måndag 16 april 2012

VÅRTECKENUTMANING




Fåglarna är i full gång med sina bestyr... ett säkert vårtecken:))


Vår hos mig!


Måndag igen vilket innebär inlägg om vårtecken:) Humlebacken har fler bloggare som visar hur långt våren kommit i vårt avlånga land, gå in här för att se mer! 

Jag bor vid sjön och ett säkert vårtecken för mig är när fåglarna sätter fart:) Vaaaarje år startar maken krig mot pappa kanadagås vars familj skiter ner heeeeela stranden, pust pust pust!!! Och trust me, det är krig på höööögsta nivå, fniss. Herr och fru fiskmås bor också vid vår strand och de startar våren med lite myyyys och senare när väl lilla krabaten kläckts så måste vi passa oss noga för då är vi inte vatten värda, nåde oss om vi kommer i närheten av deras lilla ulltott:)))) 

Tog några foton igår då maken och jag tog en prommis i staden och dessa pics är vår för mig...


... love is in the air:))

och även här i staden pågår date´s hos...



...pippisarna:)))


Något annat som är vår för mig är då människor sitter och äter glass eller lapar solparksofforna utefter promenadstråken.




Nu kunde jag ju inte ta kort på några människor till bloggen, men väl på parksoffor med sååå naturskönt läge:))


Och huuur mycket vår är det inte att se aktivitet vid...


... alla kolonilotterna utmed stranden!!! 


Önskar er en finfin vecka!!!


OBS! Uppdatering, snön bara vrääääääker ner här nu, suck...

Tjingeling aka

22 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder, Aka!
    Trädet med de utskurna orden, lovely!
    Du har lyckats fånga en härlig vårmix.
    Har strandskator nedanför vid havet som blir helt livsfarliga, vågar knappt gå dit.
    Fiskmåsarna skriker högljutt nu, då är det vår för mig!

    Måndagskram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina bilder. Det känns som att ni har gott om fina vårtecken. Nu på morgonen lyser solen här hos oss. Hoppas det blir en fin dag.
    Tack för alla fina kommentarer du lämnar hos mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack för din söta kommentar :D

    Vilka fina bilder du tagit :D Trädet med text var ju hur fint som helst. Våren får verkligen gärna komma nu.

    Massa kramar
    Malin

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder du bjuder på, riktiga Vårtecken<3

    Men åhhh, INTE vill vi ha nå mer snö nu heller..:((((

    Ha en fin dag trots snön
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  5. Mysigt!Riktigt fina vårtecken och de fina ristningarna i trädet.. Love it! Ha en bra dag! Kram Pia

    SvaraRadera
  6. OOOOOooooo vilka ljuvliga bilder, de får mig verkligen att känna vårkänslor! Precis vad jag behövde denna måndag.

    Önskar dig den finaste veckan och hoppas snön försvinner lika fort som den kom!

    Stor Kram

    Lena

    SvaraRadera
  7. Det ska vara Aka! Ingen annan kan fånga vårtecken på detta sättet! Orden, bilderna, ödmjukheten, tanken...En "Lisa för själen" att få läsa & titta!!!
    Jag lyfter på min nya vårhatt till en härlig qvinna med de där lilla extra!
    Var rädd om dig och de dina! Hoppas din vecka blir bra!
    Kram låååång och ärlig(kommer från mitt hjärta) från mig.

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara vårbilder! Den första är riktigt läcker!

    Jag blir nästan generad över dina fina kommentarer hos mig :) Tack igen!!!


    Kram och ha en fin vecka!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Det är så mycket vår i luften på dina bilder, härligt med det ljuset.
    Er stad verkar vara så vacker.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en bra start på veckan!!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fina bilder! Så stämningsfulla! Vilka vackra omgivningar ni har och så fint du har fångat dem. Jag får verkligen vårkänslor! :) Blev lite full i fniss över din uppdatering om snön som vräker ner, detta är verkligen april! Kramar, Madeleine

    SvaraRadera
  12. Fniss! Jaaa så var det med den våren... så fort man börjar känna att det spritter i kroppen av vårkänslor - då kommer det mer snö! Men jag håller med om ditt vårliga inlägg. Glass på parkbänken i solskenet, love in the air och ljuvt fågelkvitter i bakgrunden... aaah så nice!

    Ssscrrraaatch!! (repig skiva hehe)

    OM det nu inte är för de förskräckliga måsarna och gässen som förstör friden förstås! Fy fabian så tråkigt att inte kunna sitta i fred på stranden eller bryggkanten. Hemma hos mig har vi några skränigt otäcka varelser, stora som hus... som man är livrädd för. Törs inte släppa ut lilla kaninen här inte ;)

    Ha en fin vecka Aka!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  13. Så fint du har tolkat temat. Våren är verkligen på gång :)

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder! Ni bor såååå vackert!!!!
    jeansen jag fyndade för 99(!)Kr... det ÄR samma modell som du visade tidigare, tror jag ;) Sköna!
    Ha en fortsatt fin måndag! Hoppas snön gett sig!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  15. Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga vårbilder !
    Du har verkligen fångat in våren hos er ♥
    Arga måsar och gäss är inte att leka med ...Svårt att fatta har dom också...Kan det bero på språkförbistring ;)
    Ha det gott !
    kram Anneli

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig vårspaning! :))

    SvaraRadera
  18. Ja vi har också lite olika fågelpar som bor här hos oss. En herr och fru svan som försöker anfalla när ungarna kläckts, men sen har vi fredligare varianter av Herr och fru Nötskrika som bygger bo i vårat garage (gulligt) och herr och fru Större Hackspett som bor i ett hål i en tall med sina ungar. Samma visa varje vår...
    Kram

    SvaraRadera
  19. I love bilden på trädet! så coolt! jag älskar denna tid när allt vaknar till liv. Visste föressten inte att man kunde fixa naglarna skonsammare. Hoppas jag klarar mig bra denna gång. KRAAAM!

    SvaraRadera
  20. Lovely pics :) Du är helt fenomenal på att ta bilder, hoppas snön har försvunnit nu..kram Diana

    SvaraRadera
  21. Härliga vårtecken och underbara bilder!
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  22. Ljuvliga bilder du bjuder på vännen!
    Kramkram

    SvaraRadera