fredag 13 april 2012

WALK IN CLOSET I LANTLIG STIL



... tänka till ordentligt! Det blev mååååånga funderingar fram och tillbaka innan bygget påbörjades...


Klädkammaren

Här kommer en liten uppdatering av vårt projekt "walk In closet". Vi har platsbyggt allt och förvaringen löper på båda sidorna av rummet. Eftersom jag har många foton att visa kommer jag dela upp projektet i flera inlägg.  Hope you like It:)

På den ena sidan ville vi ha plats för kläder på galgar, häng på...


Vi började med att bygga en platå på golvet och satte upp väggar på sidorna och i framkant. Alla väggar målades vita. 

Golvlist och...


...krönlist kom på plats och allt målades vitt. 

Vi mätte för att veta vart klädstängerna skulle monteras, perfekt att hämta en lång tunika och måtta efter...


Men jag ville också att klädstängerna skulle måttanpassas efter kortare blusar och skjortor. 


Hmmm, hur blev det här, liiiite i kortaste laget, haha!!!

Väggen i framkant på garderoben fick samma tapet som väggarna i rummet...


Det blev en vit tapet med små ränder i beige färg. Svårt att se dock på dessa bilder. På denna vägg kommer en spegel med vit ram att monteras:)


Som synes rakt fram så har vi inte hunnit med att montera in det runda fönstret än. Fönstret vätter in mot vardagsrummet som finns fem meter längre ner på andra sidan, gäller att iiiiinte trilla ut där alltså, haha!!

För att få klädförvaringen lite extra fin och dessutom passa in i husets miljö monterades en sockerbitslist vid krönlisten... 





Under snedtaket monterades bara en klädstång för här vill jag ha plats med långa klänningar:)


Japp så här blev det alltså!! När vi flyttade till vårt hus satt här en bubblig illgrön tapet i detta rum, vilken skillnad det blivit!

Återstår att visa er den andra sidan av rummet där vi platsbyggt en förvaring i form av hyllplan. Och än är vi inte klara - för det runda fönstret ska monteras, ett insynsskydd ska byggas och ställas i fönstret ut mot vägen. Dessutom har jag lyckats övertala maken att bygga ett elementskydd till rummet - lycka!!!

Helgkramiz från aka

44 kommentarer:

  1. Sååå fint! Som allt ni gör!

    Ha en härlig helg!

    Kramkramar

    SvaraRadera
  2. Så otroligt duktiga ni är. Superfint! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ååå vad kul att följa och få se!! Vilken kunglig garderob ni fått till, sån där sockerbitslist är ju såååå fin! Gillar också att ni har en liten vägg i framkant som ni tapetserat. Jättevackert!!

    Tack för dina fina ord hos mig!!
    Nä, jag märker inget konstigt när jag svarar på din kommentar. Testade även att följa länken till din blogg, heller inget konstigt. Hoppas ni kommer på vad som strular.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej Aka,

    Å så får jag äntligen veta vad den lilla listkanten heter - sockerbitslist! Tack för den! Jag bara anar att slutresultatet kommer bli hur snyggt som helst i denna promenadgarderob ;) Det har tänkts till ordentligt, det hör jag det. Ser fram emot fortsättningen :)

    Schyssta spiror!!

    Kram till dig och ha en härlig fredag!
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Jag säger bara...WOW !!!!!:)
    Jag skulle kunna tänka mig att bo där inne...Inte nog med att det kommer att bli en kanonfin klädkammare, där kommer att hänga såååå mkt snygga kläder ....som jag vill ha...:)))
    KRAAAAAMAR till dig o en häääärlig helg, Cia:)

    SvaraRadera
  6. Så himla fint ni gör, ni är sååå duktiga..vilket team..:-)
    Tänk att få hänga in alla kläder, smycken, sjalar mm och sen komma in där på morgonen och välja dagens outfit..ett rent nöje!!!

    Stooor kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Blir ju kanoners!! Ser fram emot att få se resten. Trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  8. Tipp topp vännen!!! Duktiga ni är. kram

    SvaraRadera
  9. Superfint det är, vad ni kan. Bara att fylla med massor av kläder.... Ha en härlig helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Super snyggt blir det ! Gillar er vackra taklist med sockerbitslisten...
    Härlig är din blogg !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  11. Aka, jag bara säger "dunk"...(du vet svimmar)Tänk vad mycket ni gjort under sista året! Sedan att allt är så genomtänkt och läckert...gör ju inte saken sämre...Vilket team ni är! Undrar vad de månne bliva av dig härliga tjej?
    Var nu rädd om dig och de dina! Du vet att du är värdefull och UNIK!!!
    Många varma ärliga kramar från mig.

    SvaraRadera
  12. Himmel vad snyggt!! Vilka fina detaljer! Jag vill också ha en sådan superfin, säger jag och blinkar mot sambon:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. ja vilka fina detaljer! Är han snickare din make?
    Kan se alla dina snygga plagg hänga där i färg:)! kram!

    SvaraRadera
  14. Men så fint det blir.:-) Kram

    SvaraRadera
  15. Så snyggt det blir, så avis jag blir på detta utrymme! Ser fram emot att få se resten.
    Ha en skön helg! Kramis

    SvaraRadera
  16. Wow, vilken walk in closet. Absolut jätte fin ju på alla sätt och vis. Vad avis man blir,haha.
    Ska bli kul att se när allt ä klart!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Vad lycklig du kan vara med en så händig make. Så snyggt ni fixat det. Ska bli spännande att se alla dina snygga klänningar hänga där. Lyyyyx!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Åhhh. vad fint det blir, avis! Löööööve it.
    Härligt att ha en sån handyman...
    Och härligt att få fylla den sen..
    Tack för din söta kommentar!
    kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  19. Åh, vilken dröm! Får ju min enkla "Walk-in-closet" att framstå som en enkel klädkammare ;) :) . Så snyggt med den där sockerbitslisten!
    Visst är det skönt med händiga män!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Vad duktiga ni är!! Blir jätte bra det där.

    Ha en toppen lördag!
    Kram kia

    SvaraRadera
  21. Guuu så snyggt!!
    Du har ju ingen closet utan halv våning!
    Vem har gerat listerna, det var bra jobbat!
    Den där 'tänkarminen' känner jag igen, blev så full i skratt...

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  22. Ni är flitiga ni! Och galet snyggt blir det, både i closet och bibliotek!
    Vi så klart se mera!!
    Trevlig helg! kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  23. Nämen, jag finner inte ord. Börjar med sockerbitslisten som satte pricken över i:et jag dör vad fint. Ja lyckliga du som kan... Ha en skön Lördag! Kram Pia

    SvaraRadera
  24. MAn får bocka! Detta kallar jag en riktig WIC. Jag tyckte att jag fick till det när vi byggde men den här....wow kan jag bara säga. Allt är så prefekt och matchar så fint. Älskar sockerbitslisten, bara namnet är underbart och så matchande galgar också. Jag kan inte bärga mig tills du visar resten.
    Kram och trevlig helg!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  25. UuuuunderBaaaaar! Vad duktigt ni är. Vill se mer av denna Walk in closet, jag ser att den är byggd mot ett snetak och är sååå nyfiken på hur ni gjort det. Är väggen gjort av MDF?
    Och sockerbitslisten gjorde verkligen sitt :)
    Njut av lördagen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  26. Det blir ju kanonbra och jättesnyggt! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  27. Tillsammans med dina idéer och makens händighet blir det hur snyggt som helst! Ni är så duktiga. Sen är det guld värt när maken GÖR SOM MAN SÄGER! Inte alla förunnat... Jätteproffsigt!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  28. Vad duktiga ni är:)
    Önskar dig en trevlig lördagkväll!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  29. Åhhh, såååååå snyggt!!! Härligt med krönlisten också!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  30. Tänk vad enkla medel kan göra så annorlunda. Så otroligt fint :D

    SvaraRadera
  31. Vad snyggt det blev. Det är rena drömmen att ha så hemma. tyvärr är inte mitt hus gjort för att ha det så. En önskedröm....

    Jag har startat en egen blogg nu och går under namnet Hemma på Ekbacken istället för "min svägerska och jag". Hoppas att du även vill titta in hos mig där framöver.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  32. Som ni kan du och maken din. Ni är otroligt duktiga.

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  33. Wow, wow, wow, wow! Jag blir alldeles tagen! Sååå fint! Ni är ett makalöst par!

    SvaraRadera
  34. MEn jag döööör så snyggt resultat!
    Lite avis blir jag nog ;)
    Du måste vara kanon nöjd med din walkincloset!

    Ha det gott!
    kram/Sofia

    SvaraRadera
  35. Det där blev ju riktigt snyggt och vilken smart ide´!!
    Har en egen walk in men där har jag bara sådana fristående "hängare" med galgar på rader, ja typ som i en butik...
    Men det är ju toppen att kunna ha en garderob att gå in i man får en sådan översikt och kläderna håller sig fräschare (känns det som) när dom liksom inte är instängda. Men vad vet jag det kanske är tvärtom...?!

    Kram P

    SvaraRadera
  36. Wow, vad fint! Underbart härligt! Vad duktiga ni är!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  37. Tack snälla du..:)

    Jaa jag tycker absolut att du ska prova dom, doftar ljuvligt!!!
    Jag har köpt dom i en häärlig butik i Västerås aom heter Tullhuset, men dom finns hon Blackballoon för 139:-/st..heeelt okej pris tycker jag. Håller med dig att man inte vill lägg en hel förmögenhet på ljus.

    Ha en toppendag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  38. Oj oj oj! Det var inte dåligt!
    Ni är ju helt fantastiskt duktiga!
    Vilken drömgarderob med mycket fina detaljer!

    Önskar dig en fin Söndag!

    Kram från en som inte alls är avundsjuk...;)

    SvaraRadera
  39. Jätte fint vännen!! Jag vill önska dig en trevlig söndag så syns vi nästa vecka ;-)
    KRAM i massor

    SvaraRadera
  40. Wow!! Sååå snyggt! Varje kvinnas dröm att ha ett så fint Walk in Closet :)

    Var alldeles för länge sedan jag var inne här nu, först semestern och sen har jag varit helt utslagen väl hemma så det har inte blivit någon bloggläsning förrän nu.

    Hoppas du haft en bra helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  41. Lena, ang. frågan ovan, ja allt är byggt av MDF-board. Skivorna är sågade utifrån lutningen på snedtaket. Kul att du gillade det:)

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  42. oj vad vackert ni bor, jag är mållös!!

    SvaraRadera
  43. Hellooo! Alldeles för långt mellan mina besök här märker jag. Gud så mycket fint jag ser när jag backade bakåt i din blogg!
    Och denna älskar jag. Så fin! Visste inte att det kallades för sockerbitslist, vi har ju det på bordet i vardagsrummet.
    Men du får jag sno din sockerbitslist? Ha ha
    Ja alltså jag köper en egen till min lilla garderob i hallen! ;)
    Den är ju inte byggd ännu, vi skaffar ju ungar på löpande band, så man hinner inget annat. Hihi.
    Men man har ju projekt i huvudet hela tiden.
    Kram fina du

    SvaraRadera