fredag 6 april 2012

PÅSKMIDDAG



Vi hade en jättetrevlig kväll igår och maten smakade kanongott:))



Middag hos oss


Kikar in här denna långfredag för att önska er alla en Glad Påsk:) Vi tjuvstartade med påskmiddag redan igår hos oss eftersom sonen var tillfälligt hemma från jobb. Och som vanligt har jag tagit lite foton som jag vet att släkten som bor på annan ort vill se, men ni andra är ju såklart också välkomna att hänga på:)

Bloggerskan var på arbetet hela dagen igår så den här goa tjejen fick bli...



På menyn stod påskbuffé. Dottern hade gjort lammstek i ugnen och bakat en god kaka, mmmmmm vad gott, supergod marinad till lammet!! Och vad härligt att slippa panik över maten när man kommer hem sent på eftermiddagen från jobbet - lovely!!! 

Det blev enkelt dukat denna gång...






Lite blommor och trätulpaner på metallfot.

Sonen och äldsta dottern hade köpt nya mobiltelefoner så självklart blev det samtalsämnen kring det... teknikens värld...




Maken poserar...



Svärmor kom också och åt med oss...


... liksom barnens kusin...


...Simon vars band tog sig vidare i den uttagning jag skrivit om tidigare, tack alla som röstade på honom och hans band:)))


Yngsta dottern suktade efter sonens nya mobil, oj så gärna hon hade velat ha en likadan:)) 



Hoppas ni får en riktigt skön helg och tack för att ni kikar in här hos mig:)))


Glad Påsk

35 kommentarer:

  1. Gud vad fina ni är och så härligt ni ser ut att ha det! kul med mobilerna de är snart en del av inredningen i var mans hem hihi, otroligt söt dotter ,lik sin mamma:)kram

    SvaraRadera
  2. Trevliga bilder!

    Go och glad påsk!

    A

    SvaraRadera
  3. Härliga goa Aka..!:)
    Hur skall jag klara mig utan dina goa kommentarer...?..:)
    Men jag kommer ju att "hänga" här på din blogg förstås, för den kan jag inte vara utan...:)
    Njuuuter ju av allt härligt du visar, samt glad över att få möjligheten att titta in,samt "känna" värmen från ditt hem och ditt varma hjärta...:)

    GLAD PÅSK + MASSOR AV KRAAAAAAAAAMAR...!!!:)
    Cia :)

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilder. Trodde först att du hade en bild på mig (du på första bilden) hahaha... vi är inte helt olika...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. Att ha en familj är guld värt. Dina bilder visar lycka och vardag/fest på samma gång. Är glad att jag har en fin familj och är ledsen för de som är ensamma.. Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Heej! Tack för din hälsning hos mig, så glad jag blev! :) :) Önskar dig en varm och god och glad påsk, och det ser ni verkligen ut att ha i ert fina mysiga hem! Stor kram, M

    SvaraRadera
  7. Mysiga bilder på nära och kära. Glad Påsk på dig. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Världens bästa påsk önskar jag er!

    SvaraRadera
  9. Så mysigt!!! Önskar dig en fin fortsatt påsk! Kramar

    SvaraRadera
  10. Mysig kväll! Och påsken som precis bara börjat :) Själv åker jag en snabb sväng till Halmstad snart, längtar... Kram till dig och din fina familj!!

    SvaraRadera
  11. En riktigt härlig fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
    Mmmm... så mycket gott ni har ätit! Själv har jag inte alls tagit nån stress över det denna påsk, vi har inte ens bjudit några gäster. Så skööönt att bara vara ledig (eller nåja, jag ska jobba lite imorgon) utan planer.

    Kramkram!

    SvaraRadera
  12. Så fina bilder på er allihop!
    Visst är det skönt med stora barn, som kan hjälpa till! ;) :)
    Vi tjuvstartade oxå igår eftersom Minstingen åkt iväg till Dalarna.
    Glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt underbara bilder!
    Glad Påsk på dig!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  14. Halloj snygging!
    Vilken härlig påskmiddag ( och snäll dotter)
    Här har solen skinit hela dagen, Lövlii:)

    Kram P

    SvaraRadera
  15. Åhhh vad fint ni gjort. Vilken duktig dotter äpplet faller inte långt från trädet : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Ni ser ut att ha en riktigt skön kväll tillsammans. Och vilken duktig dotter!
    Glad Påsk till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Mysigt kväll ni hade och jag måste minsann säga att dottern är lika söt som sin mamma :) Ha en härlig påskafton kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  18. Du bjuder på som vanligt otroligt härliga bilder :D Ser ut att ha haft en mysig kväll tillsammans.
    Önskar dig en otroligt härlig påsk!

    Bamsekram
    Malin

    SvaraRadera
  19. Så mycket värme och kärlek dina bilder utstrålar! Måste säga att du är lika snygg som alltid, sköna bönan!

    Påskkram till dig o familjen!

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder! Riktigt påskmys hos er.
    Önskar dig en fortsatt skön påskhelg! Kram

    SvaraRadera
  21. GLAD PÅSK Aka!!! va mysigt och snällt av dottern att fixa påskmaten medans du arbetar!!!Jättefin fick hon till det med ,med både dukningen och dom fina blommorna!!Kakan ser ju gudomlig ut!!!!Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam Lotta

    SvaraRadera
  22. Men åh vad härligt ni har det - vilken inspirerande familj!! Fantastiskt!
    Glad Påsk!

    Kram Frida

    SvaraRadera
  23. Påsmys!
    Hoppas att ni får en fortsatt härlig påsk!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  24. Ser mysigt ut!
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  25. Tänk så mobiltelefonerna tar plats i våra liv, överallt är dessa med :-)

    Ha en fortsatt fin påsk Aka

    SvaraRadera
  26. Den frustrationen kände jag allt av, höll på att kasta ut hela spackelspannen. Men den var så tung så det gick inte, he he...

    kramkram

    SvaraRadera
  27. Det ser ut som ni hade en underbar kväll. Ha en härlig påsk.

    kram Anna

    SvaraRadera
  28. Ser ut som att er påsk varit fantastisk! God påskfortsättning! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  29. Vilken härlig påsk ni har haft! Må så gott i fortsättningen kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  30. Så många härliga bilder, ser så gott och trevligt ut, kram

    SvaraRadera
  31. Å vilka fina bilder! Fina familjebilder du visar, kul att få se även dessa glimtar.

    sv: Men vad go du är, tack snälla! Jag blir så glad för din fina kommentar om vår trädgård!

    Hoppas du har några sköna lata dagar nu!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  32. Glad Påsk Aka!

    Ååh vad mysigt ni har haft det! Här har vi tillbringat fre-lö med goda vänner på annan ort så vi kom hem ganska sent under lördagsnatten. Idag har vi softat och lagat egen påskmat men imorgon åker vi iväg på födelsedagskalas en stund. Mycket firande och festande blir det här så här års för oss. Man känner sig lite sliten samtidigt som det förstås är kul! Ha en fortsatt fin Påsk!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  33. Hej Åsa o tack för din kommentar som gör mig så glad:)) Vi ses på handledningen i morgon, jag kommer att ta upp BDD:)))

    Hoppas du haft en finfin påsk!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  34. Tack för att jag får vara med på ett hörn det är så roligt att se vad ni är duktiga och gör fint kram Sonja

    SvaraRadera