måndag 7 maj 2012

BLOMBORD OCH SÖTASTE VATTENKANNAN




Ääälskar den röda färgen och supersöta stilen på min nya vattenkanna!!


Vårtecken-
utmaning


Måndag igen och dags att visa vårtecken *hjääälp vad helgerna går snabbt!!!* Jag visar ju vårtecken my way vilket hittills inte blivit så mycket fokus på växterna i trädgården, utan istället på andra ting som jag tycker hör våren till - hoppas ni gillar det! 


Något jag tycker hör våren till är då intresset vaknar för att köpa prylar som hör till säsongen, såsom nya krukor, vattenspridare, vattenkannor och vattenslangar, trädgårdsdesign, spaljeer o.s.v. 


En ny vattenkanna stod högt upp på min want-to-have lista inför våren och det är precis en sådan pryl jag inte skulle ha gått och köpt mig under den mörka vintersäsongen. 

Gissa om jag blev suuuuuperglad när jag hade turen att vinna en sådan hos Hemma på sjuan som hade utlottning på bloggen !


Och inte vilken kanna som helst...


...utan den sööööötaste av dem alla:))) Taaaaaaack snälla Susanne!


Superfin design tycker jag! Kannan är av märket ZinkGarden.


Mitt röda bord har egentligen sin plats i köket men oj så bra det gör sig mot min favvo-tapet:) 

Och vill ni se mer fina vårtecken så kika gärna in hos Humlebacken och inspireras av hur långt våren kommit på olika ställen i landet. 


Kramizar aka

35 kommentarer:

  1. Där står kannan såå fint, passar perfekt in till allt!
    Bordets patina är underbart fint!

    Ha en fin dag o kram till dig

    SvaraRadera
  2. Supersöt och att den just är RÖD blev pricken över:-). Bordet gillas skarpt:-)...å tapeten förstås!
    Klämkram och ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Innan jag hade hunnit scrolla ner till texten om tapeten tänkte jag på hur fin den var och hur väl bordet och allt passade med varandra. Jättefint! Jag förstår att du blev glad över vattenkannan, lite annorlunda och min en av mina favoritfärger... RÖTT :-)Ha en bra måndag! Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt bord, och så läcker kanna, allt passade så bra i hop med tapeten!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Jo det är kul med vårsakerna till trädgården. Fin kanna du skaffat dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Jätte fin vattenkanna. Allt passar bra där på det lilla bordet. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. God morgon !
    Grattis till fina vinsten.
    Den passar ju så ba där och vilket jätte fint bord du har !
    Kul när man har lyckan att vinna !
    Ha nu en jätte fin måndag ! Kram

    SvaraRadera
  8. Så kul att du gillade den! Vad fin den blev till ditt bord och mot väggen bakom. Härliga vårbilder!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Jag har inte haft en röd vatttenkanna men PRECIS ett sånt bord och i PRECIS den färgen har jag haft! Undrar var det kan vara nu? Nu undrar jag allt, vart har det tagit vägen? Hmmmm,,,,,var har du fått ditt ifrån.....skojar!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Fin kanna! Om du någon gång skulle tröttna på bordet så vet du var jag finns!

    SvaraRadera
  11. Grattis till super fina vinsten! Det var en såå söt och fin vattenkanna, passar ju perfekt in som vanligt hos dig. Gillar dina vårtecken ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Snygg kanna! Var stolt över din duktiga dotter, min dansar också street så jag vet hur det känns att sitta där i publiken. Man vill bara skrika: Hon är min dotter!!! Eller hur? Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Så fin vattenkannan är! Som klippt och skuren till den platsen i ditt hem, såklart att du skulle få vinna den!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  14. Men så bra bordet (och kannan)matchade tapeten. Väl genomtänkt kan jag tro :-)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  15. Så snyggt bord, jag gillar den slitna känslan. Kannan var inte helt fel heller och allt blev så snyggt mot tapetens färger tycker jag.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. ååh, vilken söt kanna och det hörde ju liksom bara hemma på ditt fina bord framför den vackra tapeten :) Grattis till vinsten och tack för att du delar med den av sköna inspirerande vårtecken!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Super söt kanna, var verkligen en härlig färg :D Och tapeten är så galet fin! Hade jag bott i hus så hade jag inte tvekat att ha den själv.

    SvaraRadera
  18. Söt kanna, jag gillar rött, det blir dynamiskt och en häftig känsla. Bordet är bara så fint.
    Håller med om att det passar bra till tapeten.
    Jag önskar att jag skulle våga sätta upp en sådan färgstark tapet. Jag har mest vita väggar. Men vem vet, jag kanske är redo snart.

    SvaraRadera
  19. Den vinsten visste vart den skulle! Grattis!
    Passade utmärkt hos dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  20. Vilken tur du hade som vann den superfina vattkannan. Grattis till den! Hoppas du har det gott! kram

    SvaraRadera
  21. Å så fint! Och härliga bilder i färgsprakande vårinspiration, kramkram

    SvaraRadera
  22. Så härligt! Vacker färg på både bordet och kannan!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  23. Fina vattenkannor är alltid kul. Fånig grej att bli uppspelt över och vilja ha egentligen, men de ser så läckra ut när de står där i affären ;)
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  24. Snyggt! Ska kika ikapp lite i bloggen din! Tar en blogg jag följer i gången, det är lite mycket med husbygge och baby så bloggbesöken blir glesa! Ha en fortsatt bra vecka! :-)

    SvaraRadera
  25. HJÄLP vilket fint bord du har vännen!! Kanon fint

    SvaraRadera
  26. Jättefin vattenkanna! Själv gick jag omkring med en enorm kanna i grön plast och vattnade blommor inomhus idag, tog in den från balkongen i brist på annat, den lilla får jag ju fylla sjutton gånger innan alla blommor är nöjda.

    Ha det bra,
    Jenny

    SvaraRadera
  27. Instämmer, den ljuvliga kannan och det finfina bordet passar perfekt till snygga tapeten.
    Njut av en skön tisdag!
    KRAM
    L

    SvaraRadera
  28. Rolig form på kannan och snygg färg!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  29. Jamen Aka, så kände jag också. Känslan att vara lite vild satt i ett tag men det blev till slut en vit lasyr. Har målat en gång och jag får se om jag drar på ett lager till..

    Tack för tipset o stöttningen! KRAAM

    SvaraRadera
  30. Åhh, vad fint, älskar tapeten :) kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  31. det var verkligen inte vilken vattenkanna som helst utan en alldeles ovanligt fin vattenkanna ...KUL! ...och den där tapeten ......åh ...fin, fin ,fin....man sr sig aldrig mätt på den.

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  32. Åh vad man blir glad av dina bilder, härliga färger och fin "energi"

    Kramar P

    SvaraRadera
  33. Jättefin är den! Och du visar den med så superfina bilder :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  34. Tack snälla för dina altid så gulliga kommentarer! Kannan är urfin och bordet bedårande vackert till det där urläckra bordet!

    SvaraRadera
  35. Oooohhh, så fin vattenkanna. En sån skulle jag ha så kanske jag skulle vattna mina blommor inne lite oftare och inte när dom ser suuuperledsna ut. Kraaaaaaaamissss

    SvaraRadera