fredag 18 maj 2012

KVISTAR I VAS



För några veckor sedan plockade jag grenar av Forsythia, nu är den överblommad men det finns annat smått & gott att hämta från trädgården där det börjat blomma allt mer - lovely:))


Kvistar från
trädgården


Det är fint att ta in kvistar från trädgården, att sätta i vaser på olika bord eller att ha dem som dekoration utomhus. 






Idag plockade jag lite grenar från plommonträdet som blommar just nu, så himla fint tycker jag.

Önskar er en riktigt....


Trevlig helg:)

32 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Visst är det vackert med kvistar. Det är jätte fint hos dig. Själv har jag tagit in syren kvistar och det doftar gott här.
    Ha en underbar fredag!
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  2. Vackert.
    Här har vi faktiskt fått lite sol idag och jag är bara så glad för det.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Det är ju underbart när man kan plocka in så mycket fint från sin trädgård! Har tyvärr inte så många träd själv och tulpanerna har rådjuren ätit upp!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara kvistar. Vi hade flera träd på tomten tidigare och jag saknar dem så!
    Ha en fin kväll
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Va fint ni har det på farstukvisten :D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev att ha kvistarna utomhus. Entrén ser ljuvlig ut! Jag plockade in lite kvistar från äppelträdet och in i glasflaskor igår... då: knoppar, nu: utslagna blommor :-). Ha en gó fredag! Kram Annelie

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Så himla vackert!! Du kan konsten att göra det så välkomnande i ditt hem.. det känns som om det är så mycket värme och kärlek i allting.. det måste bero på dig! :) Tusen tack för dina rara hälsningar hos mig, det värmer massor <3 Ha en fortsatt supermyyysig helg!
    Kramar, Madeleine

    SvaraRadera
  9. Hade verkligen tänkt ta med plommonkvistar från kollo igår, men glömde det!!!

    Fina bilder på dina grenar!

    kramar

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Kvistar som blommar är vår för mig. Jag sitter på vår verand och kollar ut på plommonträdet som säkert har flera tusen blommor. Härliga bilder Aka. Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Jättefint! Helt ljuvligt :)

    Önskar dig med en skön och fin helg!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  12. Vilken fantastisk förstukvist du har! Jättefint med blommande kvistar, och dofterna!! Kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Man tager vad man haver! Jätte bra och kostar inget heller.
    Såg ert fina växtstöd på en annan blogg, eller inte ert men nästan. Ska också fixa mig ett sånt eller två som ska få stå i en ny rabatt som ska anläggas.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  14. Hej snygging:))) Herregud vad den här tiden är underbar i naturen...Hm ja badrum ja men det är en stor kostnadsfråga. Svindyrt att göra badrum tyvärr så det får väl vänta här eftersom det inte är äckligt hihi. Stor kram Anne

    SvaraRadera
  15. Så fint. Naturen är ändå bästa inredningshjälpen!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så himla vackert, fast in får de inte komma för då nyser jag..
    Men på trappen går ju lika bra!

    Kramenlikram

    SvaraRadera
  17. Ååh, så fint! Att ta in naturen är verkligen en bra inredningsdetalj :D

    SvaraRadera
  18. jättefint! Vårt plommonträd har blommat över nu. Får tänka på det tills nästa år.
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Allt som denna härliga tjej får i sina händer blir så vackert! Men så har hon också det där lilla extra "ögat" för allt som är snyggt! Att hon sedan har ett vackert, varmt ödmjukt hjärta gör inte saken sämre!
    Var rädd om dig!
    kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  21. Så fint och så välkomnande både på bron och inne!
    Ha en fortsatt fin helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  22. Det finns många vackra blommande träd och plocka kvistar i från nu, dina bilder är jättefina! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  23. Så mycket fint i trädgårdarna nu. Önskar jag hade nåt träd som blommade så där fint nu men tyvärr....
    Vackra bilder du bjuder på!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  24. Underbara bilder, älskar också att ta in blommor direkt från trädgården.Ha en härlig söndag sötaste Aka kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  25. Visst är det härligt nu när man bara kan ta några steg ut i trädgården och hämta in lite fint som förgyller inne!? Det blir så rackarns enkelt. Fin kvist från plommonträdet.
    Våra har inte blommat fram sådär mycket än, men snart så! Tack för dina alltid så härlig kommentarer jag får. Blir så glad av dem!! Kramar!!

    SvaraRadera
  26. Så underbart fint. Det är så dekorativt med kvistar av alla slag. Och nu finns det mycket där ute.
    Önskar dig en fin söndag Kram från Maria

    SvaraRadera
  27. Heej fina du! Nu var det alldeles föör länge sedan jag kikade in till dig. Det är fullt upp hela dagarna så jag hinner inte riktigt med. Vilka fina kvistar du tagit in! Man blir ju såå himla glad nu när allt börjar blomma - den bästa tiden på året! Jag vill önska dig en fortsatt fin dag vännen. Kramar Anna

    SvaraRadera
  28. Så fina kvistar!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  29. Ja, så härligt och så vackert med dessa blommande kvistar. Hoppas du har haft en härlig helg! kram

    SvaraRadera
  30. Ja men visst är det vackert med dessa härliga kvistar. Det livar liksom upp och ger sååå mycket energi!

    Önskar dig en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera