lördag 12 maj 2012

DUKAT FÖR MYS KRING BORDET



Javisst har ni sett denna dukning förut, i alla fall ni som brukar kika in här regelbundet:)



Ölflaskor på
bordet

Inredningsbloggerskan Frida från Trendenser har startat en finfin tävling där hon tillsammans med Marbodal kök ska göra en fotobok. Och har man turen med sig är vinsten en supercharmig kitchenaid - jag säger bara wow!! En sådan skulle jag vilja ha!! Min gamla hushållsassistent har dessutom brakat sönder så det skulle verkligen vara huuuur kul som helst att vinna en sådan:))) 

Mitt bidrag till att skapa trivsel i köket är genom en mysig dukning:)



 Och ett enkelt och busbilligt sätt är att använda gamla ölflaskor av glas som vaser - perfekt! Bara att sätta på bordet tillsammans med favoritblommorna:)


Önskar er alla en riktigt...


Trevlig helg!

27 kommentarer:

  1. Superläckert! Verkligen trevligt med de kapsylförsedda glasflaskorna på middagsbordet. Vilken rolig tävling, nu blir jag jättepeppad. Tack för tipset. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Supersuper!
    Så du ska vara med å fajtas om den?? Håller tummarna!!
    Själv får jag ju inte vara med, men jag hejjar på istället!
    Kolla in hennes länklista! Riktiga godisgruvor!!
    Ha det gott fina å en trevlig kväll!!
    Kramen<3

    SvaraRadera
  3. Snygg dukning, enkelt funkar oftast bäst! :-)

    SvaraRadera
  4. Allt är jättefint tillsammans. Kul idé med flaskorna och färgerna är härliga ihop med varandra. Spännande tävling... jag håller på dig!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Snyggt med flaskorna som vaser. Vacker dukning! Jag håller tummarna att den fina vinster går till dig.
    Ha en skön kväll! Anita

    SvaraRadera
  6. Fint med flaskor som vaser! Gillade oxå glasen som du har dukat med.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snyggt!
    Hoppas du får en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Dukningen är supersnygg!! Håller alla tummar för en vinst till dig :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Jättefin dukning och med ganla ölflaskor, superenkelt egentligen och superfint
    Lycka till i tävlingen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Väldigt trevlig och mysig dukning! Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  11. Hej Aka!
    Vilken fin dukning, hoppas du vinner tävlingen;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Hej där!
    Det var VERKLIGEN en fin dukning!!! härliga färger tillsamman!!! Vi har så litet i vårt radhus att jag varken får plats att förvara all det porslin jag vill ha, eller annat pyssel till fin dukning...Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  13. Ser otroligt fint, vackert, mysigt och trevligt ut!
    Lycka till!

    Trevlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Jättefint dukat! Då hoppas vi att du har turen med dig! =0)
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Underbar idé med ölflaskorna och en fantastisk dukning!!! Lycka till med ditt bidrag.
    Jag måste också kolla in tävlingen.

    Stor kram

    SvaraRadera
  16. Jag gillar dina dukade bord du så ofta visar oss. Du inspirera mig till att vilja göra det också. Tyvärr är det mindre enkelt med småfolk vid bordet. Dessutom är vi just nu inne i en period av mycket tjaffs kring ...allt & inget runt matbordet vid middagstid med speciellt den yngre.
    Men en vacker dag när de båda är lite större kommer jag att ta igen och börja duka borden igen.
    Gillar ölflaskorna med bara en gerbera och grässtråna i.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  17. Fint jobbat! Nu håller jag tummarna för att Kitchen Aid snart flyttar in hos dig :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  18. Åh, vilken fin dukning :) Håller tummarna! kram kram Diana

    SvaraRadera
  19. Underbar dukning! Håller tummarna för dig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Fint, hoppas du vinner =)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  21. Fin dukning! Vilken kul ide att ha flaskor till vasar. Tror jag knycker den iden, hihih


    kram CC

    SvaraRadera
  22. Snygga dukningar är alltid en fröjd för ögat. Lycka till på tävlingen. Kram

    SvaraRadera
  23. Gamla ölflaskor har jag. dags att damma av dem kanske :-)

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  24. Lycka till! Superfin dukning så det borde gå bra! :)
    Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  25. It's wonderful that you are getting ideas from this article as well as from our argument made at this time.

    Also visit my web site mfortune

    SvaraRadera