onsdag 30 maj 2012

SVARTA TULPANER




Svarta tulpaner - lovely!



Rabatten just 
nu...


Men jisses vad mycket som hänt i trädgården senaste veckan!!! Helt plötsligt har det blivit sommar - Love It:)))



Det är sååå himla fint med äppelträdet i blomning!


Fick en fråga om blommorna jag visade i förra inlägget...


... och detta är vad jag planterade förra hösten...


Vita narcisser (double Ice King) och svarta tulpaner.


Tulpanerna ser lite mörkt vinröda ut på bild men de ska vara svarta.



Mycket knoppar:)


Nelson The Cat förstår inte varför matte måste ta en massa trista foton istället för att kela...


... och jag måste ju säga att hans ståtliga lurviga svans är minst lika snygg som mina tulpaner, haha!!!

Foton ovan: Aka privat.


Ha det fint!

Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Jättefin färg på tulpanerna även om den inte var svart. Vad mysigt det ser ut i din trädgård och svansen var superfin den med. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Älskar verkligen de där svarta tulpanerna också ...de jag har planterat har dock blivit väldigt , väldigt långa ....Ha en fin dag .....

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det så att nu exploderar de ute i trädgårdarna. En ljuvlig tid har vi framför oss.
    Men nu måste jag fråga: var hittar man den svansliknande blomman....som tydligen heter Nelson the cat? Är det en perenn växt...hi,hi,hi.
    Svar på din fråga: Japansk lönn. Den bjuder på olika rödaktiga färger under hela året!
    Ha det så bra härliga Aka! Var rädd om Dig och de dina!
    Varm låååång kram från mig.
    Vink Vink.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tulpaner! Härlig färg och ståtlig i rabatten kan jag tro! kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Det sjukt fint med svarta tulpaner.
    Jag vill även önska dig en trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  6. Först trodde jag att du odlat lurviga tulpaner, hihi! Men jösses en så vacker kombo med svart o vitt!

    Kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Jag väntar på att mina svarta penseer ska växa upp som jag har frösått.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Vad himla fint det är med svarta tulpaner.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Men så annorlunda med svarta!! Tulpaner är helt klart min favoritblomma,,, och svart är ju helt klart en av mina favoritfärger :-) Bra kombo!! Kram

    SvaraRadera
  10. Så coola, särskilt mot det vita staketet i bakgrunden! Härlig tid nu när alla blommor man planterat kommer upp! Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Jag planterade också Queen of night i höstas, men som jag sagt tidigare, så hade vi påhälsning, så det blev en liten tulpan kvar i rabatten iår! Men den var verkligen fin! Måste plantera mer till hösten!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Men så vackert, älskar de svarta tulpanerna! Kram

    SvaraRadera
  13. Ljuvlig trädgård! Dina svarta tulpaner är ju helt underbara.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ååh, så fint med alla nyutslagna blommor och knoppar som sträcker sig mot solen.. ljuvligt! Nelson the Cat med sin lurviga päls ser ju också väldans tjusig ut! :) Kram Madeleine

    SvaraRadera
  15. Så fina blommor! Du har lyckats bra med din odling.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Den ligger på Hisingen, Stora Holms säteri.
    Mattan kostade 250, jag har inte hoittat en billigare än 650 på någon webshop...
    Kudden kostade nästan ingenting, 25 tror jag.

    Kramen på dig igen!

    SvaraRadera
  17. ..hittat den.., ska det stå!

    SvaraRadera
  18. Det är så läckert med svarta tulpaner. Vår lilla katt har oxå en förmåga att nonchalera fotografen.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  19. Gillar tulpaner och dina svarta är så stiliga. Här hos mig har jag provat att plantera tulpaner men de kom aldirg tillbaka. Sedan lärde jag mig varför. Då vi inte har någon frost eller att marken blir så kall under vintermånaderna som i Sverige (och Finland) så måste man gräva upp lökarna varje år och stoppa in dem i kylskåpet för att simmulera den kallare perioden så att de sedan blommar året efter. Förstå vilket jobb!! Vem orkar eller ens har tid med att gräva upp lökarna varje år och för att inte tala om var de skulle vara, för vi har ingen extra plats i vårt kylskåp. Så därför har jag inga tulpaner hos oss. Jag njuter av andras som orkar hålla på.
    Kram på dig och ha en skön fredag.
    Anette :)

    SvaraRadera
  20. Du bor väääldigt vackert. Vet du det? ;)

    SvaraRadera
  21. Åh så fina, jag satte också förra hösten och har nu en knopp...men det bättre än ingen ;) som jag väntar på!
    Dina är ju jätte vackra.
    En så härlig helg med fint väder på sjön ni haft.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  22. Svarta tulpaner har jag faktiskt aldrig sett tidigare. Men de är ju urfina! Riktigt djup, vacker färg. Kanske något att fundera på här också....

    Och sommaren är här. Tror jag. Men idag har den gått och gömt sig.
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Coolt med svarta tulpaner, vilken underbar trädgård du har vännen massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  24. Visst är det härligt med alla blommor och all grönska ute nu, jättefina Tulpaner! önskar dig en superbra helg! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  25. Underbara blomstertid, något att njuta av. Så vackert med svarta tulpaner.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  26. De tulpanerna ser ju läckra ut! :-)

    SvaraRadera