;o))
    Vilket superfint jobb ni har gjort...med all säkerhet den snyggaste jag har sett ;o)

    Ha en härlig pingsthelg och njut solen!
    Kramisar
    Ulrika

    SvaraRadera
  34. Wow så snyggt det blir kram

    SvaraRadera
  35. Hjälp va fint söta du =)
    Jag önskar dig en kanon fin helg!
    Kramkram

    SvaraRadera
  36. Du skojar! Sååå fiiint!! Jag blir ju inte det minsta avundssjuk.. Amen nu lägger jag mig ner å dööör.. inte en chans (eller utrymme) att jag kan få det sådär proffsigt! Vad duktiga ni är! Stor applåd till er. Rödtjutet gjorde underverk det ser ju jag det ;)

    - och hur många snygga färgglada skor finns det inte i din garderob sen då...


    Ha en fin skön varm trevlig Pingst och Mors dag!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  37. Önskar en riktigt fin helg!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  38. Aaaaah vad snyggt!! Vill oxå ha;)
    Ser fram emot att få se fler bilder från er fantastiska walk in closet!

    Ha en skön pingsthelg Aka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera