fredag 20 april 2012

MÖBLERAT MED MÅNBORD UNDER TRAPPEN




Lite smått & gott av sådant som fanns i gömmorna fick duga som prydnad på månbordet under trappen. 



Månbord under 
trappen ...


Här kommer strax fredagsmyset att börja - lovely!!! Men först vill jag visa er hur jag fixat under trappen till övervåningen för där har nämligen förändringar skett:)). Ni som följer bloggen vet kanske att jag haft en annan kommod där tidigare, så här såg det ut då! Nu har ett månbord hittat sin plats där istället:) 





Träskål från Ikea och fiiiiiinaste ljuslyktan som jag fått i gåva av fina vännen Lotta:)))) 


Tavla med motiv design Camilla Hyllén.




Kudde med fransar från Tine K Home. Pläd från Ikea.



Kommoden som stod här tidigare har hamnat på en annan plats i huset (lovar att visa er sedan) och istället har ytterligare ett månbord kommit på plats i huset, blev bra tycker jag:) Här ska golvet slipas, hoppas till sommaren, och såklart höööööööga socklar:))


Nu ska jag kika in hos er och se vad ni haft för er, har missat en hel del gissar jag:))))


Helgkramizar aka

38 kommentarer:

  1. Men va mysigt det blev, jag tycker ofta att det brukar vara svår möblerat under trappor men det här blev ju kaaaanooooon!

    Fin fredagskväll önskar jag dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt! Tänk att sitta där och bläddra i en inredningstidning! :)

    Ha en fin kväll!
    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig hörna och vad fint bordet är!!
    Ha en härlig start på helgen, kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så härligt! Jag är ute efter ett månbord, så vackra, och ditt helt underbart! Vilken färg har det?
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vänta lite nu, är det samma bord eller har du två? Jag dånar så snyggt det är!!
    Patinan är så jag bara vill smeka det...gahh!

    KRAAM o trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Älskar månbord! vad fint det blev där under trappan med allt. Kram Pia och du.. Tack för komplimangen om min inlämningsuppgift. jag blev sååå glad.

    SvaraRadera
  7. Så snyggt du fixat till det. Tröttnar du på månbordet kan du väl tänka på mig. Skön kväll! Anita

    SvaraRadera
  8. Supersnyggt! Så samstämmiga mjuka färger, så mysigt!
    Ett månbord står högt på önskelistan:).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Fiiint!

    Kramar och en härlig helg önskar jag dej!

    Lena

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar myshörna!!! Kram vännen

    SvaraRadera
  11. Väldans snyggt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Så snyggt! Önskar dig en trevlig helg kram

    SvaraRadera
  13. Vilken jättefin hörna du har där. Perfekt användning av utrymmet under trappan :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  14. Jättesnyggt!!!!!!! Det blev ett varmare och mjukare intryck, med den runda formen! Ser med spänning fram emot era höga socklar!!!! Kanonsnyggt...
    Ha en fin lördag!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  15. Vad fint du gjort det!!
    Passade ju toppen där under trappen.

    Ha en fin lördag!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Superfint piffat! Månbordet är så snyggt och ju kurvigare ben desto bättre. Hakar på idén med höga socklar... mhm, just what I like :)

    Ha en fin helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  17. Vilken mysig vrå det blev. Jätte bra!

    Kan säga att det är väldigt sällan han städar och fejjar!! Typ en gång om året får han nått ryck men när han väl får det gör han det grundligt. Man får vara glad för det lilla! : )

    Ha en toppen lördag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Vad snyggt det blev. Den svarta korgen du har under bordet, tror jag att jag har min stora palm i. Är den köpt på plantagen?
    Smart att använda ett så pass litet utrymme och möblera det, så det ser större ut.
    Kram.

    SvaraRadera
  19. Så himla fin och bordet var ju verkligen hur snyggt som helst!

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Vad snyggt det blev under trappen Aka. Nu kan man sitta där om det tillhändelsevis är fullbelagt i bibblan!
    Ha en superskön helg!
    Kram Anette :-)
    PS Det är verkligen härlig med dessa långa "odlingssäsonger" som vi har här nere. Det gör ju att det alltid finns något som blommar faktiskt.

    SvaraRadera
  21. Jättefint du fixat. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  22. Tack så otroligt för din fina kommentar. Mor och far blev både överraskade och glada för bordet när dom kom hem :D

    Det var roligt att se att du hade skrivit just Makita som ett bra märke, då vi köpt en sån :D

    SvaraRadera
  23. Men du, det blev ju hur snyggt som helst! Riktigt mysig vrå nu :) Med många fina detaljer.
    Kraam Helena

    SvaraRadera
  24. och inte vilket månbord som helst utan ett väldigt, väldigt snyggt !!!......jisses vad snyggt du fått till det ...*ler.

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  25. Jättesnyggt, ni har så himla mysigt hemma hos er.Är också sugen på ett månbord måste bara fundera ut var jag ska ha det...kramar i massor till dig sötaste Aka från Diana

    SvaraRadera
  26. Superfint blev det och ser så inbjudande ut! Ha en skön söndag! :) Kramar, M

    SvaraRadera
  27. Gud så fint det där var! Ser väldigt mysigt o hemtrevligt ut, där vill man absolut sitta o mysa! Skålen från Ikea var ju så fin där också! Ha en mysig söndag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  28. Vad fint du fixat under trappen!
    Månbord är ju så fina, snyggt med alla fina detaljer du har till!
    Nu har jag länkat från mig till dig i tävlingen, som jag skulle. En förkylning kom emellan bara så det tog nån dag extra ;)
    Ha en fin Söndagskväll,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  29. Mycket fint månbord. Grämer mig så att jag inte ropade in ett på auktion för några veckor sedan, det var så snyggt och blev billigt dessutom. Men det fick inte plats i bilen :( Hoppas du har haft en härlig helg! kram

    SvaraRadera
  30. Oh, vad fin den var! Snyggt du fick till det under trappan som annars är ett utrymme som är svårmöblerat.. just nu har vi lekhörna under vår trapp :)

    Tess

    SvaraRadera
  31. Sååååååå fint du har gjort det under trappen. Gillar skarpt ditt månbord och dess färg. Ja, hela färgkombinationen i svart, vitt o grått är ursnyggt!!!

    Hoppas att du har haft en mysig helg :o)
    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  32. Vilket fint bord, och vilka härliga färger! Jättesnyggt! Kram!

    SvaraRadera
  33. Det blev verkligen jättesnyggt med månbordet under trappen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  34. Vilken härlig stil. Riktigt fint.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  35. Åååh, så fint det blev!! Som alltid när du är i farten och fixar och donar där hemma :)

    Hoppas du haft en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  36. Det finns något till dig hos mig....

    Kram

    SvaraRadera
  37. Helt klart tjusigare med månbordet! Ååååh, ett sånt önskar jag mig också, fast jag har ju visserligen ett fint med böjda ben som jag gillar massor också.
    Gillar det varma ljuset och nyanserna i bilderna!
    Ha en toppenvecka!

    SvaraRadera
  38. Jättesnyggt!
    Vill också verkligen ha ett månbord!! Måste börja rota ute i den gamla ladugården, kanske kan jag fynda nåt där ;)

    Kram P

    SvaraRadera