fredag 25 maj 2012

PLATSBYGGT WALK IN CLOSET




Det gamla bordet fick flytta in från vinden - till vårt Walk in Closet:)



Klädkammaren


Vilken hääärlig helg vi har framför oss och det är faktiskt inte vilken helg som helst för det vankas lite firande här hos oss:) Och det känns faktiskt riktigt bra för allt är inte guld som glimmar och hos bloggerskan har det varit en hel del tråkigheter på sista tiden så jag gläder mig verkligen över morgondagen:))

Här kommer i alla fall som utlovats lite bilder från vårt walk in closet som nu nääääästan är färdigt. Hope You Like It:)


Lampan i taket är på plats:) (fyndad på loppis)



Min fiiiiiiina klädhängare:) En kär julklapp som nu hittat sin givna plats på väggen i vår klädkammare. Här hänger halsbanden på rad - jättepraktiskt:)



Som ni ser så har fönstret inte monterats än, hålet gapar tomt ut mot vardagsrummet som ligger flera meter ner på andra sidan - en av detaljerna som återstår att fixa med. Det är bloggerskans uppgift att renovera fönstret och det kan var orsaken till varför det dröjer, host host!! Kläderna ligger vikta i hyllplanen i ena delen av rummet och hänger på galgar...



... i den andra delen av rummet.




Ett gammalt bord blev en perfekt möbel i rummet - praktiskt att ställa tvättkorgen på med ren tvätt - bara att vika kläderna och plocka in i hyllplanen.





På kommoden i den andra delen av rummet står toalettväskor i olika storlekar. Inuti skåpet finns smycken i skrin.






Den loppisfyndade lampan med broderad spets blev charmig i rummet tycker jag:) Retro=Love:)))


Tjingeling aka

31 kommentarer:

  1. Jamen, det är ju inte klokt vad fint det blev!!! Och det gamla bordet passade ju jättebra där inne!
    Guuu, så fint det blev! :))

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Jisses, så fint det har blivit. Så genomtänkt och fint. Sträck på er för ni har gjort ett fantastiskt jobb. Man vill ju flytta in!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Men så toppenbra det blev!!!! Kan ju funka som gästrum oxå;) Hihi Kram

    SvaraRadera
  4. Ordlös!!!!!!! Lovely!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, wow, wow...underbart!
    Lyckliga du!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev!! Alla snygga accessoarer har fått sin givna plats.
    Ha en riktigt skön helg! Anita

    SvaraRadera
  7. Jag skrev det förut...

    Såå fint!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Ja, vad ska man säga... det är liksom så snyggt att det finns inga ord!

    Ha en skön helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Aka! Du har nu lyckats med att göra mig helt grön ;)...Ja av avund. Vet inte alls klädsamt men så blev det efter att jag läst och tittat på dina underbara bilder av detta helt fantastiska utrymme. Suck undrar om grönfärgen går bort i tvätten??
    Stora kramar på dig och det är såååå fint!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  10. Det är kärlek måste jag säga. Uuuuunderbart!
    Och att ha ett sådant bord på vinden gör ingen nytta, passar så mycket bättre där.

    Förstår om du njuter,
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Huuuur fiiint som helst!!!! Ni är verkligen duktiga!!! Allt passar ju perfekt och är gjort med en tanke på både utseende och funktion. Super!!!!! Kram Annelie

    SvaraRadera
  12. Japp, nu har det hänt! Jag har tuppat av. Hakan ligger på golvet och försöker ta in vad jag nyss sett. Gapar och stirrar.. blinkar ett par gånger och ja, jag har sett rätt! Den ÄR på riktigt! Det är ju inte klokt så fint ni har gjort!! Genomtänkt in i minsta detalj och jättesnygg inredning. Ni är så duktiga och får högsta betyg!


    Tråkigt med tråkigheter. Hoppas helgen blir ljus och fin :)

    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  13. Oops! Glömde svara på din fråga.. trädgårdsmöblerna är fabriksnya och var trärena innan jag påbörjade målningen. Hade turen att befinna mig på rätt ställe vid rätt tidpunkt och köpte dom för ett väldigt bra pris. Tyvärr saknades bordet, så det står fortfarande på min önskelista :)

    -Sanna-

    SvaraRadera
  14. Jamen herregud så snyggt det blev! Gillar verkligen inredningen med vitt och lite svart och korgar och retrolampan som bryter med lite "mjukhet", så genomtänkt. Me love!
    Därinne kan ni ha bjudningar istället :)
    Jag har letat korgar idag, vill ha lite brytningar mot det svart/vita här hemma men hittade inga tyvärr.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  15. oj wow så lycklig du måste vara nu! kan tänka ig att du går där och pysslar med dina kläder och smycken nu:) kramkram!

    SvaraRadera
  16. Åh, vilket ställe! Lite avis är jag allt.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Hejsan

    Men gud så fint...så avvis :)

    Ha en fin kväll
    sussi

    SvaraRadera
  18. Jag bugar och bockar för er! Otroligt fint!

    SvaraRadera
  19. Stooooort tack Susanna!! Tack för din fina hälsning, så glad jag blir!

    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  20. Så jäkla fint alltså!!
    Tänk att få strutta runt där och piffa till sig! Jag skymtade också en liten bekant sak från Danmark, hihi..

    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  21. Ja...vad ska jag säga?...Det är ju bara så att "teamet" gjort det igen! Helt otroligt läckert och genomtänkt i minsta detalj!
    Nu tycker jag det är dax att någon inredningstidning kommer hem till er!!!
    Var rädd om dig kära Aka, du vet att jag tänker på Dig!
    Kramar varma ärliga från mig.

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Ja, vilken helg! Underbart väder, barnen har precis tagit årets första dopp. : )

    Super fint ni gjort för kläderna. Tänk om man hade plats att göra så!

    Japp, Bilden är från skidbacken. Så uppdaterad är man på bild. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  23. Halloj! Jag hoppas du har haft en härlig och rolig helg så att alla tråkigheter föll i glömska. Er garderob är så fantastik och jag är liksom alla så avundsjuk på den!Kram kram

    SvaraRadera
  24. Wow säger jag bara! Vilken dröm!
    kram Jannike

    SvaraRadera
  25. Kära nån så fint ni har det!!! Och så himla praktiskt dessutom. Sååå duktiga ni är :)

    Kramar

    SvaraRadera
  26. Men Aka, som ni kan du och din make. Oj så fint! Som en dröm för oss kvinnor :-)

    I livet ingår tråkigheter för oss alla. Livets hårda skola. Sköt om dig

    SvaraRadera
  27. Vilken dröm! Jag skulle också vilja ha en walk in closet :-) Kram Knorkan

    SvaraRadera
  28. Ojojoj... Woow! Mamma mia! Jösses amalia! Holy moly! Hihi, jag är så imponerad så jag får bara ur mig dessa utrop av beundran! :) Så mycket fantastisk inspiration du bjuder på - tack!! Kramar, Madeleine

    SvaraRadera
  29. Men GUD så vackert! Krönlisten är så snygg, det blir verkligen pricken över i med den.

    SvaraRadera
  30. HUUR SNYGGT SOM HELST!!! Kram Anna

    SvaraRadera