onsdag 16 maj 2012

TRÄRENA DETALJER I INREDNINGEN



Jag gillar min träskål i vardagsrummet! Jag tycker den är tidlös i sin design och det trärena bildar ett fint blickfång.



Trären design




Att blanda trärena detaljer i en för övrigt kall färgskala bidrar verkligen till att mjuka upp intrycket tycker jag.  Och den här...





Foton ovan: Aka privat.

...träskålen från Ikea har verkligen blivit min favvo! Jag flyttar runt den på olika ställen och den gör sig lika bra överallt tycker jag:)) Det får bli dagens tips från mig!!! 

Men nu är det hööööög tid att ta helg här, för nu väntar en extralång ledighet och vi får strax hem äldsta dottern från sin studieort, tjoho!!! Ha det bäst!


Trevlig helg:)

34 kommentarer:

  1. Verkligen en fin träskål.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Jättefräck kontrast till de kalla färgerna! Vilka fina tavlor med fjärilar som jag ser i bakgrunden :-)Ha en riktigt gó helg! Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Fin kontrast till det andra.Ha en härlig helg söta Aka kramar Diana

    SvaraRadera
  4. Måste vara fint att bo där du gör nu på våren va??? jag kom ihåg när jag var på landet om somrarna som yngre...underbart:)

    LOVE Maria på inredningvis

    ps fick du fixat länkproblemet?

    SvaraRadera
  5. Ja, det behövs inte mycket för att bryta och skapa värme! Den där skålen är en "The Thing".
    Mina favoriter som finns här hemma brukar gå under det smeknamnet eftersom de passar ÖVERALLT!

    Kom på att jag glömde svara på din fråga sist.
    Å...Jag vet inte var lampan kommer ifrån...än:)
    Söta Johanna som jobbar där skulle undersöka saken, så jag återkommer.
    (Har varit sjuk 2 dat nu, så jag har inte kollat min jobbmail än)

    Ha en mysig långhelg med influgna och utflugna barn :). Hörs garanterat!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt!
    Håller med dig; trärena detaljer mjukar upp den kalla färgskalan!

    Hoppas du får en skön och härlig långledighet :)

    Kraaam Jonna ♥

    SvaraRadera
  7. Ikea de kan allt;)
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Gud vilka snygga bilder du tagit! Så fint du har det och bra tänk där med trärent inslag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Förstår att du giller den, den är jättefin!!

    Trevlig helg!!

    Kramen

    SvaraRadera
  10. Superfin skål. Och nu är det verkligen hög tid för lååånghelg!

    SvaraRadera
  11. Blev själv överraskad över att jag gillade trärent här hemma för ett tag sen! Bara det inte blir för mycket av det så ;)

    Gillar dina fjärilstavlor så mycket!

    Ha en skön ledig dag i morgon!

    SvaraRadera
  12. Det har du absolut rätt i, en trären detalj gör susen i inredningssammanhang. Bara det inte blir för mycket furu känsla. Suck! Du får ha en trevlig helg med dottern och jag måste bara säga att jag gillar verkligen din blogg. Jag blir alltid glad när jag läser... Kraaaaaam PÅia

    SvaraRadera
  13. Jättefin skål, jag tycker också trä och stilrent och snyggt! Ha en jätteskön helg kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  14. Åh vilken in skål, den har jag missat helt hos det stora varuhuset. Önskar er en riktigt fin helg och njut med din dotter!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Roligt att dottern kommer hem. Skålen är jättefin, den passar så bra in hos dig.
    Ha en skön långhelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Detsamma till dig!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Så snyggt att bryta av med något i trä bland det svart/vita!
    Ha en skön helg!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  18. Snygg skål att bryta av med! Är ju uppvuxen med furu...så lagom är bäst numera ;)
    Kul med dotter besök i helgen.
    Ha det toppen bra!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  19. Håller med, trä mjukar upp bland svat/vitt t ex :) Men själv föredrar jag mörka träslag ;) Vacker skål. Ikea kan! ;)
    Njut helgen nu tillsammans med dina nära och kära!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Snyggt med trärent som mjukar upp :o)
    Kikar i lite snabbt och önskar dig en härlig långhelg!!
    Njut den :o)

    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  21. Jag skulle inte slängt min fina träskål då för 12 år sedan....
    Önskar dej en fin helg!

    Kramar

    SvaraRadera
  22. Kram på dig kära goa Aka! Nu hoppas jag att du får en underbar helg tillsammans med de dina! Var rädd om dig!
    Klart att din träskål är läcker! Du är ju en hejare på "komma på" det där lilla extra!
    Kram kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  23. Super fin skål :D Det är verkligen fint med det enkla träiga ^^,

    Hoppas du får en super bra helg, och tack för din super söta kommentar :D
    Massa kramar

    SvaraRadera
  24. Hej Aka,

    Snygg träskål som passar jättefint in i din inredning och ert superfina vardagsrum! Jag har inte riktigt fastnat för det rena trämaterialet ännu men vem vet, man kan ju ändra sig med tiden, det har ju hänt förr! ;)

    Ha en lång skööön helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  25. Väldigt vacker träskål, önskar dig en härlig ledighet kram

    SvaraRadera
  26. Så snyggt! Alltihop på bilderna är väldigt snyggt ihop, tycker jag. Jag skulle vilja ha allting! :) Ha en underbart mysig långhelg nu med din härliga familj! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  27. Snyggt! Jag gillar ju verkligen trä i inredningen, det ger en sån värme!
    Ha en riktigt skön helg!
    Kramen Susanne

    SvaraRadera
  28. Ååh, den var ju jättefin, har helt missat den på det blågula varuhuset. Snyggt att bryta av med just trä :)

    Hoppas du får en riktigt skön långledighet och mysigt med besök av dottern!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  29. Jättefin : ) Ha en mysig kristihimmelfärdshelg : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  30. Träskålen är fin och fjärilstavlorna på väggen likaså!
    Kram

    SvaraRadera
  31. Gillar kontrasten i den fina träskålen!

    Ha en fin helg!
    kram CC

    SvaraRadera
  32. Jag håller med alla de andra, så snyggt med trärent!
    Jag stod i högsta hugg och skulle måla ett par stolar men icke de fick vara trärena!

    Trevlig helgkram!

    SvaraRadera
  33. Fin träskål! Så skönt att få hem dottern! Jag är lika glad varje gång! Kram!

    SvaraRadera