måndag 9 april 2012

LANTLIGT AVLASTNINGSBORD I KÖKET




Vårteckens-
utmaning


Idag är det måndag vilket innebär inlägg till den vårteckensutmaning Humlebacken så fint initierat. Eftersom jag varit krasslig ett par dagar har jag inte haft ork att fota vårens ankomst utomhus så mitt bidrag denna gång får bli tulpanerna i cementvasen på det gamla avlastningsbordet i köket - och dessa blommor är ju veeeeerkligen vår tycker jag:)


Stämningsfullt med levande ljus om kvällen...



och så här ser det ut på dagen...





Bordet har målats flera gånger genom åren och är charmigt slitet av tidens tand. Jag tycker att det gör sig bra färgmässigt i vårt kök - just Love It! 

Hoppas ni haft en fin påskhelg!

Tjingeling!

26 kommentarer:

  1. Avlastningsbordet är hur snyggt som helst!
    Om du skulle tröttna på det så kan du genast kontakta mig ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fin kök du har vännen!! Kan jag få flytta in hos dig hihi!
    Kramkram i massor denna måndag!

    SvaraRadera
  3. Passar jätte bra där! Gillar eran gjutjärnsspis, det skulle jag vilja ha om jag hade lite större kök.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Vad fint gammalt bord. Passade ju jättebra där. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Vackert! Precis ett sådant bord är jag ute efter! Jag tror att jag måste börja besöka auktioner eller dylikt!
    Så fint ni har det!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så snyggt! Passade verkligen bra in där. Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Guuu så snyggt! Det skulle jag vilja ha, perfekt slitet. Ert kök är så fint, ser att det hänger en massa fint på tegelväggen också..

    kramen till dig

    SvaraRadera
  8. Så snygg- i en sån där lagom storlek också. Och passar jättebra in, kan inte bli mer perfekt :)
    Ha en mysig kväll, kramar Helena

    SvaraRadera
  9. Påskhelgen har varit riktigt härlig, vi har gjort en massa och ändå känns det som om det varit lugnt och skönt.

    Så fint bordet är, nött, slitet och välanvänt, det som gör ting extra värdefulla!

    Ha en fortsatt fin annandag påsk!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jätte, jätte fint passar perfekt! Tulpaner och levande ljus såååå mysigt. Du kan du! Hoppas du mår bättre nu. Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Förstår att du älskar bordet, det är så fint!
    Härliga bilder du tagit på din familj i tidigare inlägget:)
    Hoppas du får en mysig kväll!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  12. Jättefina bilder! Tulpaner är vårtecken i allra högsta grad. Älskart!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Charmigt!
    Gör sig fint mot teglet och golvet!

    SvaraRadera
  14. Jättegulligt bord! Gör sig verkligen fint där. Jag skulle vilja ha ett liknande nedanför vår trapp. Så snyggt du har det i köket.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Jätte charmigt bord i ett snyggt hem. Ni ser ut att ha haft en super mysig påskhelg! kram

    SvaraRadera
  16. Hej Aka,

    Snyggt bord med patina - det gillar jag! och vad säger vår mer än frasiga tulpaner??! Härligt! Du har ett mysigt kök och tegelväggen is to die for ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  17. Ditt kök gillar jag ,så mysigt och fint.
    Bordet passar ypperligt i den rustika miljön.
    Tulpanerna är ju pricken över iet.


    Ha en riktigt fin start på veckan
    Gunilla

    SvaraRadera
  18. Jättefint bord!!!! Och det passar toppen i ditt mycket hemtrevliga kök!!!! Snyggt!!!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  19. Vackraste bordet jag sett på länge! Är så glad att du inte tänker måla det!

    Krya på dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  20. Jättevackert!!!
    Bordet passar såå bra in i erat fina hem:)

    Hoppas att du är pigggelin igen & att du har haft en mysig Påsk med de dina:)

    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  21. Så himla snyggt! Älskar möbler som är nötta av tiden. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  22. Såå vackert litet bort du hittat!
    Vilken LYCKA!

    Tjing tjing!/Sofia

    SvaraRadera
  23. Alldeles förtjusande fint är vad det är!
    Tack för rar kommentar hos mig!

    Kram Frida, Snor & Glamour.

    SvaraRadera
  24. Du har så rätt Aka, tänk om gamla möbler kunde berätta sin historia för oss. Oj så spännande det vore. Bordet gör sig hemma hos dig. Jättefint!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  25. mamma :-)

    Tänk så fel det kan bli....

    SvaraRadera
  26. Så fint du har det!!! Tulpanerna matchar verkligen dina gardiner också, bordet är underbart! kram!

    SvaraRadera